Logisztika blog

Jár-e borravaló a futárnak?

2017. december 18. - Logisztikusok

Vásárlóként elvárom, hogy a webáruház ingyen szállítson, a futárszolgálat időben és épségben szállítsa a cuccot. Ez a minimum.

20171217_105312.jpgDe akkor ki finanszírozza a logisztikát?

  • A webáruház kénytelen alacsonyan tartani az árat, különben alul marad az árösszehasonlító oldalakon zajló versenyben.
  • A futárszolgálatok csak nagyon óvatosan emelhetnek árat, különben elveszítik a webáruházas partnereiket. Inkább a bérköltségen spórolnak. A futárok fizetésébe – ahogyan a pincérekébe, sőt valójában még az orvosokéba is – bele van kalkulálva a feketén szerzett bevétel, azaz a borravaló. Egyfajta teljesítményarányos jövedelemkiegészítés; ha szállítod az ügyfélélményt, jár, ha nem, akkor buktad.

A borravaló sohasem jár, de mindig kiérdemelhető.

Adnak-e jattot a magyarok a futároknak?


Dühös Mókusék
tavasszal készítettek egy felmérést arról, mennyi jattot szoktak a magyarok adni a futárnak. Bár a felmérés nem tűnik reprezentatívnak, a válaszok szerint a magyarok 33%-a egyáltalán nem ad borravalót a futárnak, 25% pedig fixen 100-200 forintot ad, míg 20% felkeríti a végösszeget.

Tehát a felmérésben résztvevők többsége (67%) ad valamennyi jattot, azt azért nem jelenthetjük ki, hogy „illik” vagy „szokás” borravalót adni a futárnak.

Mikor érdemes borravalót adni a futárnak?


A futár nem költöztető. Az első zárt ajtóig köteles kivinni a csomagot a címre. Ha azt szeretnéd, hogy a bababútorokat vigye be a lakásba, az bizony extra szolgáltatás. Nem kell megsértődni, ha visszautasítja a kérést.

Vannak futárok, akikkel már egészen különleges a kapcsolatom. Rendszeresen közvetlenül vele egyeztetek, amikor különleges igényem van. Kölcsönösen segítjük egymást a céljainkban. Nekik mindig adok egy kis borravalót.

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr3413506925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.12.19. 10:02:17

Ez valami vicc? A bolti eladónak sem adok pénzt mert kiszolgál.

Még a futár tesz nekem szivességet?

A bolt baja ha rossz futárt alkalmaz, ha nem képes megoldani, akkor nyisson kisboltot.

commentes nikk 2017.12.19. 10:14:20

Nem vagyok jattpárti alapvetően, de szoktam. A múlt héten hoztak ki nekem egy 50 kilós bejárati ajtót, a fószerrel ketten cipeltük be, kapott egy ötszázast, ennyi belefér, nem lett volna kötelező a ház belsejébe is behoznia. A kötelező, elvárt jattot viszont semmilyen helyzetben nem szeretem, az egy plusz dolog, ha elégedett vagyok, és ahhoz sincs közöm, hogy esetleg a genyó főnök beszámítja a futár fizujába a jattot.

Darth Revan 2017.12.19. 10:17:54

"Jár-e borravaló a futárnak?"
Nem.

panteon 2017.12.19. 10:18:32

200 ft. Mi az egy embernek?
Aki ennyit nem képes adni az sóher, irigy,..
Én úgy számolom, hogy ha kocsiba kell ülnöm, hogy elmenjek a cuccért, az minimum 500-1000 ft- nál kezdődik, nem beszélve a belvárosi idegbajtól.
Cserébe 100-200 ft az lófütty.
Az különösen tetszik mikor valaki 100 ft-ot sajnál mástól, aztán elmegy és vesz egy doboz cigit
1000-ért..

commentes nikk 2017.12.19. 10:23:59

@panteon: na mondjuk azt ne keverjük ide, hogy az ember a saját lóvéjából mit vesz magának, mert ha éppen cigit, akkor ahhoz senkinek semmi köze, az ő pénze. Webáruházas rendelésnél meg a rendelő kifizeti a kiszállítási díjat, sosincs az ingyen, ha ingyenesként van feltüntetve, akkor bele van építve az árba, azt ne gondoljuk, hogy a kereskedő tényleg a saját zsebéből fizeti ajándékként, jófejségből. Ha annyi az átvétel, hogy kimegyek hozzá, kinyitja a furgon ajtaját, és a kezembe nyomja a cuccot, akkor nem feltétlen adok, de mikor tavasszal lakásfelújítottunk és sok nehéz cuccot szállítottak ki, és cipeltek be, akkor bőkezű voltam, 50-100 rongyos rendeléseknél egy-egy ezres már úgyse számít.

mh1973 2017.12.19. 10:33:54

Ahol lehet kártyával kifizetem előre és csak a csomagot veszem át, utálom a borravaló rendszerét, a futárok fele is megéri a pénzét, odaadja a tök ismeretlen szomszédnak, aki ha rendes szól, ha nem, akkor hetekig nyomozhatok. A másik oldalon meg adjak az adózott nettó jövedelmemből feketén a futár zsebébe a már kifizetett 990 Ft-os szállítási díjon felül?

panteon 2017.12.19. 10:35:56

@commentes nikk:
Alapból utálom a borravalót, mivel az nem jár, azt ki kell érdemelni, az a vásárló részéről egy kisebb fajta elégedettség jelzése.
Ha egy étteremben 40 perc után sem foglalkoznak velem nyilván nem adok semmit, ha a futár csak morog, meg problémázik, mikor kártyával akarok fizetni, mert neki ki kell menni a kocsihoz a terminálért akkor az se várjon semmit.
De ha korrekt és barátságos a kiszolgálás akkor nem sajnálom.
De sokan még 100 ft-ot is sajnálnak mástól.

VaradiJanos 2017.12.19. 10:38:15

Csak ha tényleg borra kell neki

Kivlov 2017.12.19. 10:40:44

Járni nem jár.
Ha keveset keres, a főnökétől kérjen.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.19. 10:51:12

A kajás futárnak adok, mert mégiscsak az ételem hozza. Egy 100-ast. Másnak nem, mert vagy külön fizetek a kiszállításért, vagy benne van az árban és az eladó fizet érte. Ha olyan dolgot rendelek, amit nem tudok felhozni a lépcsőház ajtóból (bútort, mosógépet, stb.), akkor inkább fizetek többet a kiszállításért (szinte mindenhol van ilyen lehetőség, hogy a felhasználás helyéig hozzák) vagy szintén benne van az árban.

Plumper_ 2017.12.19. 11:44:12

MINEK adjak jattot?! Ott van a szállítási költség! Spórolják ki abból a "jattot".
A világ másik végéből is olcsóbb kisebb holmikat házhoz szállíttatni.
Nekem adnak borravalót a munkahelyemen?
Tegnap pont egy minősíthetetlen kis paraszt bunkó hozta ki a csomagomat. Semmit nem adok neki és örüljön, hogy jólneveltségem okán nem vágtam úgy pofán, hogy belegyógyuljon a betonba. Vagy csak felhívhattam volna a szállító céget, hogy kicsit utána nézzenek a parasztjának.

