A kommentelők közül többen kifogásolták, hogy a futár nem tud nagyobb címletből visszadni, mert nincs nála váltópénz. Ok, minket sem tesz boldoggá, ha a kisboltban húzza a száját az eladó a húszezresre. De mit mond erre a Magyar Nemzeti Bank szabályzata?
Óvatosan fogalmaz a Magyar Nemzeti Bank
Magyarország törvényes fizetőeszköze a forint. A készpénzes fizetésnél az MNB által kibocsátott bankjegyeket és érméket mindenki köteles névértéken elfogadni. Eddig tiszta sor.
Az MNB rendelkezése azonban nem zárja ki azt, hogy a különböző termékek, szolgáltatások árának megfizetésekor ésszerű keretek között érvényesüljenek az adott fizetés körülményeinek sajátosságai. Például visszautasítható a bankjegyek elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni.
Az áru-, ital-, jegy-, parkoló-, vagy éppen a csomagautomatákkal szemben sem elvárás, hogy minden címletet tudjanak kezelni – folytatja a kivételek sorát az MNB.
Megoldható a gyakorlatban?
Az MNB óvatoskodik, gumiszabályt csinált, hogy ne kezdjen el boldog-boldogtalan pereskedni a kereskedőkkel, ha épp fizikailag megoldhatatlan, hogy tudjon visszaadni működésének minden percében.
A futárok esetében úgy saccoljuk, hogy legalább 110-150 ezer forint váltópénzzel kellene reggel útnak indulniuk, hogy jó eséllyel estig kitartson. Nem tudjuk, hány cég képes ezt bevállalni. De azt igen, hogy akikkel mi eddig dolgoztunk, mind előre jelezték e-mailben, hogy
a vevő és a futár érdekében is lehetőleg bankkártyával fizessünk, vagy pontos összeget készítsünk elő.
Ha kicsit több az egymás iránti empátia és türelem, azzal mindenki nyer. A következő posztokban írunk arról, mire figyelj oda, ha bankkártyával fizetsz a futárnál, és arról is, hogy mi a helyzet a borravalóval.
Megvan a véleményed a logisztikáról? Ha igen, legyél vendégszerzőnk! Írj a logisztikusokblog@gmail.com címre!
Ui: Ha nem akarsz lemaradni az új posztokról, szeress minket Facebookon!