Logisztika blog

Meg kell-e várnia a futárnak a csomag felbontását?

Tévhitek, félinformációk a csomaglogisztikában

2017. november 14. - Logisztikusok

Tegnapi futárnaplónk alatt parázs vita alakult ki a kommentelők között arról, hogy meg kell-e várnia a futárnak a csomag kibontását? Megnéztük, hogy mit ír errőlNemzeti Fejlesztési Minisztérium Európai Fogyasztói Központja.

varnia_kell-e_a_futarnak_a_csomag_felbontasara.jpgForrás: Pixabay

"Hogyan járjunk el a termék átvételekor?


Célszerű megkérni 〈azaz nem kötelező〉 a futárcég alkalmazottját vagy a posta kézbesítőjét, hogy várja meg, amíg a csomagot felbontjuk és meggyőződünk arról, hogy a termék első ránézésre sértetlen, valamint a szükséges dokumentumokat (számla, használati-kezelési útmutató) tartalmazza a csomag.

Függetlenül attól, hogy jelzünk-e valamilyen hibát vagy hiányosságot már a csomag kibontásánál, ez nem jelenti azt, hogy a későbbiekben nem tehetünk minőségi kifogást a kereskedő felé. A szavatossági és minőségi kifogások megtételére az általános kifogásközlési és elévülési határidőn belül van lehetőségünk, hiszen a csomag kibontásakor természetesen nem lehetséges a termék alapos megvizsgálása."

 

"Ki felel azért, ha a megrendelt termék a kiszállítás közben károsodik, megsérül?


Főszabály szerint az felel, aki a kárt okozta, aki a károsodást előidézte.

Azonban fontos tudni, hogyha a felelős személye nem állapítható meg, a termék fogyasztó részére történő átadásának időpontjáig minden esetben az eladó (a kereskedő) felel a termék épségéért, függetlenül attól, hogy a kiszállítást a postai alkalmazott vagy futárcég végezte, ezért a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy a kiszállítást nem ő, hanem egy alvállalkozója teljesítette."

Az előírás jogszabályi alapja az új Polgári Törvénykönyv 6:219. § szakasza.

 

Tehát összefoglalva: 

  • Nem kötelezheted a futárt arra, hogy a csomag felbontását megvárja. Ettől függetlenül épp úgy jogodban áll kifogásolni a csomag beltartalmát a webáruháznál.
  • Ha a webáruház és a futárszolgálat egymás között úgy szerződött, hogy azonnali visszaküldésre is van mód, akkor természetesen más a helyzet. Erről a webshop ÁSZF-jéből tájékozódhatsz.
  • Reklamálni mindig a webshopnál érdemes, ők fogják lemeccselni a futárszolgálattal, ha sérülés történt.

____________________________________________

UPDATE:

Többen jelezték nekünk e-mailben, hogy a simlis webshopok azt a taktikák alkalmazzák, hogy a vevőt arról tájékoztatják, hogy a küldemény felbontható, átvizsgálható, viszont a futárcéggel nem erre szerződnek, hogy olcsóbban megússzák a kiszállítást. Így végül a futáron csattan minden, őt nyomják be a konfliktusba a vevővel.

Láttál közelről webáruházas raktárat? Ha igen, legyél vendégszerzőnk! Írj a logisztikusokblog@gmail.com címre!

Ui: A napokban posztolunk arról is, hogy mire figyelj oda, ha netről rendelsz és meg akarod úszni a karácsonyi csomagkáoszt! Ha szeretnél értesülni az új posztokról, kövess minket Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr5913276249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.11.15. 07:39:33

No, erről akkor oktatást kéne tartani a futároknak, hogy ne azzal rázzák le a vásárlót, hogy nekik erre nincs idejük (mpl, ha jól emlékszem).
De vagy átsiklottam rajta vagy hiányzik a hivatkozás a vonatkozó jogszabályra.

2017.11.15. 07:51:41

"Célszerű megkérni 〈azaz nem kötelező〉"
De ha megkér, ez alapján nem mondhatod azt, hogy nem teszed meg. Hiszen a nem kötelezőség a megkérésre vonatkozik és nem a kérés teljesítésére.

"Reklamálni mindig a webshopnál érdemes, ők fogják lemeccselni a futárszolgálattal, ha sérülés történt."

A futárszolgálat azt fogja mondani, hogy sérülésmentesen adta át, innentől a webshop szépen át is hárítja a felelősséget a vásárlóra. És a vásárló nem is tud menni sehova, mert nem lesz bizonyítéka arra, hogy nem sérülten vette át a packot.

Semper Fidelis 2017.11.15. 08:23:56

Minden mobil tud ma már videót készíteni. Vegyétek fel a kicsomagolást.

Amineknevetadokelveszik 2017.11.15. 08:27:33

Neten rendelted, csendben hallgatsz a sérülésről, és visszaküldöd az elállási jogoddal élve.
A feladó meg majd gondolkozhat, hogy nála, nálad, vagy a valamikor a futárnál történt a baj, de neked ehhez különösebb közöd már nincs.

Benoke2 2017.11.15. 08:37:21

Átvétel után nem lehet a szállítási hibák miatt reklamálni. Vagy is lehet csak felesleges, mert nem veszik figyelembe hisz sértetlenül átvette. Így viszont ha baj is történt az árúval azt már visszaküldeni sem lehet. Egy festék patronnál ugye nem számít az ember semmire, és ha még is hibás arra senki nem vállal felelősséget mindegy hogy a legdrágább gyári vagy az olcsó gagyi jön meg. Az is kehet higy az árút eleve sérülten dobozolta be a feladó, ezt a futárnak kell bizonyítani hogy ott volt valami mert a csomagolás sértetlen. Nem tődom h kötelessége e megvárni de mikor nagy értékű csomagot rendelek külön odaírom hogy 1-2 percet kérek h együtt kibonthassuk. Mert pl nem szeretném a monitort bukni úgy ahogy van. Lehet takarózni mindennel, ha túlterhelik a futárokat az ellen mi nem tudunk tenni. Nyilván ném jó de ez nem a mi hibánk. Sok bolt pedig eleve nem küld csomagot máshogy. Nagy értékűeket pedig nem érdemes vagy nem.kehet pikpakolni vagy csomag automatázni. A kulcs a megfelelő szervezés amivel időt lehet nyerni. Ez nem egy emberes feladat hanem központi. Amivel pontosan figyelembe kell venni azt h fizetős vagy nem konkrét időpontra kérte, egyéb nyavaják, és így eleve megtervezik a futár utját sorban. Amit felül írjat ha nincs ott a címzett, forgalom. A karácsonyi rohamban ez sem oldja meg a túlterhelést. Max idényfutárokat vehetnének fel. Lehet mindenki jobban járna ha apróságokat lepasszolnák másnak. Gondolom mérlegelik a lehetőségeket, mert ezekbe fektetni is kell némi pénzt. Ésszerű megoldásokkal viszont lehet javítani a hatékonyságon, akkor meg nem probléma ha nagyobb értékű csomagoknál megvárják a felbontást.

cso zsi 2017.11.15. 08:45:15

A futárok "munkáiról" külföldiából is rengeteg videó és kép látható a neten.
De amikor egy belföldi csomagküldés becsomagolása is fotózott, majd kicsomagoláskor a hangdoboz helyett aprófa, gyújtós, és szétszakadt hangszóró érkezik, akkor "valami történt" a szállítás során.

Bafana 2017.11.15. 08:54:59

Belföldi vásárlás esetén egyszerű a képlet. A vevő 24 órán belül INDOKLÁS NÉLKÜL!!!! elállhat a vásárlástól. Vagyis vissza lehet küldeni a csomagot, amennyiben sérült, vagy meggondoltuk magunkat. Más kérdés, hogy egy kínai áru esetén ezt mennyire tudjuk érvényesíten (sehogy).

Treff Bubi 2017.11.15. 08:59:17

@Semper Fidelis: és rögtön mehet fel a youtube-ra az unpacking csatornára, amiből meg csorog a pénz egy idő után:)

ekat 2017.11.15. 09:17:31

Azon én is elcsodálkoztam, hogy ugyan ki hihette azt, hogy kötelező megkérni a futárt arra, hogy várjon. :D
De a lényeg, hogy normális boltból rendeljen az ember, ne az internetes 'kapualjboltokból'. A futár mindig rohan, és sosem vár, ennek ellenére még mindig minden reklamációm a megelégedésemre meg lett oldva. Hogy az Amazon, vagy az Amazonon eladó normálisan reagál a reklamációra, az evidens, de itthoni cégekkel is mindig meg tudtam egyezni.
Volt, amit visszavettek, volt, amire árcsökkentést kaptam, volt, amire visszatérítették a pénzt és nálam maradt, és volt, amit cseréltek. Pedig egyik csomag kibontásánál sem volt ott a futár, filmet sem vettem fel, illetve több dolgot a természetéből kifolyólag jóval később reklamáltam meg. (Nagyon sokat rendelek, ezért volt ennyi a fennforgás, de amúgy persze általában rendben van minden.)

Muad\\\'Dib 2017.11.15. 09:21:46

Maradjunk annyiban, hogy a futárcégek is nagy ge*ik. Okosan ki van ez találva, hogy mindenképpen a vevő szívja meg. Az autószerelőmnél a múltkor voltam fültanúja egy majdnem így végződő esetnek.
Rendeltek egy meglehetősen drága alkatrészt kiszállítással. A futár odaadja várja az aláírást, közben az egyik szerelő kibontja a cuccot és szól, hogy ez törött.
- Autószerelő: Ezt nem veszem át.
- Futár: Jajj-jajj, hát azt kibontás előtt kellett volna mondani.
- A: Na és kibontás nélkül honnan tudom, hogy sérült-e?
- F: Hát, hát akkor az eladónál kellene reklamálni.
- A: Na és ti mit írtok ilyenkor a papírra, ha tőled átveszem?
- F: Hát azt, hogy sérülésmentesen átadva, leszállítva.
- A: Aha, hát akkor vidd innen ezt a s*art a pic*ába...

Szóval szürreális, hogy nem bonthatom ki, meg a futár nem várja meg, de az eladó felé zokszó nélkül ráírja, hogy a cuccot ő sérülésmentesen adta át. Qrva jó...

ekat 2017.11.15. 09:51:46

@Muad\\\'Dib: Szerintem a csomag lett sérülésmentesen átadva, leszállítva, nem a tartalma.