Plumper_ 2017.12.19. 11:48:26

@panteon: az 1000 Ft-os cigi árát magamnak kerestem és magamra költöm, SKH.
Minek adjak vadidegennek? Előbb adok bármilyen rendes rokonnak vagy barátnak.

Mennyire utálom, amikor megjátssza a futár, hogy 4790 Ft-ból nem tud visszaadni. Mert azt hiszi, neki jár az 5000 Ft-os címlet. Múltkor megkérdeztem, akkor álljunk-e itt pár napig, mert én nem mozdulok, az tuti, vagy valakivel felváltatja a pénzt és rendesen visszaad nekem?

A bankkártyás fizetést is nyilván azért utálják, mert:
1. macerás
2. nincs benne borravaló

2017.12.19. 11:54:41

Nem jár borravaló.
Ha valami extrával kiérdemli akkor kap érdemi borravalót.

Egyébként pedig, ha éppen készpénzes a fuvar, akkor
kerek 100-ból kérek vissza vagy 100-ra kerekítve fizetek.

Ami így átlagosan 47,5 Ft borravalót jelent hosszútávon.

-------

Nézzük a számokat is...
Átlagban legalább 70 csomag egy futár teljesítménye naponta.
Ha a fele esetben kap csak 200 Ft-ot (átlagosan), akkor az 7000 Ft/nap

Havi 20 munkanappal 140 eFt/hó nettó pluszban... legalább és alsóhangon.
A hivatalos jövedelmen felül.

Harvey Weinstein. 2017.12.19. 12:08:28

"Szoktál borravalót adni a futárnak?"
A nagy lofaszt. Mindig elore utalopk, igy penzrol eleve nincs szo. Legfeljebb egy seggberugast kaphat, ha rosszkor jon.

Lobo Marunga 2017.12.19. 12:11:05

Ott a lényeg: Sohasem jár, de kiérdemelhető.
A legjobban az az érv idegesít mindig, hogy azért kell adni, mert bele van kalkulálva a fizetésébe. Ez mekkora marhaság már! Ott vannak az érvek a posztban: A webáruhát nem emelhet mert..., a futárszolgálat nem emelhet, mert... Vagyis akkor fizessem meg én? Helyes, megfizetem. Emeljenek árat arra hivatkozva, hogy máskülönben a futárok éhenhalnak, és én dalolva fizetek többet, hogy a futárnak jobb legyen. De ezzel a megoldással, hogy majd én biztos adok egyrészt rám tolják a felelősséget, másrészt szépen belevisznek engem meg a futárt is a feketegazdaságba, ők meg mossák kezeiket, mi közük nekik az én magánügyeimhez, meg a futáréhoz. Szóval adok én borravalót bárkinek, de ezt az érvet kikérem magamnak. Lehet, hogy kevés a fizetése, de ez még nem indok arra, hogy akkor velem pótoltassák ki.

Faby 2017.12.19. 12:15:25

Mint a viccben: Járni jár, de nem jut!
Viccet félre téve: soha nem adok jattot, borravalót, nevezzük bárminek. Miért adjak, amikor a házhoz szállítás költségét előre! kifizettem neten, bankkártyával, vagy külön feltüntetve, vagy a termék árában.
Ahogy többen is írták: én se kapok extra juttatást, ha elvégzem a munkám (sőt, akkor sem, ha túl teljesítem az elvárásokat).
Fizesse meg a főnöke a futárt, és kész, ne az ügyfeleken nyerészkedjen.
És ráadásul, ha egy webáruházban ki van írva a termék ára (esetleg plusz szállítás), akkor az annyiba kell, hogy kerüljön, nincs helye további látens költségeknek.

Pierr Kardán 2017.12.19. 12:28:31

Miért kellene borravalót adni azért, mert valaki elvégzi a munkáját?

Ad valaki borravalót a munkáját végző BKV ellenőrnek?!?!

Bármilyen kedvesen is mondja, hogy "jegyeket, bérleteket kérem", senkinek sem jut az eszébe borravalót adni neki!

2017.12.19. 12:35:05

@panteon: Futár vagy, igaz? No kiscsikó, a futár nem szívességből, hanem fizetésért viszi ki a holmit. Akkor jár neki extra zsé, ha mellé szívességet is tesz, pl. segít cipekedni.
És ne 1x 200Ft-ot számolj, hanem csomagonként annyit, az naponta többezer Ft. De tudod mit, a sóherezésért cserébe kívánom, hogy minden jattot, amit az életed során kapsz, költsd gyógyszerre.

2017.12.19. 12:35:05

@panteon: Futár vagy, igaz? No kiscsikó, a futár nem szívességből, hanem fizetésért viszi ki a holmit. Akkor jár neki extra zsé, ha mellé szívességet is tesz, pl. segít cipekedni.
És ne 1x 200Ft-ot számolj, hanem csomagonként annyit, az naponta többezer Ft. De tudod mit, a sóherezésért cserébe kívánom, hogy minden jattot, amit az életed során kapsz, költsd gyógyszerre.

Coix 2017.12.19. 12:40:34

"A futárok fizetésébe – ahogyan a pincérekébe, sőt valójában még az orvosokéba is – bele van kalkulálva a feketén szerzett bevétel, azaz a borravaló."

Ehhez nekem mi közöm???

Vagy ha ennyire bele van kalkulálva minden, bizonyára az is bele van kalkulálva, hogy egyesek nem adnak borravalót, úgyhogy nem kell ezzel foglakoznia annak, aki nem akar adni.

Bambano 2017.12.19. 13:22:02

a választóvíz nálam leginkább az ügylet pénzhez való viszonya jelenti:
- kajafutárt készpénzben fizetem ki a lépcsőházban, neki adok.
- egyéb futárnál a webáruházat átutalással kifizettem, amikor jön a futár, nincs nálam pénz, így nem adok. de nem ezért nem adok, hanem mert a webáruháznak kifizettem a szállítási költséget, vagy a webáruház a saját üzletpolitikai céljainak megfelelően átvállalta tőlem azt, tehát a futárszolgálat rendezve van.

Herbert Putzenschramm 2017.12.19. 13:53:06

olyan miért nincs hogy inverz borravaló? pl mikor a boltban köszönök, mosolygok az eladóra, nem kérdezek faszságokat és nem fizetek nagy címlettel, cserébe pedig hogy ilyen jófej vagyok 200 Ft-tal kevesebbet kell csak fizetnem?
Hülyén hangzik mi?
Na pont ekkora hülyeség, hogy én adjak borravalót egy olyan szolgáltatásért, amit már egyszer kifizettem.

