Ettől megy falnak a futárod

Vendégposzt

2017. november 13. - Logisztikusok

Vendégszerzőnk, Attila megírta, milyen futárként végigcsinálni az összeomlás szélén táncoló karácsonyi csomagküldési szezont. Nem minden szavával értünk egyet, de érdekes beleképzelni magunkat egy futár helyzetébe. Hátha sikerül több türelemmel és megértéssel kezelnünk a futárokat és a postásokat.

Attila futárnaplója


Jómagam is futár vagyok. Jelenleg egy kisebb cégnél dolgozom. Korábban volt alkalmam multinál is tevékenykedni, voltam raktáros, diszpécser is. Szóval van némi rálátásom a csomagküldésre. Naponta tapasztalom, hogy amióta az ügyfelekkel elhitették, hogy nekik mindenben igazuk van, azóta nem egyszerű futárnak lenni, főleg a hajtós szezonban.

futar_egy_napja.jpeg

Indul a futi


Minden reggel 4:25-kor kelek, és 5 óra körül már a raktárban vagyok. A területem Keszthely, Zalaegerszeg, Lenti, Nagykanizsa és minden település, ami ezen a területen belül helyezkedik el. Reggel fél hat magasságában elhagyom a központot 15-35 címmel és 40-100 csomaggal. Ez a mennyiség egy TOF-os, DPD-s, DHL-es, GLS-es kollégának valószínűleg mosolyt csal az arcára, de én nagyjából 600-800 km-t megyek naponta, úgyhogy valójában ez sem számít kevesebb munkának, mint a belvárosban pörögni 100 címmel. 

A címzett nem elérhető


Az első címre körülbelül 8 óra magasságában érkezem. És itt jön az első pofon. Nincs otthon, mert a gyereket oviba/suliba vitte. Nincs otthon, mert elment dolgozni. Nincs pénze, mert nem várta ilyen hamar a csomagot, hiszen előző nap adta le a rendelést.

Ezután jön az „Ugorjon már át pár utcával odébb" vagy "Megadok egy másik címet, ahol a férjem/feleségem/barátom/kiskutyám át tudja venni.” Csak éppen a város másik végén van a cím, és ha most oda kanyarodok, akkor az összes többi aznapi kiszállításom időpontja csúszik. Ilyen szolgáltatásra nem szerződött a feladó webáruház. 10 perc vergődés kezdődik.

Miért nem telefonáltam előtte?


Gyakori tévhit, hogy a futárnak kötelessége telefonon bejelentkezni. Ám ha a feladó külön nem rendelt ilyen szolgáltatást, akkor a címzett bizony hiába várná el, nem vagyok köteles odacsörögni érkezés előtt. De persze ezért is én hallgatok a kapuban. 

Húszezressel fizetne


Ha szerencsém van, otthon találom az ügyfelet, pénze is van. De előfordul, hogy a 3255 forintba kerülő termékért húszezres bankjeggyel kíván fizetni. Ha véletlenül nincs nálam elegendő váltópénz, akkor jön a következő probléma. „Menjen el, váltsa fel a kisboltban!" vagy „Beülök maga mellé, és elmegyünk a legközelebbi közértig!"

Nem tudom, miből gondolják az ügyfelek, hogy kötelességem „átszaladni" a kisközértig a sarokra!? És elnézést, de nem vagyok taxis. Nem fogom furikázni a kedves vásárlót. Arról nem is beszélve, hogy ezután elvárja, hogy vigyem is haza, hiszen neki még ezer dolga van otthon, és nem akar gyalogolni.

Csak mellékesen: még mindig az első címen vagyunk, de rosszabb esetben már eltelt 20 perc. 

Hová tehetem?


Megjelentünk a címen, megvan a pénz is, hova tehetem a cuccot? Fontos tudni, hogy a legtöbb cég szabályzata szerint a futár a csomagot az első zárható kapuig/ajtóig köteles vinni. Magyarország az a hely, ahol vagy mindenki terhes, vagy most műtötték, sérve van. Így hát ránk hárul a feladat, hogy bevigyük a terméket, hogy ne ázzon el, vagy rokkanjon le a kedves megrendelő. Hogy mire hajlandó a kötelező szolgáltatáson felül a futár, az csak a jóindulatától függ.

Kibontani a csomagot?


Tegyük fel, minden rendben van. Már be is vittük a terméket, amikor is az ügyfél hadonászik egy kinyomtatott papírral, amin a következő szöveg áll: „A futár jelenlétében bontsa ki a csomagot, és győződjön meg annak sértetlenségéről!" Óriási! Ilyenkor hiába mondom, hogy ha nem erről szól a szerződés a feladóval, akkor NEM KELL megvárnunk a csomag kibontását, kivéve ha külsérelmi nyom van a dobozon. Ha az ügyfél mégis kibontja, és nem veszi át, akkor bizony megtörténhet, hogy a futárnak kell kifizetnie a csomag árát. Ezt nagyon kevesen tudják, és még kevesebben hajlandóak megérteni.

Egy átlagos munkanap 12 óra


Ha minden klappol, (ügyfél otthon, pénz megvan, csomag sértetlen, köszönöm, viszontlátásra) normál esetben egy cím 5 perc alatt letudható. De ha csak 10 percet kell várni egy helyen, akkor 25 cím esetén 4 óra 10 percet töltöttünk állással. És akkor még nem vezettünk, és nem harcoltunk senkivel hosszú perceken át!

Egy átlagos napon 17:00 körül érek vissza a központba, ahol elszámolok, kipakolok és onnan még hazamegyek. Ha csak a nettó időt nézem, akkor is 12 órát dolgoztam. 

Szóval értem én, hogy felgyorsult világban élünk, meg az ügyfélnek mindig igaza van, de ahhoz, hogy tökéletesen tudjuk ellátni a feladatunkat, a megrendelőnek is felkészültnek kell lennie

Másképp látod? Vitatkoznál a futárral? Ha igen, legyél vendégszerzőnk! Írj a logisztikusokblog@gmail.com címre!

Ui: A napokban posztolunk arról is, hogy milyen simlis futártrükkökre érdemes odafigyelni! Ha szeretnél értesülni az új posztokról, kövess minket Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

http://logisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr4313261999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

petivagyok innen 2017.11.14. 15:42:32

Az utóbbi időben, amikor csak tehetem csomagautómatákba rendelem a cuccokat. Akkor megyek érte, amikor van időm/kedvem. Nem kell minden ház előtt lassító furgon miatt készenlétbe helyezni magam. De ugyanígy jók a mindenféle csomagátvételi pontok is.

qwertzu 2017.11.14. 15:45:43

De basszus, hiába ír rá bárki bármit a megrendelőlapra, leszarják. Nem feltétlenül a futár, van hogy a központ idióta, de akkor is.

Egyszer rendeltem egy cirkót, 180ezres utánvéttel. Ráírtam a megrendelésre, hogy előző nap szóljanak oda, hogy jönnek. Utána felhívtam a webshopot, hogy de tuti fontos lenne, hogy ne váratlanul állítsanak be.

Hát persze hogy úgy hívnak fel, hogy 10 perc múlva érkeznek, teljesen véletlenül voltam otthon. Mondjuk kórusban szidtuk a fuvarszerző anyját a futárral.

Lángharcos 2017.11.14. 15:53:20

Ez a poszt arról szól, hogy a farok próbálja csóválni a kutyát.

flamer 2017.11.14. 15:58:36

@meow?: "Birom a sok megmondoembert :) "legyen nala!""

Az utánvétel például kibaszottul drága szolgáltatás, abba bele kell férnie annak, hogy a cég megfelelő mennyiségű váltópénzzel lássa el a futárt. Ha nem teszi, az a cég hibája, nem a vevőé.

élhetetlen 2017.11.14. 16:23:17

@xclusiv: Nem vitatkozni akarok, csak egy másik szempont. „"Ha véletlenül nincs nálam elegendő váltópénz" - Legyen. Ennyi.”. Csak vegyünk egy durva esetet, harminc csomag, mind a harminc 5 eft alatti. Mindenki húsz ezressel akar fizetni. Ha nem számoltam rosszul, akkor 30x15000, azaz 450000 forintnak lenni kéne a futárnál, mint apró, induláskor. Józan ésszel elvárható? Az meg, hogy egy cégnek megéri-e a mobil kártyás leolvasó, azt hiszem, a vevőköre határozza meg. ha van több ezres átutalós vevője, és száz kp-s, akkor nem éri meg foglalkozni vele.
A másik, ez a csomag kibontás. Egyszer van az adott cégek házhozszállítása, kibontás. esetleg beszerelés is a része. Aztán van, hogy kibontás, tételes ellenőrzés, ez az eladó és a futárcég szerződésének függvénye, nyilván drágább, az eladónak, vagy ezt választja, vagy nem. A sima futár szolgáltatásnál a futár felvesz egy ép csomagot, és kiszállít egy ép csomagot, köze nincs hozzá, hogy a csomag belsejében mi történt. Ez a nehezebb. Csak egy példa. Porcelán tepsit rendeltem, futár hozta. Elment, ketté volt törve a tepsi, mert bénán csomagolták, (kisebb volt a doboz a kelleténél, átlósan rakták bele, elpattant). Mi lett volna, ha a futár megvárja, míg kibontom? Én azt mondom, hogy ő eltörte út közben, ő azt mondja, hogy mikor kivettem a csomagból, akkor leejtettem? Kakukk. A másik, hogy az ő cége arra szerződött, hogy az árut a boltból elhozza hozzám. A visszaszállításra nem, akkor azt ki fizeti? Én nem küldhetem vissza vele, mert én aztán nem szerződtem a cégével csomagfelvételre, és elszállításra. Ezeket azért át kell gondolni, esetleg megkérdezni a webáruházat, hogy kivel szállíttat, és hogyan, de általános elvárásokat nem lehet támasztani.