Muad\\\'Dib 2017.11.15. 09:59:24

@ekat:
Tehát a csomagnak nem része a tartalma. I see...

Skywatcher 2017.11.15. 10:25:17

Én nemrég ezen össze is kaptam a futárral. Azt hiszem, az edigitálból rendeltem valamit, és a visszaigazoláson nagy, vastag betűkkel rajta volt, hogy kérjük, átvételkor a futár jelenlétében győződjön meg, hogy a termék sérülésmentesen megérkezett. Átvétel után már ilyen jellegű reklamációt nem fogadunk el.
Frankó. Jött a cucc, mondom a futárnak, hogy akkor én most a felszólításnak eleget téve, kibontanám, megnézem, sérülés mentes-e? Óóó, hát őnek erre nincs ideje, itt írjam alá, és sutty, ő már nincs is itt. Dehát dehát... A papíron is írták... Őt az nem érdekli, írhatnak amit akarnak, egyébként sem tudna mit csinálni, ha szarrá van törve a cucc, akkor sem, reklamálni a feladónál kell. Úgyhogy 22es csapdája. Az eladó kizárja a reklamálás lehetőségét, a futár meg eleve bele sem megy. Mázlimra nem volt gond a cuccal.
Egyébként a 14 napos elállási idő úgy tudom a sérült dolgokra nem vonatkozik. Tehát ha sérülten küldöd vissza a cuccot azzal, hogy bocs, nem ilyen színűt akartam, akkor jogukban áll az értékcsökkenést levonni a visszautalás előtt.

Az "áru" pedig rövid u, tanuljuk már meg! (v.ö.: "Eltérő árú áruk")

2017.11.15. 10:37:51

@Skywatcher: detto... e-digital, ugyanilyen futár mentalitás. Duzzogodt egy darabig, de végül kivárta, míg kibontom a csomagot. Jó néhány évvel ezelőtt volt.

Stili 2017.11.15. 10:39:01

Posta, Németországból rendelt cucc. MPL hozta ki, a doboz láthatóan sérült volt. Mondtam, hogy akkor ezt itt most kibontjuk (a futár ráért volna, mivel még a többi csomag gazdáját várta, több csomagot is hozott a helyszínre). Közölte, hogy ezt nem lehet, csak a Postán. Postán csomagos ember mondja, hogy leméri, kérdem minek, engem az érdekel, hogy sérült-e a beltartalom, nem az hogy mennyi a súlya. Kibontani viszont ott sem lehet, csak ha átveszem!!! Hívtuk a főnököt, ugyanez. Ha nem veszem át akkor visszaküldik. Szeretünk Magyarország! (a csomag amúgy megúszta)

2017.11.15. 10:39:53

@Muad\\\'Dib: azért ne általánosítsunk! Azt hiszem, három alkalommal volt szerencsém a Gepárd nevű társulathoz, mert sürgősen kellett/türelmetlen voltam és ők pár órán belül vállalták a szállítást. Minden alkalommal készséges, türelmes futár, az utolsónál még segített is kicsomagolni a cuccot és átnézni, hogy tényleg minden rendben van-e.
(nem a reklám helye, azt hiszem, k. drágák, ha te fizeted ;) )

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.15. 10:40:06

@hullajelölt88:

Rajta, oktasd ki őket, sok szerencsét.

@Bafana:

Ha már átvetted, akkor csak az eladó jóindulatán múlik, elfogadja-e, hogy eleve sérült volt.

2017.11.15. 10:43:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: travikám, finom célzás volt rá, hogy a posztban foglaltak kissé távol állnak a nagy magyar valsóságtól...

Ready2 2017.11.15. 10:48:58

Ez a poszt egyaltalan nem oszlatta el az aggodalmakat. Ahogy tobb kommentelo irta: gyakorlatilag minden internetes webaruhaz csak akkor fogad el reklamaciot serulesrol, ha a futar jelenleteben neztuk meg az arut. Az hogy ok erre szerzodtek-e a futarceggel az nem a vevo dolga! Kozunk sincs hozza, nem is erdekel. Ha a futar arra akar hivatkozni, hogy nem, akkor vegye fel O a kapcsolatot az aruhazzal, nehogymar a vevo szivja meg, sajat hibajan kivul.

2017.11.15. 11:00:35

@Ready2: megint ez az általánosítás... Pár éve mobilt rendeltem, a csomag, a mobil doboza is sértetlen volt. Fizettem, elküldtem a futárt. Belül meg törött volt a mobil kijelzője.
A "merhülyeazénemvagyok" ügyfélszolgálatán, némi fintorgás után cserélték.
De ez tényleg ritka. :(

Bafana 2017.11.15. 11:04:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem a sérülésre kell hivatkozni. Elállhatok a vásárlási szándékomtól 24 órán belül. Vagyis visszaküldöm, ha nem fogadja el, hogy sérült volt az áru. Meg sem kell indokolnom, hogy miért nem kérem. Nem én találom ki, törvény írja elő.

Ready2 2017.11.15. 11:07:17

@hullajelölt88: ennek nem a vak szerencsen vagy azon kellene mulnia, hogy az ugyfelszolgalatnal eppen jo napja van-e az illetonek. Esetleg azon, hogy "megszan" es "najo rendben" alapon elfogadja.

Egyeztesse le a webshop a futarszolgalattal, hogy igenis varjak meg, vagy ha ilyen szolgaltatast nem ker, akkor a futarszolgalat eljen a gyanuperrel es keresse mar fel legalabb egyszer az ugyfele webshopjat, hogy megnezze, allitanak-e hamisan ilyet, hogy a futar jelenleteben meg lehet nezni a csomagot. Ok ketten szerzodnek, ez az o dolguk, nehogymar a vevonek kelljen azzal szarakodnia, hogy kideritse vajon a futar turelmetlen-e, vagy a webshop sunyi es nem vette meg ezt a szolgaltatast.

ekat 2017.11.15. 11:09:10

@Muad\\\'Dib: A tartalom sértetlenségéről lezárt csomag esetén nem képes meggyőzödni senki. Vedd át fenntartással.

Muad\\\'Dib 2017.11.15. 11:11:41

@Bafana:
Csak éppen ez nem vonatkozik a sérült árura. Mert nyilvánvalóan nem rendelhetek meg egy mobilt, hajthatók át rajta autóval és küldhetem vissza. Ezt külön ki is emeli minden ászf, hogy sérült termékre nem vonatkozik az elállás. Garanciális/jótállási igényed lehet sérült termék esetén.

Muad\\\'Dib 2017.11.15. 11:12:50

@ekat:
Pont erről írtam itt: @Muad\\\'Dib: .
tök mindegy én mivel veszem át, ha a futár utána azt adja le az eladónak, hogy sérülésmentesen leszállította a cuccot.

ekat 2017.11.15. 11:17:08

@hullajelölt88: és többiek:

akik most eszembe jutnak magyarok azok közül, akik gond nélkül kezelték az utólagos reklamációmat:
NOTINO.hu, növényshop.hu, bioszállító.hu... sajnos túl sokat rendelek ahhoz, hogy emlékezzem a többiekre.
Kollégámnak egy névtelen GSM-bolt cserélt nemrég szó nélkül rossz terméket.

SOHA nem volt olyan, hogy gond esetén ne boldoguljak az eladóval. Mindenki tisztában van vele, hogy a futárok egyrészt nem várnak, másrészt közük nincs a tartalomhoz. És szerintem tényleg nem a tanuskodás a dolguk...

ekat 2017.11.15. 11:20:03

@Muad\\\'Dib: A futár nem írhatja, hogy 'a cuccot' szállította le sérülésmentesen, mert 'a cuccot' nem is látta soha. Ő a csomagot szállította le külsérelmi nyomok nélkül - neki pontosan ennyi a felelőssége.

Ready2 2017.11.15. 11:20:06

@ekat: Ezesetben miert irjak ki honlapjukra, hogy ellenorizzuk az arut? Amit te irsz, az kizarolag a jo indulaton mulik, semmilyen jogi alapja nincs. Ha nem jo indulatuak, akkor nem fogjak elfogadni. Ne a jo indulaton muljon, hanem szabalyozva legyen.

Etniez 2017.11.15. 11:20:08

Sziasztok!

Gondoltam hozzászólok ehhez a kérdéshez. Én is futár voltam, nem Magyarországon, hanem nyugaton. A barna-arany színű vállalatnál dolgoztam.
Itt is előfordult, hogy a vevő ki akarta nyitni a csomagot.
A képzésünk során világosan felhívták a figyelmünket arra, hogy nálunk nincs ilyen. A vevő azután bontogat csomagot, miután aláírta, hogy átvette. És ahogy aláírta, mi szépen fordulunk sarkon és ott sem vagyunk, mert napi 80-100 címünk van, és nem szeretnénk napi 12 órát dolgozni.
Volt olyan, hogy a csomag félig kibontva került a kocsimra, esetleg szemre is össze volt nyomódva, stb. Ilyenkor a vevő bontogatni akart, mondtam, hogy nem.
Két opciója van:

1. aláírja és átveszi így
2. nem veszi át, beütöm a gépbe, hogy cancelled/didint want és ott sem vagyok.

Mi nem magyarázkodunk, nem beszélgetünk, nem sajnálkozunk az átvevővel, hanem másodperc után távozunk így-vagy úgy. Nekünk erre nincs időnk. A futárcég a feladóval van szerződéses viszonyban, nem az átvevővel. Ha nem veszi át, az sem gond, visszavisszük a feladónak, akik a kiszállítás költségével így is- úgy is megterhelünk.

Aztán az is gondot okoz a fejekben, hogy sok webshop azt írja, hogy ne vedd át, ha sérült, stb. Ez jogilag nem így van. Ha aláírsz egy futárcégnek egy átvételt, akkor nem azt írtad alá, hogy

a termék sértetlen, épségben megérkezett

hanem azt, hogy kaptál valamit, a valami kondícióját nem tudhatod. Az állapotát nem rögzítjük, nem is releváns. Nekünk az a releváns, hogy az adott doboz időben a megfelelő helyre kerüljön.

