A Staveley Head brit biztosítási cég utánajárt annak, hogy mennyi plusz kapacitással készültek a Black Friday okozta logisztikai kihívásokra az angol futárcégek.
A kihívás az Egyesült Királyság esetén egyenesen óriási. A britek az idei Black Fridayon az előrejelzések szerint közel 7-7,5 milliárd fontot költöttek el, ami közel 15 százalékkal magasabb a tavai adatoknál. Ez egyben azt is jelenti, hogy az üzletek forgalma ilyenkor 3-3,5-szer nagyobb egy átlagos pénteknél, de az igazi terhelést az online webshopok kapják.
A péntektől hétfőig (a Cyber Monday-ig) megrendelt közel 225 millió csomag kiszállítását mintegy 82 ezer futárnak kell teljesítenie a napokban, de ennek megvalósítása még a nagy futárszolgálatok számára sem egyszerű. A biztosítócég olyan kulcsszereplőket is megkeresett, mint például az Amazon, az Argos és a Royal Mail.
Az adatok alapján nyugodtan mondhatjuk, hogy egy logisztikus számára ez tényleg kész rémálom.
A Staveley Head egy szuper kis honlapot is összerakott a Black Friday és a karácsony időszakára jellemző logisztikai kihívásokról. Innen bányásztuk az adatokat mi is.