élhetetlen 2017.11.14. 16:30:47

@Fotósképző: „ha egy futár naponta akár több 100 000 forintot begyűjt, be lehessen nála induláskor 15-20 000 Ft ezresekben.” . Másnak már írtam, egy abszurd esetben, 30 csomag, 5000 ft alatt, mindenki húszezressel fizet. Akár meg is történhet. Hogy a harmincadiknak is vissza tudjon adni 450 000 forint „apróval” kéne indulnia reggel. A 15000 már az első átvevőnél elfogyhat.

Visceroid 2017.11.14. 16:35:37

@Pierr Kardán: +1. Egyébként is kis hazánkban mindennek megvan a maga rituáléja, belső köre, az "így kellene működnie" és az "így működik" módja. A futárszolgálat szerintem ennek a négyzete, bizonyos dolgokat előre elvárnak, amik rendelésnél nem voltak világosak, mert "hát ezt mindenki tudja". Jó, köszönöm, majd rendelek, ha megtudtam mindent. Addig nem.

Gab666 2017.11.14. 16:41:21

Én rendszeresen rendelek legtöbbször munkahelyre, de előfordul, hogy otthonra is (van, aki átvegye). Soha nem fizetek előre. Ez az alapvető bizalmatlanság a sok éves tapasztalat alapján jött. Még a már ismert és megbízhatónak mondható cégeknél is előfordulhat, hogy rossz terméket küldenek, nem azt küldik, nem úgy küldik stb stb. Aztán kiderül, hogy az már nincs, amit én szerettem volna, vagy küldjem vissza ha nem tetszik, majd utalják a pénzt stb stb. Aztán vagy visszajön, vagy nem. Szóval szerintem a legtisztább az utánvétes fizetés, persze csak miután meggyőződtem, hogy az az áru érkezett és olyan minőségben, amit valóban rendeltem. Így aztán kápézunk, és törekszem arra, hogy a pontos összeggel elő tudjak állni (persze, ha méltóztatnak legalább egy időintervallumot megadni a csomag várható érkezésére, de ezzel általában nem szokott gond lenni) viszont én is úgy gondolom, hogy azért ne haljon már bele valaki, ha vissza kell adni. Baszki ettől már egy szaros közértben is kivagyok. Érezzem magam szarul, mert a hülye automata (vagy a még hülyébb főnök) húszezreseket adott? Azért úgy gondolom, az lenne a minimum, hogy gondoskodnak váltópénzről, ahol arra szükség van. Sajnos nem így van...
De ezt leszámítva nekem összességében pozitív tapasztalataim vannak a futárokról. Idetalálnak, be tudják lőni az időt is, készségesek, ha kell, tudnak visszaadni, ha meg probléma van, kölcsönösen törekedjünk a megoldásra, úgy gyorsabb!

Arcade Macho 2017.11.14. 16:50:29

"Már be is vittük a terméket, amikor is az ügyfél hadonászik egy kinyomtatott papírral, amin a következő szöveg áll: „A futár jelenlétében bontsa ki a csomagot, és győződjön meg annak sértetlenségéről!" Óriási! Ilyenkor hiába mondom, hogy ha nem erről szól a szerződés a feladóval, akkor NEM KELL megvárnunk a csomag kibontását, "

fel kell bontani a feladoval levo szerzodest, vagy kiszamlazni neki a tobblet idot

a felhasznalo azzal a papirral hadonaszik amin a Vevo es Elado kozti szerzodes korulmenyei vannak tisztazva, szegeny futar meg belecsoppent, hogy ket oldalrol gyomoszoljek...

élhetetlen 2017.11.14. 16:53:23

@Tehetséges ugandai buzi: Nem jó! Nem te adod a pénzt direkben, hanem a munkaadója, akinek abból van pénze, amit te a szolgáltatásért fizetsz az ezt megszervező eladónak. Ha az eladó tőled csak annyi pénzt kér, amiből csak annyit fizet a futárcégnek, hogy az felveszi, és kiviszi a csomagot, akkor te csak azért fizettél, nem jár több, sőt, nem is tehet többet. „de boltban és étteremben is van egy olyan mondás, hogy a vevő/vendég a király!„. Adott, megfizetett keretek között. Azzal még próbálkozhatsz, hogy a rendelkezésre álló alapanyagokból csináljanak valamit, ami nem szerepel az étlapon, de akármekkora király vagy, ha nincs friss osztriga, nem fognak elrepülni a kedvedért érte. Sőt, ha nincs articsóka a vendéglő választékában, de a konyhafőnök tudja, hogy a szomszéd zöldségesnél van, akkor sem futhat ki venni neked, mert előtte el kéne rendeznie az adminisztrációt, hogy ellenőrzött forrásból szerezte be, stb. Na ennyit a királyságról, és a futárokról.

Ugyan Nemár 2017.11.14. 16:56:12

@commentes nikk:
Egyetemi végzettséggel is lehet ugyanennyi gürizni ugyanennyiér sajnos. :/

Arcade Macho 2017.11.14. 17:13:20

@actsy farang: "Hát akkor pont erre jó, a csomagpontra szállítás."

ugye te hetero letedre oda szoktal menni a meleg oldalakra es aradozni arrol hogy a punci az milyen jo?
de elotte vegigolvasod RESZLETESEN hogy hogyan kekszualizaljak meg a melegek egymast, es kepbe jossz midnennel csak azert hogy utana fikazni tudd?

élhetetlen 2017.11.14. 17:19:31

@vernon: Csak zűrzavar van a fejekben. „"Ha az ügyfél mégis kibontja, és nem veszi át, akkor bizony megtörténhet, hogy a futárnak kell kifizetnie a csomag árát. Ezt nagyon kevesen tudják, és még kevesebben hajlandóak megérteni". Ez a mondat azokról szól, akik azt hiszik, hogy joguk van felbontani a még át nem vett csomagot, és úgy tűnik a kommentekből, hogy sokan vannak, és elvárnák a futároktól, hogy engedjék kibontani a csomagot, mielőtt átvették volna. Ha egy futár jelenlétében kibontják a csomagot, és utána nem veszik át, akkor ő már nem tudja sértetlen állapotban visszavinni, mint át nem vett csomagot, és ráverik. És úgy tűnik, ezt várnák el sokan a futároktól, hogy ezt bevállalják, ami képtelenség.

Arcade Macho 2017.11.14. 17:25:52

@élhetetlen: "Csak vegyünk egy durva esetet, harminc csomag, mind a harminc 5 eft alatti. Mindenki húsz ezressel akar fizetni. "

hmmm szoval azt mondod hogy kepesek emberek 4e alatt rendelgetgetni es 1000 - 1500 Ft -ot kikohogni a futarnak? valszeg amilyen ""nagy erteku dolgok lehetnek 4e -ert igy a T. futar meg meg sem emeli magat...
ebben az esetben hogy igy megkinalta az a 30 majom a futart MUNKAVAL igenis legyen kepes felvaltani, igazan bele kell ferjen abba az 1500 HUFba...

élhetetlen 2017.11.14. 17:38:52

@Treff Bubi: Ehhez még adaléknak, az OTP sem képes arra, hogy nyisson egy ablakot apróra váltáshoz. Egyszer játszottam el, hogy megpróbálok pár húszezrest apróbbra váltani (egyéni probléma, hogy miért kellene itthon apró), már nem emlékszem, melyik csoportba irányítottak, és egy órát vártam, mire sorra kerültem, mert előtte akármilyen, több időt igénybe vevő ügyfelet végig kellett várnom. Az meg kinek a hátára kell púpnak, hogy egy boltban nem válthatnak, (pl. Lidl, csak az működik, hogy kiveszek egy száz forintos tételt, azt kp-vel fizetem, akkor kötelesek visszaadni, a többi megy kártyával). Babrás, de, ha pénztáros csak vált, akkor jön az, ami a múltkor megtörtént, hogy mikor pénzváltást kértem, akkor a szomszéd kasszás beszólt, hogy akkor keressek is új munkahelyet a kollégának, ha pénzt vált.

Arcade Macho 2017.11.14. 17:39:04

na jo a foxpost 480 Ft -os araval nagyon ott van...

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.14. 17:46:59

@élhetetlen: Ha mindenki "húsz ezressel" akar fizetni 5ezer forintokat akkor nem látom a pénzvisszadási problémát.

