10 raklappal több! Maradhat?

Pauline Dawes logisztikus kollegina talált plusz 10 raklapnyi helyet egy félpótkocsin

2017. október 27. - Logisztikusok

A brit Pauline Dawes kollegina cége azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy újításukkal egy 13,6 méter hosszú és 4 méter magas félpótkocsin a korábban megszokotthoz képest további tíz EUR raklapnyi árut is képesek elhelyezni. A megoldás lényege, hogy kihasználják a korábban nem, vagy épp más célra használt üres helyet – közvetlenül a vontató és a pótkocsi kerekei között.

 

 Az ötletgazda és cégalapító Pauline Dawes a Sustainable Brandsnek nyilatkozva elmondta, hogy az egész akkor jutott az eszébe, mikor egy forgalmi dugóban hosszasan állt egy teherautó mellett. Az utánfutó alvázát nézve tette fel magának először a kérdés: miért nem használják ki ezt a területet?
somi-trailer.jpg

Forrás: http://somitrailers.com/

Az ötlet egyszerűnek tűnik, de a megvalósításra 10 évet kellett várni, mert sok kihívás akadt. A múlt év azonban végre meghozta az áttörést, és a korábban már több versenyen is díjazott prototípusokat olyan nagy cégeknél is tesztelhették, mint a Nestlé vagy a Marks & Spencer.

Íme a megoldás néhány előnye:

  • az utánfutó 31%-kal több raklapot tud szállítani;
  • a plusz kapacitással közel 25% költségmegtakarítás érhető el;
  • a nagyobb befogadótér miatt a szállított teherre leosztott CO2 kibocsátás is 25%-kal alacsonyabb.

A megtakarítás a cég honlapja szerint minden egyes plusz raklap után 15 euró, vagyis a teljes megtakarítás éves szinten akár az 50-100 ezer eurót is elérheti. Ami azért nem rossz.

Pauline Dawes 2016-ban bekerült a Women in Innovation Awards győztesei közé. A díjjatt az Innovate UK, a brit kormányzat innovációs ügynöksége adományozza az év 15 leginnovatívabb nőjének. 

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr7113110032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.