Hányszor voltam már boltban, hogy pl. 475 Ft a végösszeg, előveszem a zsebemből az apróimat, és csak 470 Ft van nálam, mondom ez így fasza? Neeeem, csak pontosan, szabál az szabál!!!! Cserébe ugyanitt ha ugyanekkor adok egy 500-ast és köszöntem szépen, akkor nem futnak utánam a 25 Ft visszajáróval ugyanezekre a szabályokra hivatkozva.

Szarfejű futár is amikor kihozza a kihűlt és megkeményedett pizzámat 1,5 - 2 órával azután hogy megrendeltem, még képes tartani a markát a borravalóért, miközben hápog hogy nagy volt a forgalom meg sok a cím. Erre meg ha odaböfögöm neki hogy engem ez baszott mód nem érdekel, akkor szintén én vagyok a bunkó a nap végén.

kovacsbelane 2017.12.19. 14:04:25

@panteon: Örvendetes, hogy neked nem számít 100-200 ft, osztogassad csak a semmiért a pénzed te. Nekem pontosan annyit számít 200 Ft, amennyit a futárnak.
A futár fizetést kap, ha nincs megelégedve vele, akkor lehet menni a főnökhöz, de ha minden kötél szakad, bármelyik termelő cég örömmel felveszi a szalag mellé, étkezési utalvánnyal, műszakpótlékkal, fizetett szabadsággal.

kacsa. 2017.12.19. 14:52:10

Ha lehetséges, személyes átvétellel rendelek, logisztikai okokból a nehezebb vagy nagyobb csomagokhoz szoktam csak házhoz (illetve szülőhöz) szállítást kérni. Ilyenkor általában százasra kerekítem az összeget és ha nehéz a holmi, hagyok ott pár száz forintot, hogy ne anyámnak kelljen a kaputól a házig becipelnie. A legutóbbi rendelésnél a futár lazán zsebre vágta azt a plusz háromszázvalahány forintot, lerakta a csomagot a kapuba, mire édesanyám kérhette volna a visszajárót vagy azt, hogy vigye kicsit beljebb, már el is ment. Az én szememben az a pár száz forint egy kényelmi extra megvásárlása, amire vagy kapható a futár, vagy ha siet, akkor azt a pénzt én is el tudom mire költeni.

Az előre utalás alapvetően nem lenne rossz, csak olyankor a futár nem érdekelt a pontos szállításban (a fenének van kedve a szomszédságon keresni a csomagot), illetve webáruházzal is jártam már úgy, hogy megbíztam bennük, előre utaltam, mégsem volt az a termék, levelezgettünk, ami után úgy egy hónappal pénzemnél voltam, de a terméket késéssel és máshonnan kellett beszereznem.

2017.12.19. 14:53:40

@tamarisk: "Nem jár borravaló.
Ha valami extrával kiérdemli akkor kap érdemi borravalót."

Szóval, akkor mégiscsak jár.
:)

"Havi 20 munkanappal 140 eFt/hó nettó pluszban... legalább és alsóhangon.
A hivatalos jövedelmen felül."

Minimálbéren bejelentve, ha ugyan be van. Aztán majd ugyanannyi nyugdíjat követel, mint amennyi neked jár majd, ha meg kivasalja egy busz, ingyenes kórházi ellátásban is részesül. Ez egy ilyen ország.

2017.12.19. 14:56:48

@kovacsbelane: "bármelyik termelő cég örömmel felveszi a szalag mellé, étkezési utalvánnyal, műszakpótlékkal, fizetett szabadsággal"

Jó, de a szalag mellett nem járhat le-föl a pöcsköszörűvel, az nem szabad élet.

2017.12.19. 15:01:30

@panteon: "Ha egy étteremben 40 perc után sem foglalkoznak velem nyilván nem adok semmit"

Akkor lehet, hogy nem étteremben ülsz, hanem váróteremben. Könnyen be lehet nézni. :)

2017.12.19. 15:14:55

Ezzel a témával kapcsolatban szeretném megragadni az alkalmat és felhívni a figyelmeteket egy aberrált futárra. Ez a büdös paraszt mindenhova, általában a falra vagy a liftek belsejébe, bekaristolja valami éles tárggyal azt, hogy "jatt" (gondolom, mert nem kapott az adott címen). Otromba, gyökér szokás, amely tetemes anyagi kárral jár (nyilván nem neki kell cseréltetni a bekarcolt rozsdamentes ajtólapokat). Arra kérek mindenkit, hogy ahol még nem okozott kárt, figyeljünk oda, hogy mikor jár futár a házban, hogy vissza lehessen keresni, ha valahol rongál, kimondottan akkor, ha valaki nem ad neki jattot. Ez ugyanaz az elmebeteg barom lehet, aki régebben A betűket vésett mindenhova (anarchia, a retardált robogós agya szerint). Kapjuk el, hadd fizessen! Előtte meg hajlítsuk rá azt, amivel közlekedik.

atrask 2017.12.19. 15:54:46

@Ződ2000: A bolti eladó multiban van, ahol kassza szigorú elszámolás alatt van. A futár az nem boltban van, hanem az utcán egész nap (télen is, és hőségriadókor is) azért, hogy TE megkapd amit szeretnél, és nem tudom ismered-e a mondást: "Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen"... Persze empátiát miért is várjunk az emberektől.... Persze ha azt mondanám, hogy önző vagy, akkor meg oltogatnál, szóval maradjunk ennyiben. Mindketten elmondtuk amit szeretnénk.

atrask 2017.12.19. 16:00:48

@Plumper_: Nálunk nincs szállítási költség, és még mielőtt beszólnál, a házhozszállításnál olcsóbb a termék, mintha te eljönnél érte szóval azt sem mondhatod, hogy benne van az árban...

atrask 2017.12.19. 16:02:30

@Plumper_: A futár nem pénzváltó.... legyen apród! A buszon, ha a sofőrtől veszel jegyet, ha nincs apród leszállítanak. Nem köteles neked váltani... a futár sem!

atrask 2017.12.19. 16:06:28

@tamarisk: Tök jó, hogy ezt számolgatod, csak azt nem, hogy 4 órára van bejelentve havi 63 bruttóért... Ez a mentalitás oda fog vezetni, hogy majd mehettek ti a saját cuccaitokért (ami többe kerül, mint 200 TIPP, mert a futár nem hülye, csak szabad, nem olyan helyhez kötött, vagy szeret motorozni/autózni)

atrask 2017.12.19. 16:08:29

@Faby: Neked is ezt, mint Plumper-nek: Nálunk nincs szállítási költség, és még mielőtt beszólnál, a házhozszállításnál olcsóbb a termék, mintha te eljönnél érte szóval azt sem mondhatod, hogy benne van az árban...

erkölcsi hulla 2017.12.19. 16:17:35

@a ribancok is kidobják a csikket: Heheheh, én is láttam ilyet liftben :D:D Kurva anyját a parasztnak ! Alá kéne karcolni neki valami szépet. Sőt több liftben láttam mostanában kamerát betéve.