Egyébként meg oldja meg a futárcég. Ez is a része a munkájának. Vagy ne vállaljon utánvétes kiszállítást.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.14. 17:51:47

@élhetetlen: "Nem te adod a pénzt direkben" attól, hogy nem direktbe adja a vevő a futárnak a fizetést a futár mehetne a balettba ugrálni ha nem lenne a vevő aki fizet azért hogy legyen mit kiszállítani neki.

Merlot 2017.11.14. 17:55:39

Kedves Futár!

Imádom az online vásárlás lehetőségét, évek óta űzöm.
Nem utazom csúcsban, nem nézelődöm, kérdezősködök hozzá nem értő bolti eladóktól. Otthon mindent megnézek (kivitel, műszaki paraméterek, stb.) a neten, beleértve a legkedvezőbb árakat is. Aztán csak megrendelem, és várom a cég visszajelzését mail-ben.
Ebben közlik, hogy hány nap múlva mehetek érte személyesen, vagy keres fel egy futár az áruval.
De mit képzel egy futár, hogy reggel 8 és délután 4 között otthon ülök, és várom a telefonját vagy a kapucsengő megszólalását. (Bizony, kedves Futár ÚR, legtöbb kollégája felhív, van aki a kapuból, és más azért, hogy kb. ekkor érkezik a megadott címre).

Ma már a korábbi kényelmes keresleti piac idején még pofátlan szolgáltatók (Telekom, UPC, DIGI, gázművek, stb.) szerelői is 2-4 órás terminust adnak az érkezésük napjára.

Ön hogy képzeli azt, hogy csak Önre várok reggeltől estig a lakásban???

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.14. 17:57:33

@élhetetlen: " hogy sokan vannak, és elvárnák a futároktól, hogy engedjék kibontani a csomagot, mielőtt átvették volna."

Mivel a vevő ugye nem a futárral hanem az eladóval van jogviszonyban így kénytelen az elado leírását követni az átvételről, és az eladó ott irja az értesitő mailben barominagy villogó neonvörös betűkkel:

"KÉRJÜK, HOGY A CSOMAG TARTALMÁT MÉG A FUTÁR JELENLÉTÉBEN ELLENŐRIZD LE!
A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre."

élhetetlen 2017.11.14. 18:05:38

@Arcade Macho: Hát képzeld el, (de soha ne kelljen megélned), hogy vannak emberek, akik nem képesek befutni a várost egy szükséges, de akár olcsó dologért, hogy megkeressék, csak az interneten tudnak keresni. Eddig megy? Aztán megrendelik futárral, mert taxival elmenni érte drágább lenne. Nem biztos, hogy hülyék. Egy példa, kellett 10 méter szatén szalag. A körtéren métere 400 ft, azaz 4000. Valahol Újpesten egy webáruház, egész tekercs, és a kiszállítással együtt is sokkal olcsóbb, mint a körtéren méterenként megvett. A következő egy szintén egy pár ezer forintos hajszárító lesz, mert nem tudok elmenni egy boltba. És azt hiszed, hogy én vagyok az egyetlen? Mindenkinél egyéni, hogy mi éri meg neki. Most ehhez hozzájön az, hogy aki egy hónapban egyszer vesz fel, vagy vetet fel valakivel kp-t, annak húszezresei lesznek. A „harminc majom”, akik közé tartozom, még így sem várhatja el, hogy a futár 450000 forint apróval induljon.

commentes nikk 2017.11.14. 18:17:54

@élhetetlen: sorry, de kicsit tényleg élhetetlen vagy. Azért kell kibontani, mert akkor a futár által aláírt jegyzőkönyvet vehetsz fel, tanú tanúsítja, hogy törött cuccot kaptál, ha kifizeted, a futár elmegy, és utána észleled, hogy törött, akkor már baszhatod, mert az életben be nem bizonyítod, hogy nem te törted össze, hanem törötten kaptad. Egyébként több webshop külön felhívja arra a figyelmet, hogy a futár jelenlétében bontsa ki az ember a terméket, mert utólagos reklamációt nem fogadnak el (ami érthető is, mert ha a cuccot mondjuk a rendelés estéjén szilánkokra töröm véletlenül, akkor ráverhetném a futárra, vagy a webshopra, hogy szart küldött/hozott). Szóval ha a webshop feltételeiben benne van a kibontás, akkor bizony bontsd ki, és ne érdekeljen, hogy a futár addig ott kénytelen álldogálni, mert ez esetben ez a művelet a szerződés része, és jogod van hozzá.

egigi 2017.11.14. 18:21:16

Bármit rendelünk, minimum egy-két napunk van, mielőtt kiszállítják. Nem egy megoldhatatlan feladat megszerezni addig a szükséges összeget kiszámolva, akkor nincs gond a nagy címletekkel. Ha meg nincs kedve az embernek készpénzzel vacakolni, a legtöbb webáruházban ki lehet fizetni előre a termékeket kártyával vagy átutalással.

élhetetlen 2017.11.14. 18:23:31

@eßemfaßom meg áll: „Ha mindenki "húsz ezressel" akar fizetni 5ezer forintokat akkor nem látom a pénzvisszadási problémát.”. Sajnálom, erre írtam, hogy, ha harminc ilyen van egy nap, akkor a futárnak 450 ezer forint apróval kéne indulni reggel, de te ezt nem látod problémának. „a futár mehetne a balettba ugrálni ha nem lenne a vevő aki fizet azért hogy legyen mit kiszállítani neki.”. Nem sokat értettél meg abból, amit írtam. Csak azt írtam, hogy a futárnak annyi a dolga, hogy azt tegye, amiért akár áttételesen is fizetik. Megpróbálom újra. Ha te csak annyit fizetsz az eladónak, amiért ő a futár cégnek annyit fizet, amiért felveszi, és kiviszi a csomagot, akkor nem várhatod el a futártól, hogy az átvett csomagot, ha nem tetszik a tartalma, akkor visszavigye, mert ezt az utat nem fizetted ki az eladónak, és ő nem fizette ki a futárcégnek. Ja, és, ha nem vállal a saját zsebére a futár egy plusz fuvart, akkor menjen a balettbe ugrálni. Kiváncsi lennék (ja, nem), hogy mennyit dolgozol ingyen másoknak.

Geza16V 2017.11.14. 18:23:45

Voltam már mindkét oldalon. Normális hozzáállással nem lesz probléma a másik fél részéröl sem. Egy pár kedves szó és/vagy egy mosoly simán lefegyverzi a megtöbb notórius kötekedöt is. Ettöl függetlenül nagyon örülök, hogy ettöl a negatív környezettöl megszabadultam. Ahol most élek, ott nem a bizalmatlanság az alap, hanem bizalommal vagyunk egymás iránt, eszembe sem jut kötekedni, ha utólag bontom ki a csomagot, és derül ki valami turpisság, akkor is simán visszaveszik. A boltok tudják, hogy nem éri meg szemétkedni, mert vevöt vesztenek, a vevök meg nem kekeckednek és simliskednek, mert nekik is érdekük a kényelmes kiszolgálás.

Arcade Macho 2017.11.14. 18:31:16

@élhetetlen: Ujpest - Moricz tav meg nem tetele szamomra tenyleg elkepzelhetetlen...

élhetetlen 2017.11.14. 18:34:19

@eßemfaßom meg áll: Na, ez nem megy. Ez bizonyos cégekre vonatkozik, akiknek az a működési szabályzatuk. akik meg nem így működnek, azokra a saját szabályzatuk vonatkozik, minden cégnél elolvasható, hogy mit várhatsz el tőlük. Ennyi.

Haj 2017.11.14. 18:41:09

Én csak azt nem értem, hogy miért csak a vergődést látja mindenki a posztban? Ez egy futár napja. Nyilván nem mindenhol ütközik akadályokba, de azért napi 2-5 biztos becsúszik. Azt sem értem, hogy miért kell személyeskedni? Iskolázatlan, bunkó, paraszt...... Tényleg? Lehet hogy jobban iskolázott mint itt néhány nagyokos, csak épp ezt hozta a sors, vagy itt érzi jól magát. Az is tévhit, hogy a címzett fizet és ezért ugrálni kell. Nem. Az esetek többségében a feladó fizeti a fuvardíjat amit persze áthárít a címzettre, de a fuvardíj nagyon sokszor a feladótól érkezik egy összegben, hónap végén. Tehát, ha visszaküldi a címzett a csomagot, akkor is megkapja a cég a díjat, de lehet a dupláját is, mert két út volt. Ez egyéni megállapodás kérdése. Mi van akkor, ha a futár telefonált egy órával érkezés előtt, de nem vették fel a telefont. Aztán csörgött fél órával előtte, de még mindig semmi, majd kiérkezik a címre, ahol hiába csönget és telefonál újra, semmi sem történik? Majd értesítőt otthagyja a postaládán és miután elment, 20 perce elteltével visszahívja a címzett őt, és közli hogy aludt, a csengő meg nem jó. Akkor is a futár a hülye ugye? Címen ott volt, értesítőt hagyott, megtette ami a munkája. Ezerféle módon lehetne okoskodni és mindkét oldalt el lehet hordani szarnak, de véleményem szerint célravezetőbb lenne ha inkább megkönnyítenénk egymás dolgát.

flamer 2017.11.14. 18:47:52

@élhetetlen: "ha harminc ilyen van egy nap, akkor a futárnak 450 ezer forint apróval kéne indulni reggel, de te ezt nem látod problémának."