Azt kell megértened, hogy ez nem a futárcég szemétsége, hanem a webshop-é, ahonnan vetted. Ne a futárcéget hibáztasd ezért, az eladónak van egy kockázata a csomagküldözgetéssel. De cserébe nem kell boltot fenntartani, eladókat alkalmaznia, stb-stb.
Ha tehát néha összetörik valamije, akkor van miből kicserélnie.

Etniez 2017.11.15. 11:22:33

@Ready2: Hogy miért? Mert le akarják pattintani a panaszokat. A sérült áruhoz nincs köze a futárnak.
Te az eladóval vagy jogviszonyban, nem a futárral. Ha az eladónak van olyan szerződése a futárral, hogy meg kell várnia és át kell néznie a csomagot, akkor megteszi.
De kizártnak tartom, hogy ilyen szerződést bármilyen komolyan vehető futárszolgálattal tudnak kötni...

Etniez 2017.11.15. 11:24:24

@cso zsi: Ja, van egy pár videó a neten. Ahol én dolgoztam, ott átlagi napi 28000-32000 csomagot vittünk ki. És ez csak az egyik ország fővárosának az 1/3-a.
Számold ki, hogy naponta mennyit vihetünk ki, és számold bele az összes futárcéget és számold ki, hányad részét láthattad te videón. Lehet, hogy valami nagyon 0,0000000000001 jön ki, csak szólok.

Etniez 2017.11.15. 11:27:21

@hullajelölt88: A futároknak nem kell megvárniuk. Értsed már könyörgöm, ott vannak a jogszabályok fent. Az, hogy egy adott webshop mit ír a dobozra vagy a vevőnek, az egy másik kérdés. Szerinted egy futár mindenhez ért? Bútoroktól kezdve a száraztésztáig? Mindenről tudnia kell, amit a világon árulnak, hogy az most sérült vagy sértetlen?
Ha rendelek egy zsák Darjeling teafüvet Indiából honnan tudja majd a futár, hogy rendben van-e vagy sem?

Stohl András 2017.11.15. 11:30:02

"Meg kell-e várnia a futárnak a csomag felbontását?"

Hogyne kene. Ha 4k tv-t veszek, meg kell varnia, amig le ellenorzom, hogy az osszes pixel rendben vilagit e.

Etniez 2017.11.15. 11:30:21

@Ylim: "De ha megkér, ez alapján nem mondhatod azt, hogy nem teszed meg."
De hogy nem. Simán. Megmondom, hogy nincs ilyen, vagy átveszed úgy vagy visszaküldöd. Erre adok 5 másodpercet, hogy eldöntsd és ott sem vagyok. Ha nem veszed át, akkor felhívod az eladót és visszakérded a pénzt, mi meg visszavisszük a csomagot.
A futár az futár, nem csomagellenőrző, sokszor azt sem tudja pontosan, hogyan kéne kinéznie annak, ami a csomagban van, hogyan tudná eldönteni, hogy sérült vagy nem?

Etniez 2017.11.15. 11:31:49

@Stohl András: :D

Persze, ha meg laptopot veszel, akkor meg kell várnia, amíg a neten fellelhető összes tesztprogram lefut rajta és saját kezűleg kell a windowst feldobnia, hogy a teszteket lefolytathasd.

Muad\\\'Dib 2017.11.15. 11:32:40

@Etniez:
Egyszerű. Majd azt mondom, hogy van egy kis külsérelmi nyom a csomagoláson és akkor a legtöbb futárcégnél már szépen meg kell várnod, hogy kibontsam.

Etniez 2017.11.15. 11:33:55

@Muad\\\'Dib: Nos, hát az a futár noob volt. Nekünk világosan, érhetőten és jól artikuláltan megmondták, hogy aláírás előtt nincs kibontás.
Ha kibontják és nem írják alá, akkor mi kapunk fegyelmit.

Muad\\\'Dib 2017.11.15. 11:35:38

@Etniez:
Lásd:
"...Ha bármilyen sérülést talál a csomagoláson, kérjük, az átvételnél ellenőrizze a csomag tartalmát. A futár kárjegyzőkönyvet vesz fel a csomagátadásnál..."
gls-group.eu

Etniez 2017.11.15. 11:35:53

@Muad\\\'Dib: Kurvára nem kell megvárnom, nem érted? :D

Te elolvasod amit írtam? Direkt benne van az összes cég belső szabályzatában, hogy ALÁÍRÁS ELŐTT NEM TAPIZZA AZ ÁTVEVŐ A CSOMAGOT.
Ha aláírtad, akkor ott sem vagyok. Ha meg nem írtad alá, akkor sem. Van 5 másodpercem rád.
Ha valami bajod van, akkor ott vannak az ügyfélszolgálatok, azok majd kezelik a panaszodat, nekem nem az a dolgom. Nekem az a dolgom, hogy 80-100 címet kidobja 8 óra alatt, számold ki, hogy mennyi idő jut 1-re utazással együtt.

Etniez 2017.11.15. 11:37:23

@Muad\\\'Dib: Látod, ezért van az, hogy a GLS Magyarországon kívül nem is létezik, nulla a piacon.
Biztosan tudom, hogy az UPS, DHL, Fedex, DPD, DPS, Parcelforce-nál nem bontogatsz.
Ezek a nagy cégek, a GLS garázscég.

Etniez 2017.11.15. 11:39:43

@Muad\\\'Dib: Megnéztem a GLS-t, bérszállítatt mindenhova. Pl az UK-ban a Parcelforce-ot használja, ami a Royal Mail szállítmányozási cége.
A Parcelforce-nál dolgozik egyik ismerősöm, ott biztosan nem bontogatsz aláírás előtt, az 1000%.

Ready2 2017.11.15. 11:41:12

@Etniez: Es egy komolyan veheto futarceg, aki a webshoppal szerzodik miert nem ellenorzi, hogy a webshop valotlant allit-e a kettejuk kozott kotott szerzodesrol (tehat, hogy a futar jelenleteben meg tudod nezni a csomagot)? Ugy gondolnam nekik is erdekuk, hogy a futarjaikat ne azzal vegzalja a vevo, hogy varja meg amig ellenorzi.

Etniez 2017.11.15. 11:42:04

@Skywatcher: Az eladó nem zárhatja ki a reklamáció lehetőségét, a saját szabályzata nem írhatja felül a jogszabályokat.
Ha parázol, akkor nyisd ki a csomagot valakinek a jelenlétében, nem kell annak a futárnak lennie.
A futár személye jogilag ugyanolyan, mint ha szomszédod lenne ott. Nem hatóság.

Muad\\\'Dib 2017.11.15. 11:47:05

@Etniez:
Csakhogy ez Magyarország, ahol mind a webshopokban, mind a futárcégeknél elég magas arányban alkalmaznak selejtes embereket.

Etniez 2017.11.15. 11:49:10

@Ready2: Azért nem, mert a futár tudja, hogy mi a teendő ilyen ügyben.
A szállítmányozó cég pedig kiszámlázza a díjat az eladónak, akkor is, ha sikertelen volt a kézbesítés.

Magyarul: a pénzt lehúzza az eladóról és leszarja, hogy a vásárlás megvalósult vagy nem.
Azt majd a két cég sales osztálya megbeszéli egymással, hogy megéri-e vagy sem.

Mi futárok azért vagyunk felelősek, hogy időben felkapjuk a csomagot és időben kivigyük a megfelelő helyre és odaadjuk a megfelelő személynek. Természetesen előfordulhat, hogy a csomag megsérül eközben, de a tapasztalt eladók úgy csomagolnak, hogy ez ne nagyon fordulhasson elő.
Gondolom az eladó monitorozza, hogy mekkora százalékban sérül meg a termék az adott futárszolgálatnál és ez a szám nagy, akkor keres egy másikat.
A futárcégek próbálják a csomagokat finoman kezelni, de simán előfordulhat, hogy egy kamion vészfékezni kényszerül, hogy balesetet kerüljön el, esetleg egy repülő belekeveredhet egy hatalmas turbilenciába, stb. 100%-os biztonság nincs. De ha a csomag tartalma sérült, akkor az eladó tudja pótolni, nem a futárcég, tehát nem náluk kell reklamálni.
Az, hogy a magyar webshopok milyen szinten kezelik az ügyfélpanaszokat, az nem a futárcégek dolga. A vásárlás menetét jogszabályok határozzák meg, nem eladói belső szabályzatok.

Etniez 2017.11.15. 11:52:18

@Ready2: A futárnak sincs köze hozzá. Átveszed vagy sem, ő ott sincs.

Etniez 2017.11.15. 12:01:53

A másik kedvencem, nem tudom hogy volt-e már a blogon az, amikor az átvevő azt hiszi, hogy a futár az ő személyes hordárja vagy üzembehelyezője.

Volt pár meglepett arc, amikor nemet mondtam az ügyfél kérésére.

1. Nő rendelt valami kozmetikai cuccot, 43 kilós 1X1X1-es doboz volt. A cím a kozmetika volt.
Bevittem az ajtón, aláírattam, mentem vissza a kocsihoz. Nő rájött, hogy barmi nehéz a csomag, utánam szólt női bájossággal, hogy kivinném-e a kocsijához. Mondtam, hogy jattért igen. Hát ő azt nem fizet. Akko' viszonlátásra :D Azt hitte, hogy két bájos pislogásért ingyen fog dolgoztatni :D Azt a fejet fotózni kellett volna, biztos minden pali balek volt előttem.

2. Valami építkezésre vittem radiátort. Volt vagy 40-50 kg darabja. Fickó kinyitotta az ajtót és mondta, hogy fel kéne vinni az emeletre. Mondtam neki, hogy mi door to door-ban vagyunk. Akkor ő nem veszi át, fenyegetőzött. Mondtam oké és fordultam vissza a kocsihoz. Félúton utánam szaladt, hogy de inkább mégis. Gondolom ki volt hívva már a szerelő :D

3. Idős nő tv-t rendelt, nem helyezném-e üzembe.

4. Nő iszonyatosan nehéz és nagy padlószőnyeget rendelt. Nem segítenék-e kiteríteni?

Nem tudom, hogy miért gondolják egyes emberek, hogy a futárok ilyen általános célú kisegítő emberek :D

cso zsi 2017.11.15. 12:26:50

@Etniez: láttam pár dolgot néhány csomagküldő belső terében, ott nem láttam atrocitásokat. De csak a facen hazai tapasztaltokat, azt igen. Az egyik a fent említett hangszóró, többek telefonra rendelt üvegfóliája. Ez pont úgy járt, mint anno az üjságmellékletes cd lemez.
Az külön műfajjá vált, hogy a céghez rendelt áru “nem vette át”, vagy értesítőzik. Azért lett oda rendelve, mert ott mindig van valaki. A postaláda 4 méterre van az ajtótól, ami éjjel-nappal megközelíthető.