fifibá55 2017.12.19. 16:19:44

Amit lehet, céghez rendelek, a futár megkapja a portán egy borítékban a forintra kiszámolt összeget, átadja az árut, viszontlátásra. Jatt föl sem merül.

erkölcsi hulla 2017.12.19. 16:22:04

@a ribancok is kidobják a csikket: egyébként ha ott laknék ahol szétkarcolta a liftet, biztos szóvá tenném, hogy én ezért nem adok neki jattot, ha ő csinálta, ha nem.

kvadrillio 2017.12.19. 16:22:17

ÉN, EZT NEM ÉRTEM !!!!!
Az olimpiai ruha az orosz trikolór legfeljebb két színét tartalmazhatja. (A különböző kombinációk így többek között Liechtensteint, San Marinót vagy Monacót idézhetik. A színválasztást előzetesen a NOB-nak kell jóváhagynia.)
Nem csak a fehér-kék-piros hármas nem lehet a ruhán, de az orosz címer sem, és az Orosz Olimpiai Bizottság szintén kétfejű sasos emblémája sem.
RUS helyett OAR betűhármassal jelölik a csapatot – az Olympic Athlete from Russia rövidítésből.
Az orosz címer helyére az olimpiai ötkarika kerül.
Az orosz himnusz helyett az olimpia himnuszát játsszák orosz aranyérem esetén.

EZEKNEK, AKIK EZT ELDÖNTÖTTÉK, ELSŐ FELINDULÁSOMBAN.......ELNYISSZANTANÁM A NYAKÁT !!!

TELJESEN HÜLYÉKNEK TARTOM A DÖNTNÖKÖKET ! HÜLYÉK PEDIG NE DÖNTHESSENEK A SPORTBAN !

Josagos 2017.12.19. 16:37:08

@panteon: Ha naponta 5 embernek kellene adnom, akkor ez naponta 1000 ft lenne, havi 30.000 egy évben meg 360.000. Nem kis pénz az.
A pénzemért én dolgoztam meg, én döntöm el, hogy kinek adok, lehetőleg másnak minél kevesebbet, mert akkor kevesebbet kell dolgoznom :)

Josagos 2017.12.19. 16:43:19

@panteon: Adnál nekem naponta 200 Ft-ot? Meg a feleségemnek is, és a fiamnak. Ez már 600 Ft. Mi az neked.
Még találunk 50 ilyen "mi az egy embernek" alakot, és többé nem kell dolgozni.

kvadrillio 2017.12.19. 16:43:57

nem jáááár, de adható !

midnightcoder2 2017.12.19. 16:59:46

@atrask: "Nálunk nincs szállítási költség, és még mielőtt beszólnál, a házhozszállításnál olcsóbb a termék, mintha te eljönnél érte szóval azt sem mondhatod, hogy benne van az árban"

Kérdés, hogy a boltnak ez akkor hogy éri meg ? Kivéve ha az üzlethelységen és az eladón spórol. De valahogy nyilván megéri nekik, különben nem csinálnák. És valahol a futárnak is megéri, különben nem vállalná be ennyiért.

"Ez a mentalitás oda fog vezetni, hogy majd mehettek ti a saját cuccaitokért"
Ha a futár nem vállalná be ennyiért, akkor a bolt vagy bezár, vagy beteszi a futár normális bérét is az árba. És a bolt nem fog bezárni - vagy ha ez igen, akkor nyílik másik, mert a szolgáltatásra igény van, a kérdés csak a fizetés módjáról szól, azaz hogy fű alatt, borravalóval oldjuk meg, vagy normálisan kiírva hogy ennyi az annyi, és ezt kifizetve.

Vicces, hogy miközben mindenki sír, hogy mekkora az országban a korrupció és a simliskedés, eközben teljesen elfogadott a borravaló, a csúszópénz, a hálapénz. Orbánék ugyanezt csinálják, csak nagyban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.12.19. 17:20:24

@atrask: a futárt ez esetben a webshop fizeti, én pedig a webshopot.

ezt a marhaságot amit ide böfögtél hallottam már, kb de csak téged minősít. Kb tipikus magyar kreténség amibe bele sem gondol az aki bemondja.

A futár nem pénzváltó, ő a kassza maga. Ha nem tud visszaadni, akkor minek akar eladni.

És azért olcsóbb a webshop mert nem kell fenntartania a boltot. Azért a minimum az, hogy a futárszolgálata rendben legyen, mert ez kvázi az "üzlethelysége".

ételizésítő 2017.12.19. 17:33:05

A futár kap fizetést.
Ennyi.

A repülőgép-szerelőnek adsz jattot?
Pedig ha az elbasz valamit, az az életedbe kerülhet.

2017.12.19. 17:47:24

@Ződ2000: "Azért a minimum az, hogy a futárszolgálata rendben legyen, mert ez kvázi az "üzlethelysége"

Ja, a pöcsköszörűn a kocka doboz az üzlethelység, a rajta ülő paréj meg a kassza. Jó sok ilyen száguldó bolt szabálytalankodik a városban állandó jelleggel, és hogy kövér legyen a lúd, a kretén paraszt szájából lóg a büdös cigaretta. Szóval, nem csak a kipufogó büdös a csóka (nitróoldó meg egyéb oktánjavító megoldások, hadd szívja a pesti paraszt).

@atrask: "és még mielőtt beszólnál"

Akkor mi lesz?

@midnightcoder2: "Vicces, hogy miközben mindenki sír, hogy mekkora az országban a korrupció és a simliskedés, eközben teljesen elfogadott a borravaló, a csúszópénz, a hálapénz. Orbánék ugyanezt csinálják, csak nagyban."

Összetéveszted a jattot a védelmi pénzzel. Nagyban az megy: üzleti részesedés vagy einstand.

amin 2017.12.19. 17:55:36

Mikor elegem lett az életből, fél évig futárkodtam. A felméréssel szemben az emberek 99%-a nem adott borravalót, sőt, a lehető leggorombább, legundorítóbb módon viselkedett, hiába voltam mindenhol udvarias, kedves, előzékeny. Azóta még jobban utálom a magyarokat, ilyen gonosz, tahó nép nem sok van rajtunk kívül.

2017.12.19. 18:02:24

@amin: Igazad van: idetántorogtak Ázsiából, aztán ezer év nem volt nekik elég, hogy megtanulják az európai civilizált viselkedést. Egyedüli migrik, akik ennyi idő alatt semmit nem fejlődtek.