Ez a költsége annak, ha az ember készpénzt kezel, ezért kerül olyan sokba az utánvétel (egyébként meg reálisan nem kell ennyit magánál tartania).

sZulamith 2017.11.14. 19:04:42

Ma jött a futár a megrendelt áruval. A szolgáltató neten jelezte a várható érkezés időpontját olyan 1 órán belüli időtartamra, mobilon pedig a futár szólt, hogy milyen messze van a megadott címtől, pontosan mikor érkezik. Semmi akadálya nem volt annak, hogy a kapunál legyek amikor megérkezik. Udvarias, gyors, és hibátlanul megkaptam a csomagot!

M. Péter 2017.11.14. 19:17:42

"a legtöbb cég szabályzata szerint a futár a csomagot az első zárható kapuig/ajtóig köteles vinni"
A hanyatló nyugaton elhozzák a lakásajtómig.

lutria 2017.11.14. 19:22:29

@flamer: Csak éppen ezt a "költséget" a munkavállalóval fizettetik mert a cégek nem adnak váltópénzt.És cserébe pl. a postánál havi 600-1000Ft pénzkezelési pótlékot adnak...(miközben napi több százezer forintot (havi szinten milliókat)szednek be a cég részére)
Végülis az a helyzet hogy egy pályakezdő futár addig amíg nem keresi meg a borravalóból vagy a fizetéséből a váltópénz összegét addig lényegében otthonról viszi be a céghez azt az összeget ami az elégedett ügyfelek kényelmét szolgálja.Amit persze később sem vehet ki-max.a felmondása után-,költhet saját célra mert mindig ~legalább 20.000 Ft-nak kell nála lennie amikor melózni megy és még azzal is folyamatosan törődnie kell hogy megfelelő címletetek legyenek nála.

sZulamith 2017.11.14. 19:22:49

@tamarisk: A külsérelmi nyom nem mindig látható. Például ha rázkódik a csomag, leesik,netán arrébb dobják, miközben másikat szednek elő. Alapos csomagolásnál, - ami az eladó alapvető érdeke - külön jelezve, hogy törékeny, csakis a szállító lehet a hibás.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.14. 19:27:21

@élhetetlen: "Sajnálom, erre írtam, hogy, ha harminc ilyen van egy nap, akkor a futárnak 450 ezer forint apróval kéne indulni reggel, de te ezt nem látod problémának"

Metr nem probléma. Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres tételeket akkor a 30. tételnél a futárnál lesz 150ezer forint ezresekben.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.14. 19:31:50

@lutria: "Csak éppen ezt a "költséget" a munkavállalóval fizettetik"
És ehhez mi köze van a termék átvevőjének? Mondjon fel minden futár ha a munkaadó nem biztosítja a szükséges feltételeket.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.14. 19:41:08

@Logisztikusok: Szóval Kishamis Pál rendelhet egy sony a99 gépet héccázezer forintér+kiszállítás, szépen elteszi a gépet majd jelentheti az eladónak, hogy csak egy tégla volt a csomagban és kéri vissza a vételárat majd megnyeri a pert adott esetben ha nem tudja az eladó minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy a csomag átvételének pillanatában kamera volt a csomagban és az eladó nem fogja tudni bizonyítani mert kb lehetetlen

maianya 2017.11.14. 19:50:49

@eßemfaßom meg áll: vagy esetleg készüljön az egyfél annyi pénzel, amennyi a csomag értéke nem? Futárok, nem pénzváltók!

maianya 2017.11.14. 19:55:20

@Merlot: rendelje ahol mindíg át tudja venni! Pl munkahely

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.14. 20:13:50

@maianya: Mivel nem azért ad senki pénzt a futárnak, hogy felváltva visszakapja így nem igazán értelmezhetö a böffentésed

Te egyébként ilyen életvezetési tanácsadó vagy aki megmondja ki mivel fizessen és hova rendeljen?

asszed... 2017.11.14. 20:14:09

@eßemfaßom meg áll: nem! A feladó és a futárcég van jogviszonyban!

Logisztikusok · http://logisztika.blog.hu 2017.11.14. 20:14:17

@eßemfaßom meg áll: Bizalom nélkül nem működik az e-kereskedelem.
Amíg a géped a gyárból eljut a nagykerhez, a webshop raktárába majd hozzád, addig rengeteg biztonsági kapunk megy át. Vonalkódok, RFID chipek, kamerafelvételek, súlymérések, fotók készülnek, hogy lekövethető legyen a termék útja a felhasználóig. Ha valahol valaki téglára cserélte, annak nyoma lesz a rendszerben. A kereskedő és a futárszolgálat pedig fizet annyi biztosítást, hogy képes legyen kártalanítani a jogos reklamációkat. Kishamisok, akik kijátszanák a rendszert mindig vannak, de általában nem jutnak el a bíróságra, mert hamar kiderül, hogy kamuznak.

beste12 2017.11.14. 20:14:40

@eßemfaßom meg áll: @zuiko: én már csak csomagpontra rendelek csomagot. Ne várjak a futárra - meg ő se rám, ez így egyszerűbb. Csomagpontokon szinte mindenhol lehet kártyával fizetni, és elég széles a hálózatuk is már. Meg ott lehet bontogatni a csomagot is...

asszed... 2017.11.14. 20:16:04

@eßemfaßom meg áll: a vevô meg a kényelmes fenekét, meg as idejét viheti a plázákba. Pá

asszed... 2017.11.14. 20:18:09

@commentes nikk: ha websob felárat fizet bonthat, ha nem akkor nem.

asszed... 2017.11.14. 20:27:33

@eßemfaßom meg áll: te nyugodtan eröltesd a vásárlónak mindíg igaza van dolgot, de elhiheted, ha nem kap váltópénzt, és nem fér bele as idejébe h váltasson, akkor csak holnap kapsz csomagot.

tamarisk 2017.11.14. 20:38:23

@sZulamith:

NEM!

HA nem látható külsérelmi nyom,
de mégis összetört belül,
akkor az bizony
NEM VOLT ELÉG JÓL csomagolva....

Hisz csak kis erőhatások érték!!! mégis tört belül.

HA NAGY erőhatások érték volna az már látszana a csomag külsején is.
Megroggyant élek/sarkok/horpadások/szakadások/vágások képében...

tamarisk 2017.11.14. 20:44:23

@eßemfaßom meg áll:

Nos akkor írhat ki ilyet, ha futárcéggel ERRE szerződött is!!!
Akkor futár megvárja, mert így bízta meg a feladó....

HA nem úgy szerződött a futárcéggel, akkor meg ne írja ki a köcsögje.
Mert akkor a futár nem köteles megvárni...

sZulamith 2017.11.14. 20:49:36

@tamarisk: Csomagolásban dobogós vagyok:)

tamarisk 2017.11.14. 20:49:38

@commentes nikk:

HA a webshop ARRA IS szerződött a futárral!!!
hogy
meg kell várnai kibontást külsőleg épen átadott csomag esetén is....

Alapban a futárnak ugyanis
- külsőleg épen átadott csomag esetén
- NEM KELL megvárnia a kibontást

Csak láthatóan külsőleg sérült csomag esetén.
Mivel ekkor a futárcég felel a beltartalom sérüléséért.
(a durva szállítás miatt...)

tamarisk 2017.11.14. 21:00:31

@commentes nikk:

" ha kifizeted, a futár elmegy, és utána észleled, hogy törött, akkor már baszhatod, mert az életben be nem bizonyítod, hogy nem te törted össze, hanem törötten kaptad. "

Marhaság....

Pár hete jött étkészlet a 4home-tól.
A kívül szemre ép dobozban, belül törött tányérral.

Reklamáció fényképpel és vissza fizették az árát+futárt és még a visszaküldés díját is.

Minden külsőleg ép csomagot körbe fotózok a kibontás előtt!!!
Aztán a kibontást is.

Így van egy fotósorozat, amit épeszű eladó nem vitat.
Hisz vita esetén perben is elbukná a bulit...
Ezért nem éri meg neki a tökös vevőt szívatni.

Amúgy heti 3-4 csomagom jön.
Normális cégektől, így még soha nem vertek át.
Sérült beltartalom is csak elvétve akad.

Ahol lehet BANKKÁRTYÁVAL fizetek előre, mert
- olcsóbb
- kényelmesebb
és főleg, hogy
- BIZTONSÁGOSABB

Mivel bankkártyával fizetve VAN!! charge back lehetőségem.
Azaz a kifizetett pénz visszavonására az eladó jóváhagyása nélkül is...