Etniez 2017.11.15. 12:32:04

@cso zsi: Figy.
Én magamról tudok nyilatkozni. Ha láttam, hogy fragile, akkor próbáltam a leggondosabban bánni a csomaggal, ha rajta volt, hogy do not bend akkor nem hajtogattam, stb.
Ettől még simán lehet, hogy vittem ki sérült cuccokat, ki tudja?
Akkor sem velem kell lebeszélned, hanem a feladóval.

2017.11.15. 13:03:28

@Etniez: www.ana-naturfarm.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
Itt kicsit pontosabban idézgetik a Ptk-t... átnéznéd?

"A vevő azonban az áru átadásakor nyomban köteles az árut mennyiségi és minőségi szempontból megvizsgálni, különös tekintettel annak épségére, hiánytalanságára. Sérülés észlelése esetén a vevő az átvételkor nyomban a fuvarozást végző vállalkozó által rendelkezésére bocsájtott jegyzőkönyv kitöltésével és aláírásával jelzi a sérülést. Az erre vonatkozó jegyzőkönyv egy példánya megküldésre kerül a vállalkozásnak a fuvarozóval szembeni igényérvényesítés végett. E jegyzőkönyv kitöltésének és aláírásának elmaradása esetén a sérülésből, tartalom hiányból eredő károkat a vevő viseli."

Hm?

2017.11.15. 13:04:48

@Etniez: egyébként nem arról van szó, hogy érts hozzá, hanem arról, hogy a jegyzőkönyvet felvegyétek közösen, ha gond van.

Ready2 2017.11.15. 13:15:26

Nekem kicsit ugy tunik ez az egesz, hogy ez egy szurke szabalyozatlan terulet (a futar nem koteles megvarni, az elado csak akkor veszi vissza, ha jelenleteben atneztek) es persze mindket fel a masikra mutogat, hogy az o felelossege es a vegen szokasszerint a vevo sziv. Enyhen szolva is undorito magatartas mindket fel reszerol (futar es elado). Ez igenis az o kettejuk jatszmaja, semmikeppen sem a vevon kellene hogy csattanjon az ostor. O egy hibatlan termeket rendelt, aminek a vevohoz jutasaert az elado es a futar is felelos. A vevo semmikeppen nem.

Etniez 2017.11.15. 13:15:36

@hullajelölt88:
Lehet, hogy az általad linkelt cégnek van speciális szerződése a futárcéggel és ki van fizetve, hogy átnézegetik az árut.

Nagyobb cégek ilyet nem vállalnak, ha egy vállalkozás ilyet akar, akkor annak érdemes saját futárszolgálatot fenntartania.

Etniez 2017.11.15. 13:22:16

@Ready2: Persze, de futárcég sem bontja ki a feladott árut, fogalma sincs, hogy milyen állapotban van a termék a felvételkor. Szép lenne, ha egyesével átnéznénk mindent :D
Volt olyan napom, hogy 370 csomagot vettem fel egy barkácsáruházból, gondolod van időm egyesével átnézegetni, hogy mi - hogyan van a dobozokban? :D
Csak a berakodás eltartott egy óráig, átnézés nélkül.

Ezért a felelősség az eladóé, neki kell kigazdálkodnia az esetleges károkat. Ezt nyugaton már teljesen elfogadták, keleten is el kell, mert ez a dolgok normális rendje.

Az eladó nem bújhat ki a felelőssége alól. A vevő az eladóval van szerződéses kapcsolatban, nem a futárcéggel. Tehát a reklamáció jogi útja vevő -> eladó -> futárcég.
Ez így van benne a ptk-ban, nem kell kiragadott szabályokkal foglalkoznia.
Ha az eladó azt mondja, hogy kibontás meg jegyzőkönyv, akkor fizetnie kell a futárcégnek a plusz szolgáltatásért.
Ha nem fizet, akkor a futár elhajt a faszba, jogosan. Te meg reklamálhatsz a webshopnál. Ennyi a sztori, nincs itt semmi szürke zóna.

Ready2 2017.11.15. 13:26:10

@Etniez: Tehat: hiaba irja ki a webshop, hogy csak akkor fogadja el a reklamaciot, ha a futar jelenleteben megnezzuk a csomagot? Nem kell bizonyitanom nekem mint vevonek, hogy az arut nem en tettem tonkre kibontaskor? (Pl leejtettem)

Medgar 2017.11.15. 13:27:16

@Skywatcher: Ebbe én is belefutottam mondtam is a futárnak, hogy akkor lesz szíves vissza vinni a csomagot. Rögtön lett ideje...

Etniez 2017.11.15. 13:34:26

@Ready2: A webshop akármit kiírhat a holnapjára, ha arra nincs szerződve a futárcéggel.
Vitás esetben ne vedd át és részedről le van tudva a dolog.

De az egészen biztos, hogy ha a futárnak megmondja a munkáltatója, hogy nem bontod ki, amíg nem vetted át, akkor addig nem fogod kinyitni. Mert a futár a munkáltatójának az utasításait követi, nem a tiédet vagy a webshop-ét. Már ha nem akarja elveszteni az állását ugye.

Etniez 2017.11.15. 13:45:01

Néha az ügyfelek is furák.
Mi visszük az Apple cucokat, kizárólagos szerződésünk van rá.
Most volt az Apple X megjelenése, vittem párat én is ki. Egyik ügyfél hagyott egy cetlit az ajtón, hogy tegyem csak le az ajtó elé, ha nincs otthon, majd jön és minden oké lesz.
A cég belső utasítása szerint az Apple cuccokat csak aláírással és ID check-el adjuk ki a kezünkből. Szerinted leraktam az ajtó elé?

Ready2 2017.11.15. 13:46:08

@Etniez: Nincs vitas eset, nem tudod mint vevo megnezni a csomagot, mert ahogy mondtad a futar mar vagtat is el. Tehat eszerint sose lehetne atvenni a csomagot, mert nem volt idod atnezni. Nem azt kerdeztem, hogy van-e szerzodese a futarceggel arra, hogy varja-e meg vagy sem.
Azt kerdeztem, hogy a webshop altal kiirt szoveg jogilag megallja-e a helyet, valoban a vevo felelossege-e, hogy vhogy rabirja a futart arra, hogy a jelenleteben kibontsa a csomagot kulonben a webshop visszautasithatja a kesobbi panaszt?

Ertem, hogy mint futart teged nem erdekel a vevo helyzete, de ha te kerulsz forditott esetben a vevo helyebe, es nagy erteku csomagot rendeltel es nincs kulserelmi nyom, akkor megprobalod kibontani idoben, vagy nem erdekel, elmegy a futar, kibontod kesobb annak a tudataban, hogy a webshop nem utasithatja vissza a panaszodat ha megis hibas lenne a termek, holott kiirtak honlapjukra, hogy csak akkor fogadnak el panaszt, ha atvetelkor meggyozodtel a hibatlansagarol?

élhetetlen 2017.11.15. 13:47:29

@Ready2: „aki a webshoppal szerzodik miert nem ellenorzi, hogy a webshop valotlant allit-e a kettejuk kozott kotott szerzodesrol”. Ne legyél már komolytalan! Egy futárcégnek több ezer kisebb, nagyobb céggel lehet szerződése, és a cégek honlapját nem a futárcég tartja karban. Naponta nézzék át több ezer bolt honlapját, hogy utólag nem írtak-e ki „valami oda nem illőt”?

lutria 2017.11.15. 13:53:45

@Etniez: Én egyszer (az első önálló munkanapomon)egy music centert vittem egy házaspárnak akik a lányuknak rendelték-kérdezték hogy össze tudnám-e rakni,2 perc alatt bedugtam a hangfal piros-fekete vezetékeit a csatlakozásokba stb.adtak 5000Ft jattot...
Abban reménykedtem ezután minden napom ilyen jól fizet majd...:)

Ready2 2017.11.15. 13:55:39

@élhetetlen: Te se legyel komolytalan: a vevo deritse ki vhogyan hogy vajon a futarceg es a webshop szerzodeseben mi is volt?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.11.15. 13:58:36

@Etniez:

"Akkor sem velem kell lebeszélned, hanem a feladóval."

Kiveszed a kocsiból, leejted, nagy csörrenés, reccsenés. Majd közlöd a vevővel, hogy van rá 5 másodperced.

Ez komoly?

Etniez 2017.11.15. 14:04:22

@Ready2: Ha online rendelsz, akkor az olcsóbb beszerzésért kockázatot vállalsz.
Ahogy az eladó is kockázatot vállal a kevesebb működési költségért.
Ezt a kockázatot nem terhelhetitek rá a szállítmányozó cégre, ez a kettőtök dolga.

Ha a webshop előír bármit, akkor azt szerződésbe kell foglalnia a kiszállító céggel is. Amennyiben van ilyen, akkor bontogathatsz, ha nincs, akkor nem.

Ready2 2017.11.15. 14:07:35

@Etniez: Ismet kitertel a kerdesem elol, gondolom neked sincs ra valaszod: kikotheti-e a webshop hogy csak akkor fogadja el a reklamaciot, ha a futar jelenleteben kibontotta a vevo a csomagot es ellenorizte vagy sem?
Latom nem tudsz elvonatkoztatni a futaroktol, gondolom te meg soha eletedben nem rendeltel online.

eßemfaßom meg áll 2017.11.15. 14:24:50

@Bafana: ha már osztod az észt legyél pontos, nem 24 óra hanem 14 nap az indoklás nélküli elállás joga onlány rendelésnél de ez nem azt jelenti, hogy kiveheted az ifont a dobozból majd visszaküldhetsz helyette egy féltéglát "elállok a vásárlástól" címkével és az eladó visszafizeti automatikusan az ifon árát. Márpedig ha nincs jegyzőkönyved arról, hogy a dobozban ifon helyett féltéglát küldtek akkor ez a történet zajlik le.