Faby 2017.12.19. 18:32:54

@atrask: Nem tudom, mivel bántottalak meg, de ne is haragudj, nem jogos a felháborodásod.
Az állításod pedig téves, ahogy arra többen rámutattak:
Olyan nincs, hogy senki nem fizet a szállításért. Ha nem a vevő (ingyenes szállítás), akkor a webshop, és legfeljebb kigazdálkodja máshonnan. Gondolj bele, a futárt fizetni kell, az autót, amivel szállít, meg kell venni, fenntartani, tankolni kell. A futárcég nem puszira viszi a ti csomagjaitokat sem, biztos vagyok benne, hogy fizettek érte. Tehát máris nem ingyenes a szállítás, csak nem a vevő fizeti (legalábbis nem direktben). Az árban, így vagy úgy, benne van a szállítás. Tudod, ingyen ebéd sincs...

mh1973 2017.12.19. 18:54:05

@atrask: tévedés, a piaci kofánál is egy köteg pénz van, hogy a reggeli 10000-sel fizető vevőnek is vissza tudjon adni, a futár is ilyen, készüljön az első induláskor, különben kellemetlen meglepetés érheti.

mh1973 2017.12.19. 18:54:54

@atrask: de van csak épp be van építve az árba, tehát megfizetem! :P

2017.12.19. 19:05:06

A jatt nem jár, hanem adható. Van amikor én is adok, na nem mindenkinek. Nem vagyok futár.
Viszont a futár az futár, nem pénzváltó meg előbb-utóbb kb. a 10-ik címénél úgyis elfogyna a váltópénze, ha mindenki 20 ezresekkel fizet. Ha a megrendelő készpénzzel fizet, akkor készítsen ki előre annyit amennyit fizetnie kell, vagy amennyit akar. Ha lusta volt a megrendelő és nem tud visszadni a futár, akkor a megrendelő felveheti az így jártam pólót.
Említette itt valaki a csomagpontos, pikk-pakk pontos megoldást is. Ráadásul ingyen munkát kell végezned ezeken a pontokon. Tudom ez sem a te gondod.. Hanem azoknak az agyhalott managereknek jut eszükbe ilyen a logiszikai cégeknél, hogy hogyan lehetne olcsón megszabadulni a több tízezer és százezer csomagtól. Az lenne az alap, ha a szállítmányozó cég nettó 1.000 Ft/csomag díjat fizetne minden egyes átadott csomagért a csomagpontoknak. Ja, hogy az úgy nem üzlet. Neki. Akkor vigye a futár. Annyi taplót én még életemben nem láttam amíg ilyen helyen dolgoztam. Nem is az, hogy kb 1 % adott jattot, hanem meg volt sértődve és már pampogott a sok gyökér, hogy nem vele foglalkoztam, hanem azzal amivel kell és ami a pénzt hozza nekem és amiért ott dolgoztam. Ami a pénzt hozta azt soron kívül intéztem, ment a háborgás a sor elején rendesen. Az ingyen munka meg ráért. Így jártak.
Ráadásul vállalj anyagi feleősséget a sok hulladékért amit összerendelnek a lusta népségek.

ételizésítő 2017.12.19. 19:53:57

@Pierr Kardán:
Őszintén szólva nekem már volt eszemben.
Sőt, olyan ellenőrrel is találkoztam, akinél komolyan gondolkodtam, hogy el kéne kérni a telefonszámát.

2017.12.19. 19:54:44

@mh1973:

A piaci kofa az egy ember.
A nagyobb szállítmányozó cégek meg több száz futárt alkalmaznak.
Számoljunk csak 100 futárral és 200.000 váltópénzzel.
Az egy napra 20 millió váltópénz. Szerinted kivitelezhető? Van olyan cég amelyik 20 milliót csak erre a célra elkülönít?
Csak 100 futárral számoltam. A 200.000 meg semmire nem elég, mert simán előfordulhat, hogy a futárnak van 80-100 címe amiből 40 készpénzes és a 23-ik kp-s címnél már csak húszezresei vannak. Aztán te vagy a 24-ik kp-s és neki állsz hőzöngeni, mi az hogy nem tud visszaadni?
Tehát mennyit lobogtasson egy szállítmányozó cég a levegőben? 80-100 milliót?

ételizésítő 2017.12.19. 19:57:41

@Herbert Putzenschramm:
"475 Ft a végösszeg, előveszem a zsebemből az apróimat, és csak 470 Ft van nálam, mondom ez így fasza? Neeeem, csak pontosan, szabál az szabál!!!!"

Hát Ámerikában erre van egy "give a penny - take a penny" rendszer, ahol pont az a lényeg, hogy ha 1-2 centet kapnál vissza, azt beteszed a gyűjtőbe, akinek meg annyival kevesebbje van, az kivesz belőle.
Mondjuk ehhez persze az is kell, hogy megbízz abban, hogy a boltos nem fogja lenyúlni minden este az összegyűlt összeget. De náluk működik.

Borsia 2017.12.19. 19:59:36

Mindig adok és legalább 500ft környékén. Mivel pontosan tudom hogy be van építve a megélhetésébe. Ha én mennék érte, többre jönne ki mint 990 ft. Csak ha paraszt, akkor nem kao srmmit

ételizésítő 2017.12.19. 20:01:15

@atrask:
Faszikám, lehet másik állást keresni, vagy szólni a főnöködnek, hogy kevesled a fizut.
Én a megrendelő vagyok, aki fizettem a cégednek azért, hogy téged alkalmazzon.
Tőlem ennél többet ne várj.
Ennyi.

Farkyy 2017.12.19. 20:09:36

És a pincéreknek, taxisoknak?

2017.12.19. 20:34:16

@atrask:

Tojok rá! ha csak 4 órára van ...

A bére nyilván nem 4 órás akkor sem
Havi átlagban, jattal együtt 300 (Bpsten 400) netto alatt nem megy el futárnak illetve nem marad az ...

2017.12.19. 20:37:54

@a ribancok is kidobják a csikket:

A jatt a futár védelmi pénze!!!!
Ha nem adsz ...sok érdekes dolog történhet/történik!

A futár = maffia ...

2017.12.19. 20:39:41

@amin:

...EL lehet menni (by fleto)

És igaza van :-)
Nem fogsz innen hiányozni, elhiheted.

2017.12.19. 20:44:47

@Tweed:

Manapság egy csomagpont remekül elműködik 4000Ft/óra összegből.
(ez cirka 250-300 eFt/hó nettó, jatt nélkül)
Azaz percenként 60-70 Ft/ból.

Átlagos csomag kezelési idő ~5 perc >> 300-350 Ft/csomag.

ételizésítő 2017.12.19. 20:49:33

@tamarisk:
"Ha nem adsz ...sok érdekes dolog történhet/történik!"

Ja, például szólsz, hogy gond volt a csomaggal, és a faszt kibasszák, mint macskát szarni, és esetleg még némi rendőrségi eljárást is a nyakába akasztanak.
Öcsém, ne keverd ide a Corleonékat, magyar futárokról beszélünk, nem a szicíliai maffia szállítóiról.

