Logisztika blog

Ettől megy falnak a futárod

Vendégposzt

2017. november 13. - Logisztikusok

Vendégszerzőnk, Attila megírta, milyen futárként végigcsinálni az összeomlás szélén táncoló karácsonyi csomagküldési szezont. Nem minden szavával értünk egyet, de érdekes beleképzelni magunkat egy futár helyzetébe. Hátha sikerül több türelemmel és megértéssel kezelnünk a futárokat és a postásokat.

Attila futárnaplója


Jómagam is futár vagyok. Jelenleg egy kisebb cégnél dolgozom. Korábban volt alkalmam multinál is tevékenykedni, voltam raktáros, diszpécser is. Szóval van némi rálátásom a csomagküldésre. Naponta tapasztalom, hogy amióta az ügyfelekkel elhitették, hogy nekik mindenben igazuk van, azóta nem egyszerű futárnak lenni, főleg a hajtós szezonban.

futar_egy_napja.jpeg

Indul a futi


Minden reggel 4:25-kor kelek, és 5 óra körül már a raktárban vagyok. A területem Keszthely, Zalaegerszeg, Lenti, Nagykanizsa és minden település, ami ezen a területen belül helyezkedik el. Reggel fél hat magasságában elhagyom a központot 15-35 címmel és 40-100 csomaggal. Ez a mennyiség egy TOF-os, DPD-s, DHL-es, GLS-es kollégának valószínűleg mosolyt csal az arcára, de én nagyjából 600-800 km-t megyek naponta, úgyhogy valójában ez sem számít kevesebb munkának, mint a belvárosban pörögni 100 címmel. 

A címzett nem elérhető


Az első címre körülbelül 8 óra magasságában érkezem. És itt jön az első pofon. Nincs otthon, mert a gyereket oviba/suliba vitte. Nincs otthon, mert elment dolgozni. Nincs pénze, mert nem várta ilyen hamar a csomagot, hiszen előző nap adta le a rendelést.

Ezután jön az „Ugorjon már át pár utcával odébb" vagy "Megadok egy másik címet, ahol a férjem/feleségem/barátom/kiskutyám át tudja venni.” Csak éppen a város másik végén van a cím, és ha most oda kanyarodok, akkor az összes többi aznapi kiszállításom időpontja csúszik. Ilyen szolgáltatásra nem szerződött a feladó webáruház. 10 perc vergődés kezdődik.

Miért nem telefonáltam előtte?


Gyakori tévhit, hogy a futárnak kötelessége telefonon bejelentkezni. Ám ha a feladó külön nem rendelt ilyen szolgáltatást, akkor a címzett bizony hiába várná el, nem vagyok köteles odacsörögni érkezés előtt. De persze ezért is én hallgatok a kapuban. 

Húszezressel fizetne


Ha szerencsém van, otthon találom az ügyfelet, pénze is van. De előfordul, hogy a 3255 forintba kerülő termékért húszezres bankjeggyel kíván fizetni. Ha véletlenül nincs nálam elegendő váltópénz, akkor jön a következő probléma. „Menjen el, váltsa fel a kisboltban!" vagy „Beülök maga mellé, és elmegyünk a legközelebbi közértig!"

Nem tudom, miből gondolják az ügyfelek, hogy kötelességem „átszaladni" a kisközértig a sarokra!? És elnézést, de nem vagyok taxis. Nem fogom furikázni a kedves vásárlót. Arról nem is beszélve, hogy ezután elvárja, hogy vigyem is haza, hiszen neki még ezer dolga van otthon, és nem akar gyalogolni.

Csak mellékesen: még mindig az első címen vagyunk, de rosszabb esetben már eltelt 20 perc. 

Hová tehetem?


Megjelentünk a címen, megvan a pénz is, hova tehetem a cuccot? Fontos tudni, hogy a legtöbb cég szabályzata szerint a futár a csomagot az első zárható kapuig/ajtóig köteles vinni. Magyarország az a hely, ahol vagy mindenki terhes, vagy most műtötték, sérve van. Így hát ránk hárul a feladat, hogy bevigyük a terméket, hogy ne ázzon el, vagy rokkanjon le a kedves megrendelő. Hogy mire hajlandó a kötelező szolgáltatáson felül a futár, az csak a jóindulatától függ.