Etniez 2017.11.15. 14:37:29

@eßemfaßom meg áll: Szerinted a kiszállító által kitöltött "jegyzőkönyv" jogilag egyenértékű-e a feneked kitörlésére használt papírral? :)
Mert a válasz igen. Az nem hivatalos okirat.

Ready2 2017.11.15. 14:40:49

@Etniez: Ezesetben nincs problema. (mindenesetre nagyobb erteku dolgok kicsomagolasanal egy "unboxing video" nem arthat :P )

élhetetlen 2017.11.15. 14:46:28

@Ready2: Nem tudom, én csak vevő szoktam lenni, és 10-20 ezres dolgokat rendelek csak házhoz, nem talákoztam még ilyennel. Most néztem, hogy az e-digital ír ilyet. Úgy gondolom, hogy az eladó cég felel a honlapján levő információért. Ha olyat ír, amit te nem kaptál meg, mint szolgáltatást, akkor reklamálhatsz az eladónál. Konkrét esetben azt tenném, hogy két sor egy cetlire, hogy a futár nem várta meg a bontást. A futár aláírja, vagy nem veszed át a csomagot, viheti vissza. Persze, a normális az lenne, hogy csak az ír ilyet, aki úgy szerződött a futárral, mert elég nagy a forgalmuk ahhoz, hogy hamar buknának valamelyik elégedetlen vevőnél. Nem hiszem, hogy a vevőnek az eladó és a futárcég szerződését kéne látni, csak az eredményt.

Ready2 2017.11.15. 14:51:23

@élhetetlen: A cetli sajnos semmit nem er, az nem kozokirat.
Amennyiben Etniez jol tudja, es jogilag nem jelenthet ki olyat a webshop, hogy csak a futar jelenleteben tortent kicsomagolas es ellenorzes utan fogad el reklamaciot, akkor nincs gond. Csak ez esetben nem tudom, hogy az elado hogyan szuri ki a vevo altal okozott kart. Szoval nem tudom en sem...

Etniez 2017.11.15. 14:52:52

@Ready2: Hívjál tanút, ha para van.

Magyarországon akkora a bizalmatlanság minden oldalról, hogy árt a biznisznek.

Például az eladó mitől parázik? Ha valaki rendel valamit és kifizeti, annak nem érdeke darabokra törni és visszaküldeni, nem? Gondolhatná, hogy ebben az esetben valamelyik szállító cég a hibás. Az is lehet, hogy maga az eladó már úgy kapja a csomagot a nagykertől, hiszen ők sem csomagolják ki...
Ha meg egy doboz nyilvánvalóan sérült, akkor nem kell átvenni és meg is van oldva a gond.

eßemfaßom meg áll 2017.11.15. 14:53:03

@Etniez: "Persze, de futárcég sem bontja ki a feladott árut, fogalma sincs, hogy milyen állapotban van a termék a felvételkor. "

de a futár az utolsó láncszem mielőtt a cimzett átveszi, így ö az utolsó ahol jegyzőkönyvezni lehet, hogy a vevőhöz sérülten-hiányosan érkezett meg a cucc vagy nem is az volt a dobozban mint a rendelésben. ha itt nem történik meg az ellenőrzés, jogilag bizonyíthatatlanná válik bármilyen sérülésre-hiányra vonatkozó reklamáció.

Etniez 2017.11.15. 14:54:06

@eßemfaßom meg áll: Az a jegyzőkönyv igazából egy darab cetli írással, nem közikirat, nincs bizonyító ereje.

@Ready2: Miért okozna kárt egy vevő?

eßemfaßom meg áll 2017.11.15. 14:56:38

@Etniez: "Például az eladó mitől parázik? " Attól Hogy Okosbamegoldó Pál átveszi a csomagot, kivesz az OkosAnálvibrátort majd ir egy posztot a Homárra, hogy OkosAnalvibrátor helyett rohadtuborka volt a csomagban és a NévvelCimmelWebshop kinevette a kárigényével.

eßemfaßom meg áll 2017.11.15. 14:59:04

@Etniez: nyilván nem közjegyzői okirat de pont egyel hitelesebb mint Átlag Jenő sajátmagaáltal alátámasztott saját szava.

_-_-_ 2017.11.15. 15:00:54

Mindig kibontom előttük, felőlem ellenkezhet.
Általában jönnek a kifogásokkal,hogy neki nem kötelessége megvárni, siet stb., de végül csak megengedik.

eßemfaßom meg áll 2017.11.15. 15:01:47

@Etniez: Biztos vagy benne, hogy ami nem közokirat az nem is ér semmit?

Ready2 2017.11.15. 15:01:49

@Etniez: Veletlenul, pl kibontas utan leejti es osszetori.

Ready2 2017.11.15. 15:05:40

@_-_-_: Mi van, ha nem adja addig at, amig nem irtad ala az atvetelt? Ha alairtad, akkor o mar rohanhat is el, amig te kibontod, ha meg nem irtad ala es o meg nem akarja addig odaadni, akkor is sarkonfordulhat azzal, hogy a vevo "nem vette at".

Etniez 2017.11.15. 15:07:18

@eßemfaßom meg áll: Egy fikarcnyival sem hitelesebb, mit bármilyen másik papír.

Az egész folyamatot, amit leírtok, áthatja valamilyen rosszhiszeműség.
Ha valamit rendeltél neten, akkor indoklás nélkül, 14 napon belül visszaküldheted. Miért akarnád széttörni? Miért gondolja az eladó, hogy a vevő kárt akar okozni?

@_-_-_: Próbálnáltál volna nekem erősködni :D Mondtam volna neked, hogy viszlát és vittem volna vissza a csomagot.

@Ready2: Miért ejtene le valaki bármit? :D Ezer dolgot rendeltem már netről, csak ebay-en 410 tranzakcióm volt, soha, semmi nem volt sérült vagy hiányos, amikor megkaptam.
Nem értem, ti mi a franctól paráztok ennyire.

opel123 2017.11.15. 15:07:45

@Etniez: Ace Ventura is kivitte a csomagot. Időben...átvéve.

Etniez 2017.11.15. 15:08:45

Amikor féltégla van a dobozban, azt nem wepshoptól kaptad, hanem az aprónetről meg a jófogásról meg a vateráról.

Ready2 2017.11.15. 15:10:34

@Etniez: Naa nem eltel te kicsit tul sokat kulfoldon? :) MO-on nem ez a modi. :)

eßemfaßom meg áll 2017.11.15. 15:16:48

nem tudom ez mennyire számíthat hivatalos állásfoglalásnak

www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4409

"Fülöp Zsuzsanna hangsúlyozta, ha futár vagy szállító viszi ki a terméket, az ő jelenlétében győződjön meg róla, hogy a megrendelt termék van-e a dobozban, és a szállítólevélre írtak egyeznek azzal, amit megrendeltek. Ha a vásárló valamilyen eltérést tapasztal, akkor a szállítóval jegyzőkönyv formájában ezt rögzítenie szükséges ahhoz, hogy a későbbi viták elkerühetőek legyenek."

eßemfaßom meg áll 2017.11.15. 15:18:55

@Etniez: "Egy fikarcnyival sem hitelesebb, mit bármilyen másik papír."

Pont annyira hiteles mint pl egy autó adásvételi szerződés.

_-_-_ 2017.11.15. 15:19:07

Etniez 2017.11.15. 15:07:18
Mért, te futár vagy?
Amúgy nem szokott nagy probléma lenni, kis ellenkezés , aztán bontás . Az a lényeg vegyük emberszámba egymást, nekem nagy érték van benne nem írok alá akármit.

Etniez 2017.11.15. 15:27:13

@eßemfaßom meg áll: Az autó adásvételi két tanú van, csak szólok. A jegyzőkönyvön meg egy sem.

@_-_-_: Nem tudod hozzád kik járnak, nálunk tilos volt aláírás előtt megengedni a csomag kibontását. Nem is engedtem meg senkinek. Amikor meg aláírta, akkor fordultam ki a sarkon, mert az volt a munkáltatóm céges szabályzata. És gondolhatod, hogy annak az utasításait követtem, aki a pénzt a zsebembe rakta.
Nálam is próbálkoztak, nulla sikerrel.

Etniez 2017.11.15. 15:28:54

@eßemfaßom meg áll: A fenti link meg nem rendelkezik arról, hogy aláírás előtt vagy után.
Ha aláírta és ráérek, akkor maradok és megnézem, ha van kedvem.
Ha nincs, akkor nincs.
Nincs a futárnak jogszabályi kötelezettsége sem jegyzőkönyv felvételről sem bámészkodásról.

élhetetlen 2017.11.15. 15:31:24

@Ready2: Nem vagyok jogász, de, ha egy végrendelet lehet érvényes egy cetlin, tanuk nélkül, egy ilyen cetli miért ne számíthatna egy vitás esetben?
Más. @Etniez: A legtöbb webshop nem ír ilyet, és Etniezzel értek egyet abban, hogy a futárcég normálisan az 1000 forintos kiszállításnál annyit vállal, hogy felvesz egy sértetlen csomagolású dobozt, és azt sértetlen csomagolásban átadja a vevőnek. Most csak egy példa. Porcelán tepsit rendeltem (8 eft), futár hozta. Elment, ketté volt törve a tepsi, mert bénán csomagolták, (kisebb volt a doboz a kelleténél, átlósan rakták bele, elpattant). Mi lett volna, ha a futár megvárja, míg kibontom? Én azt mondom, hogy ő eltörte út közben, ő azt mondja, hogy mikor kivettem a csomagból, akkor leejtettem? Kakukk. A másik, hogy az ő cége arra szerződött, hogy az árut a boltból elhozza hozzám. A visszaszállításra nem, akkor azt ki fizeti? Én nem küldhetem vissza vele, mert én aztán nem szerződtem a cégével csomagfelvételre, és elszállításra. Az emberek (vevők, eladók) többsége, (remélem), még mindig nem a többiek átveréséből akar megélni. Felhívtam a boltot, hogy törött az áru. Vigyem vissza, kicserélik. Ha csak úgy oda tudnék ugrani, akkor fizettem volna a szállításért? (egy villamos vonalon voltunk, csak kb. húsz megálló, és az indulást, fékezést, kanyarodást nem bírja a térdem). Pusmogás a vonal végén, aztán megegyeztek, hogy zárás után valamelyikük kihozza az új tepsit.