Josagos 2017.12.19. 20:59:23

@panteon: Adnál nekem naponta 200 Ft-ot? Meg a feleségemnek is, és a fiamnak. Ez már 600 Ft. Mi az neked.
Még találunk 50 ilyen "mi az egy embernek" alakot, és többé nem kell dolgozni.

2017.12.19. 21:02:45

@tamarisk:

"Manapság egy csomagpont remekül elműködik 4000Ft/óra összegből."

Az nem tudom, hogy mi lehet, de valószínűleg én nem azt tapasztaltam amit te írtál.
Meg van a saját negatív véleményem a csomagpont működtetéséről, ami elég valószínű, hogy nem fog megváltozni. Nekem ne magyarázd.
Lehet te egy másikkal találkoztál.

2017.12.19. 21:06:46

@ételizésítő:

Tamarisk azt akarta írni, hogy sok érdekes dolog történhet a csomagoddal, pizzáddal amíg kézhez kapod.
Ezért hívja ő a jattot védelmi pénznek. Turhamentesítőnek is lehetne nevezni.

ételizésítő 2017.12.19. 21:09:30

@Tweed:
Ne bassz, tényleg ezt akarta?
Aztakurva, soha nem gondoltam volna.

2017.12.19. 21:26:39

@ételizésítő:

Amennyiben nem érted meg a védelmi pénz megnevezést, akkor lehet hogy tényleg soha nem gondoltad volna. Meg szerintem azt sem, ha a pizzádon egyel több feltét van, amit nem fogsz észrevenni.
Persze írhatsz itt nekem ironikus választ engem k.rvára nem érdekel, hogy te jattolsz a futárnak vagy sem, jattnak hívod azt vagy védelmi pénznek, vagy esetleg máshogy.

Herbert Putzenschramm 2017.12.19. 21:34:30

@atrask: nem érted a lényeget, valószínűleg azért, mert nem a tiéd a cég és nem tudod, hogy hogy néz ki az a folyamat, amikor kiszámolják, hogy mennyi legyen a vételár.

Ha én veszek a webshopról mondjuk 8000 forintért egy pendrájvot, akkor én a valóságban nem egy pendrájvot vettem, hanem egy szolgáltatást, ami abból áll, hogy nekem kihoznak egy pendrájvot. én ezért fizetek ki 8000 forintot, és mint fogyasztó pont leszarom, hogy ez a 8000 forint abból adódik össze ezer másik apróság mellett, hogy a szolgáltató megveszi nagyker Áron nettó 4000-ért, rárakja az ÁFÁt, a bérleti díjat, a hasznot, az szja-t, az üzlethelyiség (ha van) wc-jének takarítási díját, de még a karácsonyi céges vacsin a fellépő zenekar gázsiját is, hiszen ez is a cég költsége. egyszóval minden szart ami egy cég üzemeltetésével jár. ja és igen, ennek a része többek közt a kiszállítási díj is, aminek pedig az al-al része a futár fizetése.

Kérdem én, hogy mindehhez nekem, mint fogyasztónak mi a fasz közöm van, de most őszintén? ha a futárnak adok borravalót, akkor adhatnék a cég takarítónőjének is, és a céges bulin zenélő zenekar szintisének is, mert nekik is ugyanannyi közük van ahhoz, hogy én kifizettem egy terméket amit kihoztak nekem.

ez most kicsit hosszúra sikerült, de remélem érti az összes idelátogató futár aki olvassa, hogy a csomag megrendelőjének mennyi köze van ahhoz, mennyi a csomagot kiszállító futár havi nettó bére.
Leírom mégegyszer, hogy a világon semmi köze nincs hozzá, úgyhogy hagyjatok mindenkit ezzel a faszsággal, hogy az kompenzálja a szar béreteket, aki már egyszer kifizette a szolgáltatást

ha nem tetszik a fizetésed, akkor beszéld meg a főnököddel, és ha nem juttok dűlőre akkor keress más munkahelyet, ez így működik. de ha nem akarsz mást és máshol dolgozni, akkor törődj bele, hogy valakit le tudsz húzni borravalóval, valakit meg nem. ez nekem ugyanolyan lehúzás, mint amikor a csöves punk odajön lejmolni cigit a Moszkván: elvárja bazmeg hogy a semmiért adjak neki abból a pénzből, amiért én megdolgoztam, sőt, a fizum felét le is húzta állambácsi, de ez már egy másik történet amit most ne keverjünk ide.

lényeg a lényeg, hogy a futárnak semmilyen alapja nincs hozzá, hogy tartsa a markát a borravalóért. örüljön ha kap, de ne várja el, mert egyáltalán nem jár neki

kivétel persze amit írtatok páran, hogy ha az van benne a szolgáltatásban hogy csak a kapuig viszik a dupla hűtőt, de megkérem hogy hozzák már fel a negyedikre (lift nincs) és állítsák Bea helyére, akkor nyilván jár nekik a zsíros jatt.
de az hogy feljön lifttel, becsönget és átadja a 4 dekás csomagot vagy a pizzát, na az nem szívesség, hanem a szolgáltatás része

((pizzás fiúnak amúgy mindig adok egy 200-ast mindezek ellenére. nem azért mert jár neki, hanem mert félek hogy ha egyszer nem adok akkor utoljára veszi a rendelésemet kiszállításnál, vagy belekulázik vagy mittudomén))

Herbert Putzenschramm 2017.12.19. 21:45:40

@atrask: @Tweed: pénzváltás, Deák Ferenccel meg Esztergomi Látképpel való fizetés témájához: a futárnak is érdeke, hogy mindig legyen nála kp, és tudjon visszaadni.

lehet, hogy a semmirekellő cége ezt nem tudja biztosítani, de akkor legyen már annyira talpraesett, hogy megoldja magának, hogy legyen nála nagy és kis címlet is egyaránt. nem kell hogy folyton százezrekkel legyen kitömve a zsebe, elég annyi hogy amikor napközben elfogy a pénze, akkor rászán nettó 3-5 percet, hogy megáll a motorral egy kisbolt/ CBA/ Spár mellet, és vesz egy rágót vagy egy doboz kólát, fizet a 10'000-es bankjeggyel, és máris van nála váltó.
ebben mi olyan megoldhatatlanul bonyolult? amúgy is meg kell állnia napközben tankolni, szarni, hugyozni, kávézni, cigizni, tehát szigorúbban nézve még időbe se kerül neki. ráadásul neki is ugyanúgy érdeke hogy tudjon visszaadni.
ezek után akinek megoldhatatlan hogy tudjon visszaadni, az keressen más hivatást

2017.12.19. 21:57:57

@Herbert Putzenschramm:

Szerintem te sosem dolgoztál a kereskedelemben. Fizetéskor, azaz a hónap első napjától a hónap közepéig csak a húszezresek röpködnek. Ember legyen a talpán, aki tud neked majd visszaadni 8-án. Mellesleg nem tudom hogy intézik a futárok, de céges pénzt nem hiszem, hogy költeni fogja, persze ha van benne jatt, akkor lehet belőle költeni. Azt sem tudom kinél hogyan működik az a szabály, hogy saját pénzt nem keverünk a cégessel, igen akkor sem, ha csak a sajátból tudnék visszaadni. Ez alapszabály.
Egyszerű a megoldás. Be kell szüntetni a kápés fizetést, vagy előre elutalod, vagy kártyával fizetsz. Akkor nem lesz se téma se kérdés a jatt. Igaz a megrendelőnél is előjön, honnan van kápéja? Levette kártyával ATM-nél, de azt meg minek, ha kártyával is lehet fizetni?
Vagy szürkén esteleg feketén kapja a fizetését?