Kibontani a csomagot?


Tegyük fel, minden rendben van. Már be is vittük a terméket, amikor is az ügyfél hadonászik egy kinyomtatott papírral, amin a következő szöveg áll: „A futár jelenlétében bontsa ki a csomagot, és győződjön meg annak sértetlenségéről!" Óriási! Ilyenkor hiába mondom, hogy ha nem erről szól a szerződés a feladóval, akkor NEM KELL megvárnunk a csomag kibontását, kivéve ha külsérelmi nyom van a dobozon. Ha az ügyfél mégis kibontja, és nem veszi át, akkor bizony megtörténhet, hogy a futárnak kell kifizetnie a csomag árát. Ezt nagyon kevesen tudják, és még kevesebben hajlandóak megérteni.

Egy átlagos munkanap 12 óra


Ha minden klappol, (ügyfél otthon, pénz megvan, csomag sértetlen, köszönöm, viszontlátásra) normál esetben egy cím 5 perc alatt letudható. De ha csak 10 percet kell várni egy helyen, akkor 25 cím esetén 4 óra 10 percet töltöttünk állással. És akkor még nem vezettünk, és nem harcoltunk senkivel hosszú perceken át!

Egy átlagos napon 17:00 körül érek vissza a központba, ahol elszámolok, kipakolok és onnan még hazamegyek. Ha csak a nettó időt nézem, akkor is 12 órát dolgoztam. 

Szóval értem én, hogy felgyorsult világban élünk, meg az ügyfélnek mindig igaza van, de ahhoz, hogy tökéletesen tudjuk ellátni a feladatunkat, a megrendelőnek is felkészültnek kell lennie

Másképp látod? Vitatkoznál a futárral? Ha igen, legyél vendégszerzőnk! Írj a logisztikusokblog@gmail.com címre!

Ui: A napokban posztolunk arról is, hogy milyen simlis futártrükkökre érdemes odafigyelni! Ha szeretnél értesülni az új posztokról, kövess minket Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://logisztika.blog.hu/api/trackback/id/tr9113261999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2017.11.13. 20:59:57

Nagyon jó poszt!

Ezerszeresen megerősíti azokat az elveket, amiért soha a büdös életben sem rendelek semmit, amit futár hozna ki.

mamanaplója 2017.11.13. 21:31:48

Persze, ha várok egy csomagot, aznap 8 és 17 óra közt ne vigyem el a gyereket suliba, ne szaladjak le kenyérért, sőt, jobb, ha aznap a szemetet sem viszem ki, hátha akkor jön a futár. Inkább egész nap majd az ajtóban állok, kezemben a pontos összeggel. Vannak azért olyan futárcégek, akik reggel tudnak küldeni egy SMSt, hogy milyen 2órás intervallumban várható a futár. Az már így vállalható.

Taxman 2017.11.13. 21:56:16

Attila bazmeg, te nagyon nem vagy a helyeden. Ez a munka nem neked való.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.11.13. 21:59:23

Néhány futáros tapasztalat az utóbbi 12 hónapból:
- rendeléskor a fizetési opcióknál hiába választottam ki, hogy nagy címlettel fizetek (10000 Ft), elkezdett magyarázni, hogy nem tud visszaadni
- a csomagot "hiányos cím" hibával visszavitte a központba, mert az utcát 3 éve átnevezték és az ő GPS-e nem ismerte az új nevet, felhívni pedig eszébe se jutott
- a csomagkövető rendszer szerint 5 napig ült a csomagon kézbesítés előtt
- lenyúlta a csomag mellé adott ajándékot, de pechjére az ügyfélszolgálat másnap érdeklődött, hogy tetszett-e
- a jelzett szállítási idő előtt 6 órával káromkodva hív mobilon, hogy miért nem várom a csomagot a megadott címen

Sajnos a futárcégek színvonala nagyot zuhant, lassan a postával vetekszik...

lutria 2017.11.13. 21:59:46

@mamanaplója: Azok a cégek tudnak idő intervallumot adni amik már a központban a számítógép mellett meghatározzák a futár útvonalát és a címek sorrendjét amitől nem térhet el.A legtöbb helyen viszont teljesen a futárra bízzák-mivel ő ismeri területet és nyilvánvalóan a leggyorsabb útvonalat választja-,pl.ő tudja tudja hogy X óra környékén valahol nem tud majd parkolni akkor más időben megy,vagy ha már kitapasztalta hogy egy rendszeres címzett mondjuk délelőtt sosincs otthon oda majd délután megy stb.