Etniez 2017.11.15. 15:35:24

@élhetetlen: Szia! Egy nem ügyvédi ellenjegyzett vagy nem közjegyző által hitelesített végrendelet hamar elvérzik a bíróságon.

_-_-_ 2017.11.15. 15:36:19

Etniez 2017.11.15. 14:04:22
Amúgy amit itt írtál ez egy hülyeség.
"Ha online rendelsz, akkor az olcsóbb beszerzésért kockázatot vállalsz.
Ahogy az eladó is kockázatot vállal a kevesebb működési költségért.
Ezt a kockázatot nem terhelhetitek rá a szállítmányozó cégre, ez a kettőtök dolga."

A szállítónak igenis kötelessége épségben átvenni és leszállítani a terméket, ne a vevő vállalja már kockázatot, mert esetleg útközben megsérült.

Etniez 2017.11.15. 15:42:42

@élhetetlen: Egyébként te megfogtad a lényeget.
A futárszolgálat sértetlen csomagot vesz fel A pontban és sértetlenül lerakja B pontban.
Ennyi a dolga. Ha a csomag sérült, akkor nem kell átvenni. Te az átvételkor annyit igazolsz az aláírásoddal, hogy kaptál egy bontatlan, sérülésmentes dobozt.
A tartalmának állapotát nem tudhatod, nem is igazolod, hiszen nem születtél röntgen szemmel.
Ezt bármelyik bíróságon így fogják megítélni.

A komolyabb cégek rendes csomagolási rendet alkalmaznak, a törékeny árukat bubifóliázzák és úgy teszik a dobozba, hogy abban ne tudjon mozogni. A nem törékeny áruknak meg mindegy (pl ruha, cipő).
A törékenyebb árukat már maga a gyártó úgy csomagolja törésbiztosra, a webshop meg csak tovább pattintja.
Amikor mi vettünk fel csomagot, akkor annak is világos előírásai voltak.
Mindenhol lezárt doboznak kellett lennie, mentesnek minden gyűrődéstől, világosan látszódnia kellett a vonalkódnak, címzettnek és feladónak és nem lehetett a papírdoboz vízvoltos, nem csöpöghetett belőle semmi, stb.
A cégünk azt vállalta, hogy a _dobozt_ ugyanabban az állapotban elviszi oda, ahová kell. Nem a tartalmáért felelünk.

Etniez 2017.11.15. 15:44:46

@_-_-_: Nagyon nem vagy képben :D

"A szállítónak igenis kötelessége épségben átvenni és leszállítani a terméket, ne a vevő vállalja már kockázatot, mert esetleg útközben megsérült."

helyesen így van: A szállítónak igenis kötelessége épségben átvenni és leszállítani az adott dobozt. Mi sem felvételkor, sem leadáskor nem győződünk meg a doboz tartalmáról. Mi csak a doboz épségéért felelünk. Nagy különbség.

_-_-_ 2017.11.15. 15:48:15

Egyébként sokkal szívesebben rendelek pick-pack pontra, vagy postapontra.
Jobban szeretem mint a futárt, nem kell kapkodni, akkor sétálok be érte amikor akarok, nincs jatt stb.

Etniez 2017.11.15. 15:50:53

@_-_-_: Azt csinálsz amit akarsz :)

Ez a jatt dolog is olyan, hogy Magyarországon elvárás és sokszor úgy is adják a fizetést.
Teljesen inkorrekt dolog, nem az átvevőnek kell a futár munkabérét biztosítania.
Itt nyugaton nincs is semmi jatt, egyszer sem kaptam. Mondjuk nem is kellett, kaptam rendes fizetést.

Skywatcher 2017.11.15. 15:58:40

@Ready2: Ez ilyen tipikus rókafogta csuka akkor. Ő nem adja át, amig alár nem írod, hogy átvetted. Nade még nem vetted át! Hisz akkor vetted át, ha fizikailag a kezedbe nyomta. Akkor meg már bontogathatod. Ja, hogy azt nem várja meg, de az aláírásod kell. Ezért aztán addig nem adja oda, amíg alá nem írod. De addig nem írod alá amíg át nem adta... :)

Tipikusan ugyanaz a "bizalmi" dolog, mint az előreutalás. Ezért szoktam le a vateráról és egyéb oldalakról. Addig nem adja fel a csomagot, amíg el nem utalom a 30ezer ftot. Ember, hát normális vagy? És ha egy féltégla jön? Neeem, ő azt küldi amiben egyeztünk, bizzak benne. Én bizzak? Hát bizzon ő bennem! Amint megkaptam a sértetlen cuccot, már utalom is a pénzt. Azt már nem. Akkor ennyi.
Utánvéttel sem vagyok sokkal előrébb persze, sőt, mostanában 2-300 ftal büntetik is ezt a módot (nemtom mire föl amúgy), de ott legalább a kezemben van egy doboz, amiben kb súlyra meg tudom állapítani, hogy az van -e benne amit várok. Persze ettől még lehet féltégla, de hálistennek ez már csak ezekszerint a futár eltávozása után derül ki, és akkor futhatok ismét a pénzem után...
Komolyan, most érett meg bennem a gondolat, féltéglaküldő céget kéne alapítani! :)

élhetetlen 2017.11.15. 15:59:46

@Etniez: „nem közjegyző által hitelesített végrendelet hamar elvérzik a bíróságon.”. Nem olyan könnyen. A megtámadónak vagy azt kell bizonyítani, hogy a végrendeletet nem a végrendelkező írta, vagy azt, hogy nem volt beszámítható, mikor írta. A két tanú is csak akkor, kell, ha már nem tud írni, és diktálta valakinek. (Most arról ne beszéljünk, hogy esetleg ki fizetett többet a bírónak, ne tekintsük ezt alapesetnek).

élhetetlen 2017.11.15. 16:13:05

@_-_-_: Nem túl gyakran hagyom el a lakást, tehát nem rendelek pick-pack pontra, de pár éve egy hírlapárusnál a Körtéren volt ilyen. Vásároltam, egy eladó volt, bejött egy fazon a csomagjáért, odaadták neki, elment. Egy perc. Szó sem volt arról, hogy kihajtják a bent levő vevőket, és bezárnak addig, míg az átvevő az átadó jelenlétében kibontja a csomagot, és ellenőrzi a tartalmát. Vagy ott van olyan lehetőség, hogy ezt végig csináld, és az átadóval jegyzőkönyveztesd, ha valami nem stimmel? Félre ne érts, tényleg csak kíváncsi vagyok.

élhetetlen 2017.11.15. 16:47:33

@Skywatcher: „Ez ilyen tipikus rókafogta csuka akkor”. Tegyük fel, a nagynénéd feladott egy csomagot postán, és telefonon elmondta, hogy szárazkolbász, és lekvár van benne. Megkapod az értesítőt, mert a postás ugye nem hozza ki, bemész, és mielőtt átvennéd, elvárod a csomagkiadótól, hogy bontsa fel (mögötted áll húsz ember), mert te ellenőrizni akarod, hogy nem tört-e el a lekvárosüveg? Megteszi ezt bármelyik csomagkiadó? Viszont ezt elvárod attól, aki felviszi a csomagot, azaz a futártól. Lehet, hogy csak én nem értem?
Akkor a vicc. „féltéglaküldő céget kéne alapítani! :)”. Céget nem lehet, nagyon hamar feldobnak. A vatera más dolog, ott lehet szélhámoskodni. A vevő meg gondolkodhat. Volt Börner V-vágó ezer forintért. Magyarországon nem forgalmaznak már, de ahonnét be lehet szerezni, min 10 eft. Két lehetőség, az egyik, hogy lopott, de én már nem vagyok vádolható orgazdasággal, mert nem tudom, hogy szerezte az eladó, a másik, hogy selejt. A selejt lehet jó is, mert, ha egy sorozatban x db. rossz van, azt nem válogatják szét egyenként, selejt az egész. Megvettem, selejt, de a tökgyalunak alkalmas vágólap működik, tehát megérte, mert a tököt gyufaszálra vágni babrás, a sárgarépát meg gond nélkül felvágom (azt a lapot nem lehetett beletenni). Csak azt akartam mondani, hogy általában céget nem alapítanak arra, hogy pár hónapon belül bezárassák őket. (kivéve a nagymenők, tőke átmenekítés címszóval, de az más).

_-_-_ 2017.11.15. 17:48:26

@élhetetlen
2017.11.15. 16:13:05:
Hát akkor az a vevő vagy kis értékű csomagot rendelt, vagy vakon megbízik mindenkiben:)
A pick-pack ponton ugye általában ott ülnek 8-17-ig, szóval nincs az a rohanás, mint a futárnál, hogy 10-15 percet lehet max. egy helyen aztán tűz tovább.
Átveszed a csomagot arrébb állsz 1 métert és kibontod, ha ne adja az ég valami gáz van bőven van idő intézkedni. Szerencsére eddig még nem kellett. Nekem sokkal jobban bejön mint a futár.

Gerardus A. Lodewijk 2017.11.15. 18:03:01

Tegyük fel, hogy fogyasztóként (ez fontos alapfeltétel) vettem valamit, amit csomagban kapok meg. Ha sérült a csomagolás és/v. nem az én nevem (ill. nem velem egy háztartásban élő más személy neve) van rajta (mindezt pár másodperc alatt meg lehet állapítani), akkor a futárral visszaküldöm. Egyébként átveszem. Ha ezután 6 hónapon belül hibát észlelek (hiba lehet bármi, ami eltér a termék szerződésben vagy jogszabályban rögzített tulajdonságától), akkor nem nekem kell bizonyítanom, hogy hibásan kaptam, hanem az eladónak kell bizonyítania, hogy hibátlanul vettem át. Ez a szabály (ún. kellékszavatosság) mindenféle hibás termékre vonatkozik.

Ha a termék hibátlan, de bármilyen okból úgy gondolom, hogy inkább mégsem szeretném megtartani, akkor 14 napon belül írásban közölnöm kell az eladóval, hogy elállok a szerződéstől, és ezzel egyidejűleg vagy közvetlenül utána vissza kell adnom a terméket, a maga hibátlan mivoltában. Ez a szabály csak a nem boltban, személyesen vett (hanem pl. interneten, telefonon, levélben rendelt) termékekre vonatkozik.