Zsuzsi25 2017.12.19. 21:58:51

@panteon: ez netto baromság. Én sem kapok borravalot, mert kettövel több számlát lekönyvelek!
Ha egy kiszállitási szolgáltatást is ado étterem feltünteti az árait a honlapon, akkor miért várja el bárki, hogy én annál többet adjak??? Ahol lehet, már elöre fizetek, és akkor tuti nem várja el senki. Pofám leszakad....

Zsuzsi25 2017.12.19. 22:02:42

@Herbert Putzenschramm: Nálunk összefirkálták a falat! Levertük a festék árát a két pizzérián amelyik aznap odaszállitott. Cserébe.nem csaptunk oriási perpatvart médiafelhajtással :D

Zsuzsi25 2017.12.19. 22:10:43

@atrask: Nem értelek. Ha kevesled a fizetésedet, akkor azt a fönököddel beszéld meg. Nálatok is van kiszállitási költség.. csak bele van épitve a termékek árába. -

Herbert Putzenschramm 2017.12.19. 22:20:54

@Tweed: nem kell költenie a céges pénzt, de fel tudja váltani. többek közt mint írtad is, a borravalóból, vagy ha mindenki olyan köcsög hogy nem ad, akkor ideiglenesen a saját pénzéből vesz egy 120 forintos rágót a boltban, amivel felváltja a 20'000-est, amit majd fél óra múlva visszapótol magának. nem egy összetett számítás, összeadás-kivonást kell ismerni hozzá, de ha nem biztos a tudásában akkor a mobilján van számológép :)

a kp-s fizetés beszüntetésével pedig 100%-ban egyet értek, az lenne a legjobb mindenkinek. én is mindig azt használom ahol csak lehet, nemrég amikor pl SD kártyát vettem akkor ha megláttam hogy a webshopban nincs kártyás vagy utalásos fizetési lehetőség akkor zártam is be az ablakot, és mentem tovább egésze addig, amíg nem vált lehetővé a mindenmásraottamastercard

@Zsuzsi25: valamelyik torz atka nálunk is összefirkálta a lift falát "jatt 10%" felirattal, hogy rohadna meg az összes befőttje annak a puruttya féregnek....

Tweed (törölt) 2017.12.19. 22:29:54

@Herbert Putzenschramm:

Persze értem amit írsz fel tudja, vagy fel tudná váltani. Viszont a futárcégeknél a futároknak napi 80-100 címük van. Ebből kifolyólag nem sok idejük van váltogatni a húszasokat. Főleg nem minden ötödik-hatodik címen. Egyébként nem tudom, milyen rendszer van náluk.

Hozzászólok 2017.12.19. 22:32:09

Vásárlókent NEM várom el hogy ingyen szallitson a webáruház. Sőt, képzelje kedves cikkíró, vásárlóként még azzal is tisztában vagyok, hogy ha "ingyen" is szállít, az sincs ingyen, mert kifizettem a termék árában.

Hozzászólok 2017.12.19. 22:34:34

@Tweed: nem értem, hogy működik ez a jatt védelem utólag. Mikor megtudja adok e, már a kezemben van a kaja.

Herbert Putzenschramm 2017.12.19. 22:38:25

@Tweed: erre továbbra is az a válaszom, hogy ez a szakmája, ezt csinálja n+1 éve, oldja meg ahogy tudja. de ne terhelje át a saját szarát a vásárlóra, akinek amúgy ehhez a világon semmi köze nincs. és ne várja el mindenkitől, hogy neki, a szent futárnak külön szívességet tegyen, hogy csak miatta leszalad a közértbe felváltani az 5000-est.
az én munkámnak is megvannak a hátulütői, a tiédnek is, az előttem és az utánam hozzászólóknak is, és mi mind megoldjuk ezeket a felmerülő problémákat, ezek után nem érzem nagy óhajnak, hogy a mélyen tisztelt futár úr is igazán megoldhatná szakmája kihívásait :)

Hozzászólok 2017.12.19. 22:38:43

@panteon: te egy futár vagy. Valószinűleg.
Mert én megy úgy számolom, hogy fizettem 850 ft ot hogy mondjuk hozza el a vaterafutár. Akkor, hozza el, mert 850 ftot. És kész.

ételizésítő 2017.12.19. 22:59:24

@Tweed:
Amennyiben nem bírtad még elsajátítani az értő olvasást - márpedig láthatóan nem sikerült eddig -, addig talán ne oktatni próbálja, hanem olvasni tanulj, te szerencsétlen.

ételizésítő 2017.12.19. 23:04:21

@Hozzászólok:
Hagyd, a csávó még az olvasáshoz is túl hülye, nem ilyen bonyolult filozófiai kérdések megfejtéséhez.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.12.19. 23:54:09

@atrask: A futárt azért fizetik, hogy az utcán legyen télen-nyáron, ezért én miért adjak neki borravalót? Az utcaseprőnek is adjak, mert a röpködő mínuszokban kijött havat hányni?
Ne már...
Én amúgy szoktam százasra felkerekíteni, de a borravaló legfejlebb jutalom az udvariasságért/segítőkészségért, semmiképpen sem elvárás. Ugyanezért mászok falra a túlbuzgó benzinkutasoktól is...
Mellesleg az ingyen házhozszállítás sok helyen annyira nem alap, hogy 1500 forintra képesek megvágni akkor is, ha egy kerülettel odébbra kéne vinni....

Herbert Putzenschramm 2017.12.20. 00:01:32

@panteon: kész szerencse, hogy én döntöm el mire költök 200 forintot, és nem te

Zsuzsi25 2017.12.20. 07:34:33

@Herbert Putzenschramm: Nálunk is ez volt felirva!
Egyfelöl kamerák lettek felszerelve, másfelöl levertük a két éttermen akik aznap odaszállitottak. Cserébe nem vertük nagy dobra

Tweed (törölt) 2017.12.20. 09:33:46

@ételizésítő:

Nem is értem mi a bajod, itt szerencsétlenezel ahelyett, hogy felfognád végre miről írtam.
Bár szerintem képtelen vagy rá, neked sem adatott meg az a logikai képesség, hogy összerakd azt amit írtam.