Ezzel eddig csak egyszer kellett élnem, a kekeckedni akaró webshoppal szemben.

karesz82153 2017.11.14. 21:01:58

Az aprópénz nem csak a futároknál kritikus. Nálunk alap szituáció hogy az első 4-5-6 vevő mind nagy címlettel fizet 2000-3000 ft os számlákat. És semmi apró nincs nála. Pl 2025ft és kicsapja elém a tízest kérdés nélkül hozzáfűzve "nincs apróm". Mondom 25ft csak akad a pénztárcájában... "nincs nálam" . és a következő sok vevő is ugyanígy. Aztán amikor a harmadik játsza el ugyanezt "nincs apróm" közlöm vele hogy nekem sincs akkor pedig jön a hiszti hogy nekem kötelességem. Hát sajnos nem. Nem kötelességem 150-200e ft al nyitnom. Az a kötelességem hogy legyen annyi váltó a kasszában nyitáskor hogy egy db húszezresből bármekkora összegnél vissza tudjak adni. A legextrémebb eset az volt amikor bejön a vevő, közli hogy 3 embernek viszi a cuccot úgyhogy neki ez 3 bblokkra kéne. Mondom neki hogy no problem, (mind a 3 blokk 2000 alatt).
Elsőre kivág egy huszast. Szó nélkül vissza adok.
Második újra 20000.
Nincs kisebb?
Nincs.
De ha ebből visszaadok a tízezres lesz a legkisebb címletem senki másnak nem fogok tudni visszaadni.
De tényleg nincs.
Most adtam vissza 180000 et tudom hogy van.
De akkor nem tudja hogy számoljon el.
-- Visszaadtam húszezerből.
Jön a harmadik újra húszezer.
Nem tudok visszaadni.
A delikvens áll.
Aztán tovább áll.
Majd mégtovább mögötte már hosszú sor.
-Előbb mondtam hogy senki másnak nem fogok tudni visszaadni több mint 30000 ft váltópénzem adtam oda tényleg elfogyott.

És utánna egy általam sosem látott hiszti és tombolás. Feljelent kötelességem felháborító undorító Most mit csináljon Elképesztő döbbenet gusztustalan stb...

A vicces az hogy nálam is mindig kizárólag nagy címlet van mert az összes nálam lévő pénzt a kasszába szórom és a lehető legnagyobb címletre váltom.

Treff Bubi 2017.11.14. 21:06:08

@Bolshevik: De ha a 49-et két húszezressel, egy ötössel és két kettessel oldja meg, akkor megint én vagyok a nagy címletes istennyila a boltban:)

xclusiv 2017.11.14. 21:08:51

@Zotyo1: ("Átlag munkaidő 12ora" Megértem de ez a te problémád)

Tényleg az ő problémája - már ha igaz amit ír. Mert ugye állítása szerint 4 órát vár, a 12 óra maradékában pedig 100 km/h _átlag_sebességgel szaladozik Zalaegerszeg környékén, nyilván lakott területen és főutakon, mellékutakon...

xclusiv 2017.11.14. 21:16:05

@élhetetlen: "Csak vegyünk egy durva esetet, harminc csomag, mind a harminc 5 eft alatti. Mindenki húsz ezressel akar fizetni. Ha nem számoltam rosszul, akkor 30x15000, azaz 450000 forintnak lenni kéne a futárnál, mint apró, induláskor. Józan ésszel elvárható?"

Ez nem durva eset, ez irreális eset, konkrétabban: fasság.
De még ha ez is lenne a helyzet, ami nem lesz, de játszunk el a gondolattal: akkor is beugorhat 5-10 csomagonként egy kisboltba, kocsmába, benzinkútra, akárhova pénzt váltani.

"A másik, ez a csomag kibontás."

Már bocsánat, de nem érdekel, hogy a futár mennyire siet és az ő cége kivel mire szerződött. Neki kell az aláírásom, én pedig meg akarok győződni arról, hogy mit kapok a pénzemért. Ebben az országban, ahol a garanciális ügyintézés a legtöbb esetben tortúra, ami tele van átverésre hajtó "kereskedőkkel", ahol sokan 100 Ft-ért átbasznak és és ahol mindenki meg tudja magyarázni, hogy ő a saját munkáját épp miért végzi szarul, na itt nincs bizalom. (Persze tudom, a vevői oldal is megéri a pénzét.)

ÁcsKalapÁcs 2017.11.14. 21:40:38

"A "nagy címlettel fizetek" megjegyzés teljesen felesleges, mivel erre észszerűen nem lehet készülni. Egyébként pedig törvényes fizetőeszköz ide vagy oda, még az MNB is azt mondja, hogy "visszautasítható a bankjegyek és érmék elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni." (Más országokban - horrible dictu - még a bolt ajtajára is ki van írva, hogy nagy címletet (pl. 100 euró, 100 dollár) el se fogadnak, ne is akarjon fizetni vele senki.)"

Mennyi az aránytalanul nagy (címlet) összeg. ? 5x-10x nagyobb?

Ha megszüntetnék a 20000-es bankjegyet az talán vissza fogná a készpénzforgalmat és a vissza adási mizériákat.
Mondom ezt úgy, hogy az elmúlt kb. fél évben csak 10000-est adott az automata, de egy marékkal. -:)
5000 Ft alatt, meg mindig kártyázok, ha lehet. :)

totti1987 2017.11.14. 21:46:46

Logisztika blog arról ír, hogy nincs váltópénz egy futárnál...

élhetetlen 2017.11.14. 21:47:45

@commentes nikk: „Szóval ha a webshop feltételeiben benne van a kibontás, akkor bizony bontsd ki”. Erről beszélek, de ha ez nincs benn a kiszállítási feltételekben, akkor ne várd el, hogy a futár megvárja, míg kibontod, aztán a törött akkor vigye vissza, ha ezt a lehetőséget neked nem számlázta ki az eladó, és nem fizette ki a futár cégnek.

totti1987 2017.11.14. 21:49:38

Lehessen kártyával fizetni. Nem értem, hogy sok futárnál miért nem lehet. Egyszerűbb picsogni a cimletek miatt.

élhetetlen 2017.11.14. 21:58:54

@eßemfaßom meg áll: „Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres tételeket akkor a 30. tételnél a futárnál lesz 150ezer forint ezresekben.” Ha harminc embernek 5 ezres vásárlása van és húszezrese, akkor harmincszor 15 ezret kéne visszaadni a futárnak, és az nem 150 ezer. Vagy mitől lesz a harmincadiknál 150 ezer forintja ezresekben? Csak húszezrese lesz, ha egész addig tudott visszadni, mert volt 450 ezer aprója. Nem baj.

tamarisk 2017.11.14. 22:08:22

@xclusiv:

"Már bocsánat, de nem érdekel, hogy a futár mennyire siet és az ő cége kivel mire szerződött. Neki kell az aláírásom, én pedig meg akarok győződni arról, hogy mit kapok a pénzemért. "

Tehát...

Egy ritka nagy bunkó vagy, ennyi.
Most már tudjuk ezt is, miről szól a nicked.

tamarisk 2017.11.14. 22:11:57

@xclusiv:

"Neki kell az aláírásom"

El vagy tévedve...

Neki pont nem kell!

Fogja magát és visszaküldi nem vetted át jelzéssel.
Szívni te fogsz...okoska, nem a futár.

asszed... 2017.11.14. 22:26:21

@xclusiv: kifizetés, és aláírás nélkül csomagot sokan a kezedbe sem adnak. Mellesleg a futár nincs ott amikor csomagolják, szóval az semi tudhatja h milyen állapotban teszik bele a küldeményt.

asszed... 2017.11.14. 22:30:15

@totti1987: ha megadja magát a terminál akkor pont the fogsz picsogni

élhetetlen 2017.11.14. 23:00:17

@xclusiv: „de játszunk el a gondolattal: akkor is beugorhat 5-10 csomagonként egy kisboltba, kocsmába, benzinkútra, akárhova pénzt váltani.”. Valószínű, hogy másik országban, vagy világban élünk, de én az elmúlt öt évben egyetlen boltban sem tudtam váltani. Vagy csak elhajtanak, vagy ki is van írva, hogy pénzváltás nincs. A csomagkibontásról már elég részletesen írtam. Egyetlen lehetőséged, hogy előre megkérdezed, hogy milyen feltételekkel szállítanak, van-e csomagbontás, vagy nincs. Sima háztól házig csomag szállításnál, vagy átveszed, vagy nem. Ha nem, visszaviszi bontatlanul, a többit már leírtam. Ez nem azon múlik, hogy siet-e a futár, és nem is bizalom, hanem szerződési feltételek kérdése.

élhetetlen 2017.11.14. 23:21:31

@Arcade Macho: „Ujpest - Moricz tav meg nem tetele szamomra tenyleg elkepzelhetetlen... „. Erre nem tudok mást mondani, mint, hogy örülj neki. Ha egy villamoson nem tudsz megállni, mert a térded csak az indulást, a fékezést, és a kanyarodást nem tudja lekezelni, akkor fussad le ezt a távot inkább? Az sem megy. A taxit meg gondold meg, olcsóbb a futár. Ez van, te mindent meg tudsz oldani, én nem.