Az olyan kikötés, miszerint a fogyasztó csak akkor élhet akármilyen jogával, ha a futár által kézbesített terméket a futár jelenlétében kicsomagolta, ellenőrizte és hibátlannak találta, egyszerűen semmis, mert a felelősséget és/v. a felelősség bizonyításának kockázatát törvénysértően terheli a fogyasztóra.

Etniez 2017.11.15. 19:10:18

@Gerardus A. Lodewijk: "Az olyan kikötés, miszerint a fogyasztó csak akkor élhet akármilyen jogával, ha a futár által kézbesített terméket a futár jelenlétében kicsomagolta, ellenőrizte és hibátlannak találta, egyszerűen semmis, mert a felelősséget és/v. a felelősség bizonyításának kockázatát törvénysértően terheli a fogyasztóra."
Ezt magyaráztam egész nap nekik, kevés sikerrel.

Logisztikusok · http://logisztika.blog.hu 2017.11.15. 20:19:51

Feldolgoztuk a kötelező-e pénzt váltania a futárnak témát is. Öröm olvasni itt egy-két hozzászólót, úgyhogy gyertek oda is kommentelni! :)
logisztika.blog.hu/2017/11/15/kotelezheto-e_a_futar_penzvaltasra

Józsefné Varga 2017.11.15. 23:06:38

@Amineknevetadokelveszik: Azért ez nem olyan egyszerű. Az elálláskor neked kell visszaküldeni a csomagot (te fizeted, te vagy a feladó) és innentől a szállítás közben bekövetkezett sérülést nem tudod az eladóra tolni, hiszen a szállítóval te vagy szerződésben. A kereskedőnek meg van annyi esze, hogy kamera előtt bontja ki a csomagokat. Az is bonyolítja a helyzetet, hogy a kereskedő a sérülést tekintheti a nem megfelelő használatból vagy a szükséges kipróbálást meghaladó használatból eredőnek és nem fizet (vagy csak részben).

2017.11.16. 00:03:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Kiveszed a kocsiból, leejted, nagy csörrenés, reccsenés. "

NORMÁLISAN csomagolt áruval ez NEM fordulhat elő.
A normális csomagolás pedig az eladó dolga...

Józsefné Varga 2017.11.16. 00:04:40

@Gerardus A. Lodewijk:
A dolog nem ennyire egyértelmű:
"Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot." Ptk 6:219. §

2017.11.16. 00:07:45

@Ready2:

NEM kötheti ki.... a szavatosság (hibás teljesítés) bármilyen alkalmas módon bizonyítható és azt el kell fogadnia.

RÁADÁSUL!!!! a "Fogyasztó"-nak minősülő vevő esetén
ugyebár az első 6 hónapban az eladónak KELL bizonyítania,
hogy az árú az ÁTADÁSKOR MÉG ép volt és nem a vevőnek,
hogy már akkor is törött volt ...

2017.11.16. 00:41:19

Fogyasztó: az a magánszemély, aki vállalkozástól vásárol.

A "Fogyasztó"-nak minősülő vevő esetén pedig,
ugyebár
szavatossági igény (azaz hibás teljesítés) esetén
- az első 6 hónapban
- az eladónak KELL bizonyítania,
hogy
- az árú az ÁTADÁSKOR
-MÉG ép volt

Nem a vevőnek, hogy már akkor is törött volt ...

Ezt kéne felfogni
- a vevőnek is
és
- az eladónak is

Akkor az egész " a futár várja meg" marhaság, máris fölöslegessé válik.

Külsőleg ép csomag esetén ez vevő/eladó meccse! csak és kizárólag.

Külsőleg sérült csomag estén viszont a futár/eladó meccse! csak és kizárólag.

----------

Tehát ... ésszerűen eljárva.

Futár érkezik.
A csomagot ALAPOSAN szemrevételezed.

Innen két út van....

1.
Ha szemre nem ép a csomag, akkor
- kéred a sérülési jegyzőkönyvet a futártól
és
- NEM veszed át, hanem visszaküldöd
Így az eladó a futáron veri le a kárát a jegyzőkönyv alapján!
Te pedig
Visszakapod pénzed, ha előre fizettél a csomagért..
(és nem kéred újra küldeni a csomagot, hanem elállsz)
illetve
Nem került neked semmibe, ha utánvéttel kérted.
Bonus: nem leszel fekete seggű vevő az eladónál

Tehát: láthatón a sérült csomagot NEEEEM veszel át és kész.
Ezért kibontani sem kell!!!!!!
Viszont írass sérült csomag jegyzőkönyvet.

2.
HA szemre ép a csomag, akkor (kifizeted, ha kell) és átveszed.
Futár mehet a dolgára!!!! vele már nincs több dolgod.
Kibontás előtt körbe fotózód, bizonyítandó, hogy KÍVÜL ép volt!!!
A kibontás során is készítesz fotókat, főleg ha valami gyanús kezd lenni...

HA találsz valami gondot, akkor azt azonnal jelzed az eladónak, emilben.
A fotókat is mellékelve.
Kéred, hogy szavatossági alapon térítse meg
- az addigi összes költséged (árú+csomagdíj)
ÉS
- közölje, hogy futárt küld a cuccért vagy te küldd vissza az ő költségére
Ha veled küldeti vissza, akkor azt is téríti neked, természetesen.

Normális eladónak ez mind nem probléma!!!
Az árú visszaérkezése után kártérít 100%-ban.

Ha kifogsz egy genyát, akkor pedig keményen jársz el... behajtod pénzed.

1. lépés
Tértivevényes felszólító levél, fizetési határidővel.
Ha fizet OKÉ! ügy lezárva.

Ha nem fizet időre, akkor elsétálsz egy közjegyzőhöz
és "Fizetési meghagyás " kibocsátást kéred tőle.
(előlegezned kel 35 illetéket, de minimum 5000 Ft-ot)
A fizetési meghagyásban kéred minden pénzed.
- árú+csomagdíj
- visszaküldés díja
- postaköltség
- illeték

A genyának 15 napja lesz dönteni.
Ha fizet OKÉ! ügy lezárva

Ha nem fizet, de nem is tiltakozik.
Akkor jogerős lett és ráküldheted a végrehajtót.

Ha nem fizet, de tiltakozik( ellentmond).
Akkor eldöntöd, hogy perré alakuljon-e az ügy.
A pert "Fogyasztó"-ként szinte biztosan megnyered...

beste12 2017.11.16. 05:46:51

@Etniez: valamelyik nagytudású reklamálta a témával kapcsolatosan, hogy a futár nem várta meg, hogy felbontsa, és csak utólag vette észre, hogy nincs a dobozban magyar nyelvű használati utasítás az akármilyen készülékéhez...

Mégis, mit gondolt???? Hogy a futár az ülés alól előkap egyet, vagy lefordítja neki a német nyelvűt??????

beste12 2017.11.16. 05:48:40

@tamarisk: na végre, egy tökéletes használati utasítás az átvételhez :)
(kérlek, engedd meg, hogy megjegyezzem, az áru rövid u....)

Etniez 2017.11.16. 08:37:10

Este eszembe jutott még valami:

Ha elmész egy boltba és veszel mondjuk egy tv-t, akkor ugyanúgy egy dobozt kapsz a kezedbe, mint ha a futár tenné bele.
Azután otthon kibontod és ha törött, akkor visszaviszed és kicserélteted. Nem?
Mivel másabb az internetes vásárlás? Utóbbiban még több jogod van, például indoklás nélkül elállhatsz a vásárlástól.

2017.11.16. 08:51:50

@Etniez: a jelek szerint neked is csak kajára és netre futja, drága cuccot rég nem vettél korrekt helyen.
Minden ilyen cuccot ott a boltban ellenőrizhettem átvételkor... legyen szó tévéről, laptopról, bicikliről.

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 08:55:15

A szavatosság a termék gyári hibájára vonatkozik, nem arra, hogy kicserélődött-e valahol útközben egy féltéglára.

Stili 2017.11.16. 09:14:44

@Etniez: Mint hozzáértőtől kérdezném, mi a teendő mikor látható sérülés van a csomagon? Konkrétan a doboz kb 20%-al kisebb volt a normál állapotánál, volt rajta 1 szép nagy benyomódás.

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 09:15:37

@tamarisk:

"A kibontás során is készítesz fotókat, főleg ha valami gyanús kezd lenni..." cseszheted a fotókat, max ha folyamatosan videózod a történetet megszakítás nélkül onnanntól, hogy átvetted a dobozt odáig, hogy a kibontott terméket használatba veszed akkor lehet valami bizonyító értéke. Két fotó között bármit lehet csinálni, pl kicserélődhet az ifon egy kisdoboznyi homokra.

Muad\\\'Dib 2017.11.16. 09:26:12

@Etniez:
Nos nekem még a full gagyi tecsóban is ellenőrizték a tv-t amikor kitöltötték a garanciajegyet, hogy sértetlen-e. Tehát kivették a dobozból és megnézték van-e rajta külsérelmi nyom, sőt velem is megnézették (meg is lepődtem, mert tényleg nem volt ez szokás, lehet csak ott volt ilyen eladó)...

2017.11.16. 09:59:02

@eßemfaßom meg ál
"A szavatosság a termék gyári hibájára vonatkozik, nem arra, hogy kicserélődött-e valahol útközben egy féltéglára."

Butaságot beszélsz...

A szavatosság ugyanis a SZERZŐDÉS SZERINTI TELJESÍTÉSÉRE !!! vonatkozik.
Azaz MINDENRE ami eltér attól, mint amiről szó volt.

Bármiben eltér a teljesítés a szerződésben foglalttól, az szavatossági igényben érvényesíthető, mint pl.

- nem azt küldte, amit rendeltél
- hibás a termék
- késett
- stb. stb. szóval minden eltérés a szerződéstől ...

Ismerni kéne a nagyeszű vevőnek a jogait és ha kell végig vinni a jogi utat.
Az irigyelt nyugat is attól működik jobban, hogy a polgárnak
nem csak pofája jár, ha valami genya szívatja, hanem jogi úton leveri rajta a szívatást.
Így aztán ne méri meg genyázni... mert sokba kerül végül.

2017.11.16. 10:03:03

@Stili:

Fentebb leírtam...

A sérült csomag futárcég és webshop meccse lesz.
Ezért ne vedd át, de....

