Tegnapi futárnaplónk alatt parázs vita alakult ki a kommentelők között arról, hogy meg kell-e várnia a futárnak a csomag kibontását? Megnéztük, hogy mit ír erről a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Európai Fogyasztói Központja.
Forrás: Pixabay
"Hogyan járjunk el a termék átvételekor?
Célszerű megkérni 〈azaz nem kötelező〉 a futárcég alkalmazottját vagy a posta kézbesítőjét, hogy várja meg, amíg a csomagot felbontjuk és meggyőződünk arról, hogy a termék első ránézésre sértetlen, valamint a szükséges dokumentumokat (számla, használati-kezelési útmutató) tartalmazza a csomag.
Függetlenül attól, hogy jelzünk-e valamilyen hibát vagy hiányosságot már a csomag kibontásánál, ez nem jelenti azt, hogy a későbbiekben nem tehetünk minőségi kifogást a kereskedő felé. A szavatossági és minőségi kifogások megtételére az általános kifogásközlési és elévülési határidőn belül van lehetőségünk, hiszen a csomag kibontásakor természetesen nem lehetséges a termék alapos megvizsgálása."
"Ki felel azért, ha a megrendelt termék a kiszállítás közben károsodik, megsérül?
Főszabály szerint az felel, aki a kárt okozta, aki a károsodást előidézte.
Azonban fontos tudni, hogyha a felelős személye nem állapítható meg, a termék fogyasztó részére történő átadásának időpontjáig minden esetben az eladó (a kereskedő) felel a termék épségéért, függetlenül attól, hogy a kiszállítást a postai alkalmazott vagy futárcég végezte, ezért a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy a kiszállítást nem ő, hanem egy alvállalkozója teljesítette."
Az előírás jogszabályi alapja az új Polgári Törvénykönyv 6:219. § szakasza.
Tehát összefoglalva:
- Nem kötelezheted a futárt arra, hogy a csomag felbontását megvárja. Ettől függetlenül épp úgy jogodban áll kifogásolni a csomag beltartalmát a webáruháznál.
- Ha a webáruház és a futárszolgálat egymás között úgy szerződött, hogy azonnali visszaküldésre is van mód, akkor természetesen más a helyzet. Erről a webshop ÁSZF-jéből tájékozódhatsz.
- Reklamálni mindig a webshopnál érdemes, ők fogják lemeccselni a futárszolgálattal, ha sérülés történt.
____________________________________________
UPDATE:
Láttál közelről webáruházas raktárat? Ha igen, legyél vendégszerzőnk! Írj a logisztikusokblog@gmail.com címre!
Ui: A napokban posztolunk arról is, hogy mire figyelj oda, ha netről rendelsz és meg akarod úszni a karácsonyi csomagkáoszt! Ha szeretnél értesülni az új posztokról, kövess minket Facebookon!