Arcade Macho 2017.11.14. 23:46:47

@élhetetlen: "„Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres"

a husz ezres azt jelenti hogy a kezeben van 20 db ezres es azt felhasznalva fizet...

az apro felvaltassal kapcsolatban, MNB leirja vilagosan hogy meg lehet tagadni a felvaltast amennyiben jelentosen nagyobb az az osszeg...
a T. futar szepen megtagadja, es kesz...

totti1987 2017.11.15. 00:00:52

@asszed...: akkor kifizetem készpénzben okoska. Ha pedig mindenki ötszazassal fizetne, akkor meg az lenne a baj.
Egyébként meg hányszor nem megy a terminál? 21 század, neked nem sikerült belépned? Minek megy hómunkásnak, aki nem birja a hideget. Én is boltoltam, siman meg lehet oldani a váltópénz. Te vagy az ügyfelekért. Ez is ilyen magyaros parasztos hozzáállás, hogy az ügyfél oldja meg. És mielott azt gondolod, hogy én vagyok a paraszt, hozzáteszem hogy a pénztárosokat is rendszeresen kisegítem, hogy ha látom, hogy kevés az aprójuk. Emberi hozzáállás kell mindkét részről. Ennyike.

élhetetlen 2017.11.15. 00:01:53

@Arcade Macho: De jó vagy! Este tizenegykor becsúszott egy szóköz. Talán láttad már, hogy többször sikerült leírnom a húszezres szót. De most nyertél! Te vagy a király! „MNB leirja vilagosan hogy meg lehet tagadni a felvaltast amennyiben jelentosen nagyobb az az osszeg... a T. futar szepen megtagadja, es kesz...”. Erről beszéltem, hogy nem elvárható, hogy a futár mindenkinek vissza tudjon adni a húszezresből, de sokan úgy látják, hogy ez neki kötelessége, de úgy látszik, ezt nem vetted észre.

kacsa27 2017.11.15. 01:42:09

@Névtelen betelefonáló

Ez még csak a kezdet :D

Technológiailag egy rakás dolog megoldható, de sajna ez nem a lóti futártól függ.
Az, hogy ne telefonáljon, esetleg ok. Vezetés közben nem túl egészséges, sokat leállni telefonálni meg nem kifizetődő.
De Pl. nem lenne túl nagy innováció bevágni egy GPS-t, meg egy Raspberry Pi-t a szolgálati kiszállítóeszközbe. Íratnak egy alkalmazást (), ami csak annyit csinál, hogy figyeli az aznapi feltöltött pont listát, aztán ha kistehergépjármű valamelyik közelébe ér, akkor küld egy emailt, vagy SMS-t, hogy nemsokára csomi. Napi 1000 címnél még barátunk a Google API, a progit meg egy freelaceres napok alatt összedobja.

A paypassos bankkártyás fizetés viszont tényleg nem kéne, hogy nagy cucc legyen.

MaCS_70 2017.11.15. 02:28:05

Amit sokan valamiért nem akarnak megérteni: a futár a vevő szempontjából webshop teljesítési segédje, külön jogviszony a futár és a vevő között nem jön létre. A vevő tehát a futárban a bolt emberét látja.
Ha tehát a rendeléskor ott állt az oldalon, hogy tessék megnézni a csomagot, akkor a futárnak nincs joga ezt megtagadni. A vevőre semmilyen szinten nem vonatkoznak a futárcég belső szabályai. A felelősség is így alakul: nem a futár, de még csak nem is a futárcég felel a vevőnek a kiszállításért, hanem az eladó bolt.
Ennek folytatásaként: ha a vevő a megjegyzésrovatba beír valamit, az az ó vételi ajánlatának a része, anélkül az ügylet nem jön létre.

Ha továbbá a futár készpénzt elfogad, akkor bizony vissza is kell tudnia adni -- a fentebb jelzett, aránytalan összegekre vonatkozó kitétel figyelembe vételével. További kivétel az lehet, ha a vásárlási feltételek tartalmazzák, hogy kiszámolt pénzzel kell várni a futárt.

Az, hogy a vevőt a kiszállításról előre tájékoztassák, mégpedig válaszadásra is alkalmas időráhagyással, szerintem evidens kellene, hogy legyen.

MaCS

Treff Bubi 2017.11.15. 08:51:28

Tavalyi sztori, de vicces: kiszolgált katódsugárcsöves tévét cseréltünk le lapos változatra, a kereskedővel megállapodtam, hogy kérem a régi készülék elszállítását. Telefonon is egyeztettünk, a megrendelés rovatba is beírtam. A futár hozta a tévét, de a régit nem akarta elvinni, mondván, neki erről nem szóltak. Mutatta a fuvarlevélben, tényleg nem szerepelt ilyen kitétel. Ott felhívtuk a szállítókat, akik szintén nem tudtak az elszállításról. Nyilván nem ejtem foglyul a futárt a lakásban, elengedtem. Ezek után több email és telefonváltás után végre sikerült rávenni a futárcéget, hogy vigyék el a régi tévét. Slusszpoén: amikor a másik emberük kijött és ránézett a jószágra, elröhögte magát, és azzal kapta fel, hogy "hát ezt valahol kidobom az út mellé" :D

MaCS_70 2017.11.15. 14:26:19

@Treff Bubi: Erre a mi történetünk:
Két éve ilyenkor az Edigitaltől vettünk hűtőszekrényt. Dupla szélességű, side-by-side rendszerűt. Előre, megrendeléskor fizettünk (senki ne tegye!).
Mivel a ház egy lépcsősor tetején van, elég tisztességes borravalót készítettem be a kiszállítóknak. (Előtte a céggel tisztázva: a konyháig beviszik az újat és elviszik a régit -- ahogy azt egyébként kell.)
Úgy három hét késéssel, váratlanul érkezett a futár, két elég jó erőben levé úriember képében. (Ami logikus: a kocsi tele volt mosógéppel, hűtővel, hasonlókkal.)
Amikor meglátták a lépcsőt, közölték, hogy ott nyilván nem fér el a hűtő, meg ők amúgy sem... Hiába mondtam, hogy lemértem, oldalaként 2-2 cm a ráhagyás.) A régi hűtőszekrény elvitelének felvetésén jót mosolyogtak, arra viszont tettek egy megjegyzést, hogy nem kaptak jattot.
A 130 kilós hűtőszekrényt végül a 45 kilós feleségemmel ketten cipeltül fel a lépcsőn. Persze elfért.

MaCS

Logisztikusok · http://logisztika.blog.hu 2017.11.15. 20:20:48

Feldolgoztuk a kötelező-e pénzt váltania a futárnak témát is, mert sokan kifogásolták. Itt olvashatjátok: logisztika.blog.hu/2017/11/15/kotelezheto-e_a_futar_penzvaltasra

xclusiv 2017.11.15. 22:25:07

@tamarisk: "Egy ritka nagy bunkó vagy"

Meghajlok érveid előtt xD
Jó futárkodást, kiscsillag...

xclusiv 2017.11.15. 22:26:39

@tamarisk: "Fogja magát és visszaküldi nem vetted át jelzéssel.
Szívni te fogsz...okoska, nem a futár."

Ahha...
Nyilván jelezni fogom a webshop felé, hogy más futárcéget keressen, olyat, ahol normálisak a futárok. Szóval lehet, hogy én fogok szívni rövid távon, hosszú távon viszont a futár.

xclusiv 2017.11.15. 22:30:08

@asszed...: "kifizetés, és aláírás nélkül csomagot sokan a kezedbe sem adnak. Mellesleg a futár nincs ott amikor csomagolják, szóval az semi tudhatja h milyen állapotban teszik bele a küldeményt."

Én ezt értem, és nem is a futárt akarom szivatni, félreértés ne essék.
De a hazai, jelenlegi kereskedelmi gyakorlat és panaszkezelés mellett igenis számít az, hogy van egy független tanúm arra, hogy nem az vagy nem olyan állapotban van a dobozban, mint amit én rendeltem.
Érdekes, hogy ebay-en a kínai az 1 dodós tételnél a s***edet kinyalja, itthon pedig százszoros tételeknél néz hülyének a kereskedő.

xclusiv 2017.11.15. 22:32:33

@élhetetlen: Érdekes, én szinte mindig tudtam váltani.
De lényegtelen hogy én mit tapasztalok: az a futár(cég) dolga, hogy tudjon visszaadni. Ha ezt nem tudja megoldani, akkor ne vállaljon kp-s csomagszállítást.

tamarisk 2017.11.15. 23:44:41

@xclusiv:

"igenis számít az, hogy van egy független tanúm"

Valóban, de!!! kívül sértetlen csomag esetén, alapestben
- erre csak megkérheted (mint magánembert)
mégpedig
- a csomag átvétele (és kifizetése, ha kell) UTÁN

A kivétel, az: ha webshop másként szerződött vele.
De olyan, akkor sincs.... hogy az átvétel (és fizetés előtt) bontsd ki, ha kívül ép csomag.