És valóban,de főleg a "csóró" nyugdíjasok rendelnek valami pár ezer forintos árút majd várják kezükben a húszezressel a futárt mert " annál úgyis van váltópénz" mert nehogymár nagy címlettel menjenek le közértbe vásárolni...
Érdemes tudni hogy futárcégek és a posta sem adnak váltópénzt a csomagosnak,akkor van nála ha a saját tulajdonú pénzéből vált magának-de ha már az első 1-2 címnél "elszedik" tőle akkor a harmadiknak már nem jut belőle és az követeli hogy akkor menjen a boltba váltani....

VaradiJanos 2017.11.13. 22:07:27

@lutria: nem szívességből szedik be a pénzt, hanem ez egy fizetős szolgáltatás, a húszezres pedig érvényes magyar fizetőeszköz. Pontos össszeggel várni praktikus dolog, de ne rinyáljon ha nem így történik!

VaradiJanos 2017.11.13. 22:08:41

Nincs otthon? Felháborító! Hogy mik vannak! Váltsál szakmát, erre alkalmatlan vagy!

xclusiv 2017.11.13. 22:20:29

Hát van igazsága a futárnak, de néhány dologgal nem értek egyet:
1. "Ha véletlenül nincs nálam elegendő váltópénz" - Legyen. Ennyi. Ha előre szólnak, értsd: legalább előző nap, értelmes időben, hogy lehetőleg legyen nálam pont annyi, akkor igyekszem megoldani, de alapvetően ha fizetni lehet nála, akkor elvárható az, hogy tudjon visszaadni.
Én általában jófej vagyok, pl. ha taxit hívok akkor is mindig mondom a telefonba, ha tizessel-huszassal fizetnék, vagy épp kártyával, hogy ne legyen ebből vakarózás. Beüléskor is szólni szoktam, aztán néha mégis a végén derül ki hogy miafaszvan.

2. "Kibontani a csomagot?" - Én kaptam már újként rendelt porszívó helyett olyan használtat, amit le se takarítottak, állt benne a por, félméteres hajszálon lógó porcica volt a porszívófejen, Ott a futár jófej volt, simán megvárta hogy kibontsam, még meg is adta a számát hogy ha szórakozna a bolt akkor ő is tanúsítja, hogy így történt. A bolt nem szórakozott, de a visszaszállításnál egy másik futár a visszavételi papírt csak simán letette a recepción, nem lett 100%-os a feldolgozottság. Végül kb. 2 hét alatt sikerült az egészet készre ütni, részben a bolt, részben futárok balfaszsága miatt.
Ez ráadásul előreutalásos téma volt (utánvétezni nem szeretek), szóval a pénzem már náluk van, én meg kapom ami a dobozban van. (Volt már olyan is, hogy drága monitor helyett bontott tégla volt a gyárinak tűnő dobozban, de ez más story.).
Szóval mielőtt én aláírom az átvételt, azelőtt megnézem, hogy mit is veszek át. Gyors vagyok késsel a kézben várom a futárt (ne értsd félre), 1 perc alatt megvagyunk. Viszont mindig megkérdezem, hogy kér-e egy pohár vizet, vagy egy kávét, ha wc-re menne az is megoldható. De az az 1 perc férjen már bele.

3. "Egy átlagos munkanap 12 óra" - Megértem, de ez a te problémád.