A szállítási sérülési jegyzőkönyvet megíratni a futárral.
A csomagot átvétel és kibontás nélkül visszaküldeni.
Webshopnak az elállást jelezni a jegyzőkönyvre hivatkozva.
(vagy kérni egy újra küldést...)

Stili 2017.11.16. 10:10:23

@tamarisk: Kösz, nem vettem át tőle (Posta alkalmazott volt), de jegyzőkönyvet sem volt hajlandó írni...

2017.11.16. 10:22:03

@eßemfaßom meg áll:

Nem figyelsz csak jár szád ...

Figyu!!!

----------------
Fogyasztó: az a magánszemély, aki vállalkozástól vásárol.

A "Fogyasztó"-nak minősülő vevő esetén pedig,
ugyebár
szavatossági igény (azaz hibás teljesítés) esetén
- az első 6 hónapban
- az eladónak KELL bizonyítania,
hogy
- az árú az ÁTADÁSKOR
-MÉG ép volt

Nem a vevőnek!!!!!, hogy már akkor is törött volt ...
---------

Szóval jelzed, hogy törött volt a csomagban.
Nem kell bizonygatnod sem képpel, sem videóval!!!!!!
Majd az eladó bizonyítja, hogy "nem volt törött", ha sikerül neki...

A képek (vagy a video) tehát csak azért kellenek, hogy
- segíts vel az eladónak belátni, hogy törött volt
- nehezítsd az eladónak azt bizonyítani, hogy "nem is volt törött"

Röviden: nem a vevő bizonyít!!!!, ha "Fogyasztó" hogy törött volt.

Hanem az eladó, hogy: nem volt az, hanem a vevő törte el.
Mivel
- "Fogyasztó"-nak minősülő vevő esetén
- az első 6 hónapban
- a szavatosság keretében
- az eladónak kell
- a szerződés szerű (ép áru) teljesítést
- bizonyítania.

Mert, ha nem bizonyít, akkor a vevőnek van igaza a TÖRVÉNY EREJÉNÉL fogva.

Az, hogy az eladó nincs jelen a vevő általi átvételnél (kibontásnál)
és
így a vevő esetleg sunnyoghat az eladó tudatosan vállalt kockázata.
(hisz belement a szerződésbe ennek tudatában)

De miért sunnyogna a vevő?
Aki fizetett a cuccért és aki, ha meggondolja magát 14 napon belül visszaküldheti.
Miért törné össze?!! szándékosan.

Ha véletlenül töri össze, akkor az meg kb. kivédhetetlen az eladó részéről.
Mivel az első 6 hónapban a szavatosság okán
az eladónak KELL bizonyítania, hogy
a vevő törte össze és nem úgy érkezett eleve.

Ezért kell az átvétel után rögtön/mielőbb kibontani és azonnal reklamálni.
Hisz a napok-hetek múlva reklamálás, szállítási törés miatt, nem életszerű....
A vevő nem tette meg a tőle elvárhatót, nem ellenőrizte "azonnal" a szállítási sérültség lehetőségét, ezért csökken az esélye az érvényesítésre.

2017.11.16. 10:27:36

@Stili:

Mivel, ha ír akkor a Posta fizeti az eladó kárát... és nem kap fuvardíjat sem a Posta.

Neked abból nem sok bajod lesz, ha nem ír jegyzőkönyvet a futár.
Legfeljebb kapsz egy feketeseggű minősítést a webshopban...

A jegyzőkönyvvel az eladónak segítesz leverni a futárcégen a kárt.

A jegyzőkönyv írása, ha kéred egyébként kötelessége a futárnak.

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 11:21:58

@tamarisk: Nem figyelsz csak jár szád ...

Figyu!!!

Idézd ahol én törött termékről írtam.

Etniez 2017.11.16. 11:38:07

@hullajelölt88: A legdrágább cucc, amit tavaly vettem 5400 font volt. :D
Maradjunk annyiban, hogy fogalmad sincs az életkörülményeimről, de gondolhatod, hogy nem aprópénzért dolgozom idekint...

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 11:38:33

@tamarisk: "A szavatosság ugyanis a SZERZŐDÉS SZERINTI TELJESÍTÉSÉRE !!! vonatkozik.
Azaz MINDENRE ami eltér attól, mint amiről szó volt."

a PTK ezt máshogy látja, ott végig nem megfelelő minőségről, hibáról, javításról írnak. Az ifon helyett féltégla az nem szavatossági kérdés, max a "hibás teljesítés" paragrafust lehet ráhúzni bár abban is minőségről van szó és azon lehet vitatkozni, hogy a prémium ifón helyett egy prémium minőségű tégla is hozza a megfelelő minőséget. Inkább BTK és csalás lesz az amire én gondolok.

Etniez 2017.11.16. 11:39:19

@Muad\\\'Dib: Az egész tévét kikaptad a dobozból és részletesen, minden porcikáját átvizsgáltátok?

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 11:39:46

@Etniez: "de gondolhatod, hogy nem aprópénzért dolgozom idekint... "

tudjuk, a futárok "odakint" az élet császárai.

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 11:42:33

@Etniez: nem de nem is ez az elvárás. Megnézik, hogy nincs-e eltörve, ott van-e mellette a távirányító meg ilyenek. Ahogy a futárnál se az az elvárás, hogy lefuttasson a frissen vett laptopon egy rendszerdiagnosztikát a kapuban, hanem az, hogy a csomagban ott van-e a laptop meg a töltője

Gerardus A. Lodewijk 2017.11.16. 11:57:00

@tamarisk: Köszönöm, hogy részletesen kifejtette és elmagyarázta a jogi helyzetet, amelyet fentebb - talán túl tömören - magam is vázoltam.

@Etniez: Aki nem akarja megérteni, az nem is fogja megérteni. Persze akár még az is lehet, hogy M-on, mint annyi minden, a csomagkézbesítés sem mindig a józan ész szerinti módon működik.

@Józsefné Varga: Köszönöm a felvetését. Az idézett szabálynak a cikkben vázolt helyzethez nincs különösebb köze, a kárveszélyviselés* ugyanis alapvetően dologi jogi kategória, az idézett szabály pedig csak azért szerepel a kötelmi jogi könyvben, mert részben kötelmi jogi helyzethez fűz dologi jogi következményt. Ebben a cikkben és a hozzászólásokban viszont azt keressük, hogy kötelmi jogi alapon ki felel a fogyasztó vevő esetleges káráért.

*: A kárveszélyviselés szabálya szerint a tulajdonos viseli a dologban keletkezett mindazon kárt, amelynek viselésére semmilyen jogcím alapján nem lehet mást kötelezni. Az idézett szabály ezt a tulajdonosi kockázatot terjeszti ki az esetleg még nem tulajdonos, de már birtokos (és vélelmezhetően tulajdont szerezni kívánó) vevőre.

Konyvtaroslany 2017.11.16. 12:33:44

Én kettévágnám a gordiuszi csomót.

A futár siet és nem várja meg amíg kibontom és ellenőrzöm? Vagy oda se hajlandó adni a dobozt, amíg alá nem írtam? No problem!

Én aláírom, de csak és kizárólag ezt vagyok hajlandó aláírni:

"A csomagot átvettem."

Ha az lenne odaírva, hogy "A csomagot hiánytalanul, sérülésmentesen átvettem." , akkor fogom a tollat és vastagon áthúzom azt, hogy hiánytalanul, sérülésmentesen és úgy írom alá. Majd visszaadom a szállítólevelet a futárnak, mehet a picsába isten hírivel. Majd utána nekilátok kibontani, összerakni, pixelhibát keresni, tesztelni.

Innentől két eset lehetséges.

1. Az áru sérült. Semmi gond, pont ez van feltüntetve a szállítólevélen, védve van a seggem.

2.. Az áru hiánytalan és sértetlen. Hát, ebben az esetben nincs semmi, mert nem fogom az eladó céget megkeresni, akármi is van a visszaküldött szállítóra írva. Ha esetleg a cégnél ez feltűnik valakinek, telefonon, ímélen megkeresnek és megkérdezik, hogy miért írtam ezt, sérült volt-e az áru, akkor megmondom, elmagyarázom nekik, hogy nem, semmi baja nem volt, csak én tényszerűen mindössze az átvételt igazoltam le a sietős futárnak, nem pedig a sértetlenséget. De nyugodjanak meg, hűtsék le a niggereket, nem volt sérült a cucc.

2017.11.16. 14:07:16

eßemfaßom meg áll

Nos,
A Legfelsőbb Bíróság Polgári Kollégiumának véleménye
a hibás teljesítés egyes jogértelmezési kérdéseiről

Ez,
"A hibás teljesítésért való felelősség szabályai
tehát
nem általában a minőséghibát,
hanem
a konkrét szerződés hibás teljesítését
szankcionálják."

Ha mást kaptál, mint amit rendeltél az szerződés teljesítési hiba.
Legalábbis PTK szinten.

Ha akarod lehet persze BTK ügy is...
De annak azért vannak egyéb szükséges attributumai is, pluszban.

2017.11.16. 16:25:00

@Etniez: maradjunk annyiban, hogy ezekszerint egy londoni disszidens vagy és az itthoni dolgokba próbálsz kintről beleugatni. Grat! :D
Te pont akkora seggfej vagy, mint azok az MPL futárok, akikkel dolgom volt... :DD

Etniez 2017.11.17. 11:51:19

@hullajelölt88: :) szeretek óvódásokkal beszélgetni, folytasd kérlek!

Etniez 2017.11.17. 11:53:28

@eßemfaßom meg áll: És ha el van törve az alaplap a laptopban, de mondjuk a doboz sértetlen? Nincs semmi értelme ennek a bontogatásnak, ezerszer leírták. Jogilag nem határozhat meg semmilyen szavatossági vagy garanciális jogot csorbító kikötést az eladó.
De már ezerszer leírtuk, hagyjuk már a gumicsontot.

2017.11.17. 13:59:29

@Etniez: a rendőrök tudják? :DDDD

BASSZÁK MEG A BLOG.HU FEJLESZTŐIT! "Két komment elküldése között várnod kell!" - ez eddig csak egy blogon belül volt szokás, hogy húzzalak a sarki rendőrló véreres faszára mindannyiótokat! :D
süti beállítások módosítása