Szóval: az okosság részletekben rejlik!

tamarisk 2017.11.16. 00:01:39

A futár az futár, nem csomagellenőrző.
Általában azt sem tudja pontosan, hogyan kéne kinéznie annak, ami a csomagban van.
Hogyan tudná eldönteni, hogy sérült vagy nem?

tamarisk 2017.11.16. 00:39:56

Fogyasztó: az a magánszemély, aki vállalkozástól vásárol.

A "Fogyasztó"-nak minősülő vevő esetén pedig,
ugyebár
szavatossági igény (azaz hibás teljesítés) esetén
- az első 6 hónapban
- az eladónak KELL bizonyítania,
hogy
- az árú az ÁTADÁSKOR
-MÉG ép volt

Nem a vevőnek, hogy már akkor is törött volt ...

Ezt kéne felfogni
- a vevőnek is
és
- az eladónak is

Akkor az egész " a futár várja meg" marhaság, máris fölöslegessé válik.

Külsőleg ép csomag esetén ez vevő/eladó meccse! csak és kizárólag.

Külsőleg sérült csomag estén viszont a futár/eladó meccse! csak és kizárólag.
Ilyen csomagot NEM veszel át és kész...
DE!!! a sérülési jegyzőkönyvet kéred a futártól!!!!
Két okból
- ezzel segítesz az eladónak a futárcégen leverni a kárát
és
- nem leszel te sem feketeseggű "a szemét nem vett át a csomagot" ügyfél az eladónál

----------

Tehát ... ésszerűen eljárva.

Futár érkezik.
A csomagot ALAPOSAN szemrevételezed.

Innen két út van....

1.
Ha szemre nem ép a csomag, akkor
- kéred a sérülési jegyzőkönyvet a futártól
és
- NEM veszed át, hanem visszaküldöd
Így az eladó a futáron veri le a kárát a jegyzőkönyv alapján!
Te pedig
Visszakapod pénzed, ha előre fizettél a csomagért..
(és nem kéred újra küldeni a csomagot, hanem elállsz)
illetve
Nem került neked semmibe, ha utánvéttel kérted.
Bonus: nem leszel fekete seggű vevő az eladónál

Tehát: láthatón a sérült csomagot NEEEEM veszel át és kész.
Ezért kibontani sem kell!!!!!!
Viszont írass sérült csomag jegyzőkönyvet.

2.
HA szemre ép a csomag, akkor (kifizeted, ha kell) és átveszed.
Futár mehet a dolgára!!!! vele már nincs több dolgod.
Kibontás előtt körbe fotózód, bizonyítandó, hogy KÍVÜL ép volt!!!
A kibontás során is készítesz fotókat, főleg ha valami gyanús kezd lenni...

HA találsz valami gondot, akkor azt azonnal jelzed az eladónak, emilben.
A fotókat is mellékelve.
Kéred, hogy szavatossági alapon térítse meg
- az addigi összes költséged (árú+csomagdíj)
ÉS
- közölje, hogy futárt küld a cuccért vagy te küldd vissza az ő költségére
Ha veled küldeti vissza, akkor azt is téríti neked, természetesen.

Normális eladónak ez mind nem probléma!!!
Az árú visszaérkezése után kártérít 100%-ban.

Ha kifogsz egy genyát, akkor pedig keményen jársz el... behajtod pénzed.

1. lépés
Tértivevényes felszólító levél, fizetési határidővel.
Ha fizet OKÉ! ügy lezárva.

Ha nem fizet időre, akkor elsétálsz egy közjegyzőhöz
és "Fizetési meghagyás " kibocsátást kéred tőle.
(előlegezned kel 35 illetéket, de minimum 5000 Ft-ot)
A fizetési meghagyásban kéred minden pénzed.
- árú+csomagdíj
- visszaküldés díja
- postaköltség
- illeték

A genyának 15 napja lesz dönteni.
Ha fizet OKÉ! ügy lezárva

Ha nem fizet, de nem is tiltakozik.
Akkor jogerős lett és ráküldheted a végrehajtót.

Ha nem fizet, de tiltakozik( ellentmond).
Akkor eldöntöd, hogy perré alakuljon-e az ügy.
A pert "Fogyasztó"-ként szinte biztosan megnyered...

tamarisk 2017.11.16. 00:43:52

(előlegezned kell 3% illetéket, de minimum 5000 Ft-ot)

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.16. 10:00:57

@élhetetlen: Nem lesz és nem hivatkozz arra, hogy egyeszer elírtad mert utána egy csomószor megismételted és fel se fogtad, hogy mi a probléma a "húsz ezressel" csak erőlködtél beszarásig

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.16. 10:03:19

@asszed...: biztos vagy benne, hogy az eladó és a vevő nincs egymással semmiféle jogviszoban?

moonshadow 2017.11.16. 10:06:22

Aktuális, mostani sztori:
Franciaországból online vásárolt termék csomagja tracking szerint megérkezett a szomszéd városban lévő futár depóba. Mivel a franciaországból érkezett csomagokat eddig mindig a d*d hozta ki, pár nap múlva fel is hívom őket, hogy mikor akarják kihozni a csomagot, mivel látom, a trackingon, hogy napok óta náluk dekkol, én meg 15 km-re vagyok tőlük. Telefonos ügyfélszolgálat megerősíti hogy a bediktált csomagazonosítójú csomag náluk van, de nem tudják kézbesíteni, mert hiányos adatokat kaptak, nincs címük. Mondom ha nincs címük, hogyan érkezett hozzájuk a szomszéd városba? Hát, hogy ők külön kapnak elektronikus adatokat a kiszállítási címről, a csomag meg a csomagon található adatoknak megfelelően került hozzájuk szállításra. Mondok, akkor egyszerű a dolog, valaki lefárad a raktárba, megkeresi a csomagot, lenézi róla a címet, felvezeti az adatbázisba, és mindjárt ki is hozhatják. Erre ő, hogy hát nem olyan egyszerű ez, ő nem jogosult irkálni ebbe az adatbázisba, meg a csomagok között se turkálni, ő csak azt tudja, hogy nincsenek adatok, újra kérték a beszállító partnerüktől az adatokat, és ha nem jön, akkor vissza fogják küldeni 7 nap múlva Francia országba. Mondom felveszem a kapcsolatot az eladóval, küldjön át feladóvevényt. Úgy is történt, megjött pdf-ben a francia feladási számla, ami náluk úgy néz ki, hogy van a címzett neve, csomagkód, feladó adatai, oszt jónapot. Felhívom ismét az ügyfélszolgálatot, ahol ezúttal más vette fel, és kicsit változott a helyzet, mert ő szerinte van kiszállítási cím, de azon vannak felakadva, hogy a csomagadatok között nem érkezett meg, hogy a csomag nem utánvétes. Mondom bmeg azért nem érkezett meg hogy nem utánvétes, mert nem utánvétes. Ha utánvétes lenne, akkor az oda lenne írva. De egy csomagra nem írják rá a franciák, hogy nem utánvétes ha egyszer nem utánvétes, mert azt se írják rá, hogy nem törékeny, csak azt írják rá, ha törékeny. Szóval értelemszerűen nem írják rá a franciák a csomagra azokat a szolgáltatásokat amiket nem rendeltél meg feladáskor. Erre az ügyfélszolgálat, hogy ők ezt így nem biztos, hogy ki fogják tudni hozni, hanem visszaküldik. Most itt tartunk, várom, hogy valaki döntsön. Fejfogósszmájli.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.16. 10:06:23

@asszed...: "a vevô meg a kényelmes fenekét, meg as idejét viheti a plázákba" Hiszen mind a háromezer magyarországi településen ott a pláza csak a lusta tahója nem akarja felemelni a seggét

élhetetlen 2017.11.16. 11:30:26

@eßemfaßom meg áll: élhetetlen 2017.11.14. 16:30:47 fotósképző: „ mindenki húszezressel fizet.”
élhetetlen 2017.11.14. 17:38:52 Treff Bubi: „Egyszer játszottam el, hogy megpróbálok pár húszezrest apróbbra váltani”
élhetetlen 2017.11.14. 18:05:38 Arcade Macho: „aki egy hónapban egyszer vesz fel, vagy vetet fel valakivel kp-t, annak húszezresei lesznek”
élhetetlen 2017.11.14. 16:23:17 xlusiv: „Mindenki húsz ezressel akar fizetni.”. Egy elírás
élhetetlen 2017.11.14. 21:58:54 Neked: „„Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres tételeket akkor a 30. tételnél a futárnál lesz 150ezer forint ezresekben.” Ha harminc embernek 5 ezres vásárlása van és húszezrese,”, „Csak húszezrese lesz”, és nem vettem észre. Ezért erőlködtem beszarásig, azaz, azt magyaráztam, amit írni akartam.
Tehát, egyszer gépeltem el, utána csak vágtam, és olvastam. Az emberi agy pedig olyan, hogy képes korrigálni, és azt olvasni, amit írni akart. Ezért kell valaki, aki egy közlendő cikket is átolvas leadás előtt, mert az írója nem biztos, hogy észreveszi a saját elgépelését. Gondolom, te is ezt akartad írni: „és nem hivatkozz arra, hogy egyeszer elírtad”.
Ettől még hiheted, hogy te vagy az ész és az ász, de nem lesz igaz.