Tweed (törölt) 2017.12.20. 09:39:43

@Herbert Putzenschramm:

Felőlem oldja meg. Ámbár, ha én rendelek valamit, azért előre odakészítem a pontos összeget, néha plusz jattot is, hogy ne kelljen kínlódni azzal, hogy vissza tud-e adni vagy sem. Ha lehet, akkor nevezném ezt együttműködésnek, hogy a folyamatok gyorsan, problémamentesen történjenek.
Nekem aztán tökmindegy, hogy ki milyen címlettel fizet, ha meg megy a szívás a visszajáró miatt, akkor felőlem a megrendelő ostorozhatja a futárt ez ügyben is.
Én viszont megspórolom ezt a dolgot, így is elég stresszes világban élünk.

2017.12.20. 10:08:05

@ételizésítő:

Látom nem szoktál csomagot kapni vagy csak néha-néha...

Majd, ha tapasztaltabb leszel, rájössz mi minden meg tud esni a csomagoddal, kerítéseddel, autóddal "véletlenül" a futár által.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.12.20. 10:22:58

@panteon: de ha kocsiba ülök, akkor ott egy rendes bolt ahol ,meg tudom nézni, ki tudom próbálni és biztosra vehetem hogyfizetés után nem fog senki sem veele már focizni egyet.

A webshopok azzal operálnak hogy a fentieket nem tartják fenn.

@Tweed: nem arról van szó hogy mindenki huszassal fizet. A Boltban sem fogadnak el aránytalanul nagy címlweteket (tipikus példa a meki, ott ismeg vana dva hogy milyen címleteket fogadnak el, mert a tipikus vásárlási összeg 2000 HUF alatt van).

Ha kiviszel egy pizzát és nem tudsz visszaadni 20-asból az nem akkora hiba. De a visszajáró apró hiánya már igen. Nem életszerű hogy mindenki fillére pontos összegeket tartson otthon. És nem azért rendelt pl kaját hogy lesétűáljon még felváltani. A pizzafutár egyben kasszás is.

De kicsit elkanyarodtunk a webshopoktól ezzel.

Szamuráj 2017.12.20. 18:38:25

Aztak..va mi van itt...
Mindennap megerősödik bennem, hogy szar itt élni.

Amikor bemész egy étterembe, presszóba, bárba stb, vagy ott áll a futár a csomagoddal az ajtódban, egyetlen elv létezik a jattadásra:
"Annyit adok, amennyiért én is elvégezném ezt a munkát"

Franciaországban a mozipénztáros is kap jattot. Miért? Mert ez a társadalmi tradíció.
Oszt jónapot.

Ilyen egyszerű.

ételizésítő 2017.12.21. 14:40:57

@tamarisk:
Baromka, ha esik valami, szólok a szállítmányozó cégnek, és engem kártérítenek, a futárt meg kibasszák a picsába, mint macskát szarni.

Hagyd már a faszba a legendáidat, vagy meséld a 3 éves csoporttársaidnak a bölcsiben.

ételizésítő 2017.12.21. 14:42:48

@Szamuráj:
Ja, a futár meg kap pénzt, azért végzi a munkát. Te meg kifizetted már a futárcégnek.

Szamuráj 2017.12.21. 16:08:44

@ételizésítő: Nem kérdés mit fizettem ki, vagy mit nem. Ezekben a szektorokban ez a "társadalmi szerződés" része. Mint, amikor belépek és köszönök.
Félek, nem fogod érteni. :(

2017.12.21. 16:15:15

@ételizésítő:

A barom az, aki barmozik... tudtad?

Szamuráj 2017.12.21. 16:25:11

@ételizésítő: Te valami király vagy? A futár amikor elköszön és hátat fordít neked, ott véget ér a tranzakció. Tudod: "a pénztártól való távozás után..."
Nem mellesleg a bizonyítási kényszer is rajtad van.

De ennél jobban érdekel engem: Ugye, évente csak kétszer jársz el otthonról és soha nem mész kétszer ugyanoda?

ételizésítő 2017.12.21. 19:55:42

@Szamuráj:
De, anyádhoz többször is megyek. Néha meg ő jön.

Amúgy meg szarok a társadalmi szerződésbe, ezt a hozzád hasonló faszok hangoztatják csak, nincs ilyen. Fizesse meg a munkáját a cége, ha meg nem, akkor keressen olyan munkát, ahol megfizetik. Én fizetem az adómat, meg fizetek a cégének, mást nem vagyok hajlandó, még ha a hozzád hasonló faszkalapok ezt nem értik, akkor sem.

ételizésítő 2017.12.21. 19:56:22

@Szamuráj:
De, anyádhoz többször is megyek. Néha meg ő jön.

Amúgy meg szarok a társadalmi szerződésbe, ezt a hozzád hasonló faszok hangoztatják csak, nincs ilyen. Fizesse meg a munkáját a cége, ha meg nem, akkor keressen olyan munkát, ahol megfizetik. Én fizetem az adómat, meg fizetek a cégének, mást nem vagyok hajlandó, még ha a hozzád hasonló faszkalapok ezt nem értik, akkor sem.

Társadalmi szerződés az anyád picsája, idióta barom.

Szamuráj 2017.12.21. 21:12:19

@ételizésítő: Ízlések és pofonok... Anyám 70 éves :D
És abban különbözik a tiédtől, hogy 5-6 éves koromtól rendszeresen elvitt étterembe, megtanított késsel - villával enni, meg viselkedni. Akkor ezt úgy mondtuk: volt gyerekszobám... :)

Ja! Akkor a társadalmi szerződésnek is más neve volt: "illem"

Mondtam én, hogy nem fogod érteni. Hiányoznak az alapok. :(

ételizésítő 2017.12.22. 18:12:04

@Szamuráj:
Érteni értem, hogy mit akarsz mondani, te ostoba segg, csak faszságokat beszélsz.

Volt neked az apád fasza, nem gyerekszobád.
Arra meg ne vágj fel, hogy anyád nem tudott főzni, és ezért a helyi moslékkeverőbe vitt, neked meg azt mondta, hogy étterem, és a ganajozóvillával etetett.

Illem - fogalmad sincs a szavak jelentéséről, buta faszkalap.

Szamuráj 2017.12.24. 15:31:46

@ételizésítő: Honnan ez a rengeteg frusztráció? Szar életed lehet.

Nickyyyyy 2018.06.05. 18:23:26

Szerintem illene..hoz neked erteket, vigyaz ra (jo esetbe) a fizetesuk meg nem magas (pont azert hogy majd borravaloval ugyis kiegeszul..) havonta rendelek 1-2x,most az a 400forint nem vág foldhoz...

Viszont a 'hivatalos illem szerint az ujsagarusnak is jo adni.. Na neki minek??
A hentesnek meg a teco kasszásnak sem adunk.. Mindketto ul a pult v. Szalag mellett es ennyi.. Semmi extra dolgot nem vegez ami miatt érdemes rá....
süti beállítások módosítása