élhetetlen 2017.11.16. 12:21:55

@eßemfaßom meg áll: Hát, ez komoly. Az általam bevágott példákat figyelmen kívül hagyva bizonyítottnak látod, hogy nem tudom, mi a különbség a húsz ezres, és a húszezres között, és szerinted én csak magyarázom a bizonyítványomat. Ezzel nem tudok mit kezdeni. Még szerencse, hogy te nem magyarázod a „nem hivatkozz”-t, ami a te bizonyítványod. Na, részemről ennyi. Álljon stabilan továbbra is mindkét alkatrészed, szép napot.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.16. 15:01:15

@élhetetlen: tudom, hogy tudod mi a különbség. Az a bizonyított, hogy el se olvasod amit a másik ir, csak tolod ész nélkül amit a gép kidobott és még neked áll feljebb ha valaki rámutat arra, hogy amit írtál az konkrétan baromság. A lányom is ilyen hisztikirálynö aki nem bírja elviselni ha az elbaszására rávilágitunk, csak neki a mentségére szól, hogy három éves és nem kommentel a blog.hun.

élhetetlen 2017.11.16. 15:35:07

@eßemfaßom meg áll: De, elolvasom, és mikor Arcade Macho ezt írta, „"„Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres" a husz ezres azt jelenti hogy a kezeben van 20 db ezres es azt felhasznalva fizet...”, akkor vettem észre, hogy egyszer különírtam. Mert ő leírta, hogy hol bakiztam. Te viszont csak jólesően lovagoltál a bakimon, és lovagolsz még mindig, nem fogadod el az épeszű magyarázatot sem. A saját bakid meg nem számít, de én vagyok a hisztikirálynő. Ja. Hagyjuk a francba, mert az nem számít, hogy az alapkérdésben igazam volt-e, vagy sem, csak az, hogy egyszer különírtam, és ettől, amit írtam, az "konkrétan baromság". Ja. Befejeztem.

Arcade Macho 2017.11.17. 16:44:34

@eßemfaßom meg áll: "hisztikirálynö "

hisztikirálynő...
nem mukodik rendesen a magyar bill?

Arcade Macho 2017.11.17. 16:45:55

@MaCS_70: "A 130 kilós hűtőszekrényt végül a 45 kilós feleségemmel ketten cipeltül fel a lépcsőn. Persze elfért."

Budapesten 2 markos ember szallitoeszkozzel PLUSSSSZ 1 oras kiszallassal ~ 8e
gondoltam szolok, hogy legkozelebb ne cseszd el...

Arcade Macho 2017.11.17. 16:50:03

@élhetetlen: tehat ez a legyen nala annyiszor 20e ahany cim van ez abszurd
van a statisztikai eloszlas, ami alapjan ugy cca annyi az eselye mintha lotto otosod lenne
masreszt van az a TENY, hogy emberek nem fognak 1500 Ft -ert kiszallitani olyan dolgokat amik 3500 Ft -ba kerulnek, egyszeruen sok embernek bancsa a szemet ez a hozzaallas
harmadreszt meg van az a normalis ember faktor, hogyha kiszallitast ker az ember akkor nem szopatjuk a szallitomunkas joembert meg a pizzaszallitot, ugyanis a turhas pizza se jo, illetve az se jo ha a lotifuti emlekszik rad

hozzatennem mehetek el a postanra szopni, mert a postas nem hozza ki a csomagot, lehet kellett volna jattolnom, legkozelebb kiirom hogy T. postas ur a CSOMAGOT ide varom 2 csongetesert 200 Ft a jutalom...

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2017.11.17. 17:42:34

@Arcade Macho: ilyenek az új szabályok, levélként feladott nemlevelet nem kell kivinniük.

persze postása válogatja, attól hogy nem kötelező nekem mostanában is kihozza azokat amik beférnek a postaládába és még csönget is.

élhetetlen 2017.11.17. 18:02:37

@Arcade Macho: Nem akarok én vitatkozni. „tehat ez a legyen nala annyiszor 20e ahany cim van ez abszurd”. Én azt irtam xclusivnak: „Csak vegyünk egy durva esetet, harminc csomag, mind a harminc 5 eft alatti. Mindenki húsz ezressel akar fizetni.”. A durva itt a szélsőséges, vagy az általad használt abszurd. Persze hogy van statisztikai eloszlás, de ettől még összejöhet olyan nap, hogy valakinek már nem tud visszaadni a futár. (állítólag a lottó ötöst is megnyerik néha). Csak ezt a helyzetet védem emberi szempontból, a „de kötelessége visszaadni” hozzáállással szemben. A másik. „van az a TENY, hogy emberek nem fognak 1500 Ft -ert kiszallitani olyan dolgokat amik 3500 Ft -ba kerulnek”. Ezt már egyszer végigbeszéltük, de, 800 forintos cuccot is házhoz szállíttatok akár ezerötszázért, ha kell. Ha nem annyira kell, vagy nincs házhozszállítás, csak szeretnék valamit, akkor körbe telefonálom az ismerősöket, hogy ki jár arra esetleg. Így lett gyönyörű lófejes sárgaréz papírvágó késem a Nagy Lovastól, két hónapig vártam, mikor szólt a haver, hogy megy töltényért, oda, egy saroknyira. Kirakott a bolt előtt, 15 perc múlva felszedett. 15 éve még bármiért elmentem bárhová. Szóval, ha nem is könnyű, de lehet így is élni. „hogyha kiszallitast ker az ember akkor nem szopatjuk a szallitomunkas joembert meg a pizzaszallitot”. Nem szívatom őket, de néha előfordul, hogy nem tudom megszervezni itthonra az aprót. A postás meg esetleges. Tíz évig jól elvoltunk az előzővel, nem küldte vissza a levelet, felhívott, félretette, míg hazaérek, a harmadik infarktus után nyugdíjba ment. Az újnak említettem, most nem ér rá erről beszélni, mert a nyugdíjakat viszi ki, majd. Ez volt négy hónapja, azóta se kép, se hang. Nem érdekli.

Arcade Macho 2017.11.17. 22:30:11

@eßemfaßom meg áll: ja hogy a szabalyok valtoztak?
azt hittem hogy a postasnak nem koszontem elegge szepen es azert szopat

Arcade Macho 2017.11.17. 22:38:48

@élhetetlen: "Persze hogy van statisztikai eloszlás, de ettől még összejöhet olyan nap, hogy valakinek már nem tud visszaadni a futár. (állítólag a lottó ötöst is megnyerik néha)."

na nem ohajtok most kombinatorikazni, de az hogy 30 emberbol 50% -os aranynal 2^30 annak az eselye hogy mindenki 20e -sel fizet, na most a lotto otost azt legugliztam annak 43.949.268 szelveny kellene hozza, nos 2 a harmincadikon az cca 1000 milka, szoval a lotto otost 20szor nagyobb valoszinuseggel nyeri meg valaki mint a fenti esettel talalkozna...

kiindulni meg legyszi ne induljal ki abbol hogy 500 Ft ert megnyer valaki egy vateras licitet es 5000 -ert kiszallitja, mert ilyen is van, de nem ez a jellemzo, hadd ne kelljen mar utananezni

neked meg tenyleg a foxpost -ot javasolnam, 500 Ft -ert van, es atutalasnal nincsen valtas sem

élhetetlen 2017.11.17. 23:44:35

@Arcade Macho: Na, jó, ha csak lekezelni akarsz, akkor jó a szöveged, de egyébként te is tudod, hogy a statisztika, meg a kombinatorika a nagy számokra vonatkozik. Az egyedi eset szempontjából vagy, vagy nem. Hiába mutatja a statisztika, (hasra ütve, nem keresek adatot), hogy csak minden százezredik zebrára szabályosan lelépő gyalogost gázolják el, a gyalogos szempontjából ez csak annyi, hogy, ha lelép, vagy elgázolják, vagy nem. Megeshet. Ugyanez az elfogyó váltópénzzel is megeshet, a valószínűségétől függetlenül. És „megnyer valaki egy vateras licitet es 5000 -ert kiszallitja, mert ilyen is van, de nem ez a jellemzo”. Nem erről beszélek, hanem arról az életformáról, hogy egy orvosi vizsgálatra, vagy műtétre, vagy fogászhoz elmegy az ember taxival, mert nincs más lehetőség, de egy hajszárítót házhoz rendel, mert az olcsóbb annál, mintha taxival elmenne érte. Persze, nem jellemző, az emberek többsége jól fut, de nem hiszem, hogy egyedül vagyok, aki már nem fut jól. Erről ennyit.
Most ránéztem erre a Foxpostra, és nem hiszem, hogy bármelyik webáruházat rá tudnám beszélni, hogy ahelyett, hogy seggen ülve várja a futárt, (amit úgyis én fizetek), hogy menjen el a kedvemért egy automatához, és adja fel a csomagomat, mert nekem úgy olcsóbb. De kösz!