Saját futáros kaland: jön az email a cégtől, hogy náluk a csomag (nagy háztartási gép), holnap kiszállítják. Szerencsére még épp van ügyfélszolgálat, hívom, felveszik, kérdezem, hogy holnap mikor. Hát ő azt nem tudja, holnap a futár reggel átveszi a csomagot, megtervezi a kört és akkor majd lehet tudni. Mi a futár száma? Nem tudja. Mondom remek, holnap ne hozzák, munka miatt 99% nem leszek otthon, ez a számom, csörgessen meg a futár, kinyomom, visszahívom, megbeszéljük. Egész nap nem hívott, délután megint telefon, megint nem tudják, de telefonáljak be reggel, akkor tudni fogják. Dafuq? Hívom reggel, kb. 40 perc alatt értem el élő embert, de ez legalább egy értelmesebb fajta volt, mert kerület alapján meg tudta adni a futár számát. Felhívtam, lebasztam hogy miért nem hívott, hát mert neki nem szóltak. De útban van nekik az a szar, és amúgy is ugrálnak a nyakán hogy azt még miért nem vitte ki, szóval alapvetően örült. Van egy szokásos útvonaluk, látatlanban tudott egy intervallumot mondani, hogy kb. mikor járnak felém, aztán másnapra tudtam fél nap szabit kérni, megoldottuk. De nehéz szülés volt.

aleb19 2017.11.13. 22:27:45

furcsa, hogy otthon a futaroknak penzzel is kell bajlodni

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.11.13. 22:34:48

Utánvéttel fizetni? Ugyanmár, online fizess, magadat szopatod, ha a futárral akarsz pénzezni. Igen, a futárnál legyen váltópénz, de készülj fel, hogy nincs. (Nálad mindig van visszajáró, amikor eladsz valamit?)

Ha volt intervallum megadva, akkor tényleg ne legyen már 6 órával előtte ott a futi, mert úgy szerveztem a napomat, hogy az intervallumban otthon legyek.

Ha nem volt intervallum megadva, akkor meg ne a futárt tessék szidni, ő csak egy alkalmazott. A Céget lehet szidni.

Ha volt "megjegyzés a futárnak" rovat, akkor azt a futi olvassa már el. Légyszi. Nem viccből töltöttem ki.

Szóval megértés a kulcs, mindkét félnek vannak néha irreális elvárásai.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.11.13. 22:38:45

Rengeteg futárral volt már dolgom, sokat vásárolok a neten. Mindig segítőkész vagyok velük, mert tudom, hogy ők is dolgoznak. Volt, amikor lementem az ötödikről az utcára, mert kérte (tilosban állt), habár a csomagon a lakás szerepelt címként, nem a ház. A poszttal is egyetértek, de egy dolgot nem szeretek: a váltópénz hiányát. Hacsak nem hívják fel előtte a figyelmet, de ettől eltérő esetekben nem a vevő dolga biztosítani a visszajáró pénzt. Az _mindig_ a kasszás dolga. Azért azt nem hiszem el, hogy nem lehet megoldani, ha egy futár naponta akár több 100 000 forintot begyűjt, be lehessen nála induláskor 15-20 000 Ft ezresekben. Nyilván, ezt biztosítani nem a futár dolga lenne, hanem a cégé.

2017.11.13. 23:05:01

A futár alap esetben CSAK azért felelős, hogy
a csomagon ne legyen látható külsérelmi nyom (sérülés).

A csomag beltartalmáért a feladó felel!!! csak és kizárólag.
A feladónak kel azt belrakni amiről szó volt
ÉS
úgy csomagolni, hogy az ne sérülhessen szállítás közben.
HA
a csomag egyébként szemre épen érkezett meg...

A futárnak tehát alapban nem kell megvárnia a csomag kibontását.
Akkor, ha a csomagon nem látszik nyilvánvaló külsérelmi nyom.

KIVÉVE!!! ha a feladó eleve úgy szerződött a futárcéggel, hogy: de, igen, megvárja.
pl. az EMAG-nál is van erre példa.

Szóval: feladója válogatja, hogy köteles-e a futás megvárni csomagbontást.

De alapesetben nem köteles.

Zotyo1 2017.11.13. 23:14:39

@VaradiJanos:
De te se ha nem ad vissza hanem lenyulja

Zotyo1 2017.11.13. 23:15:46

@VaradiJanos:
De te se ha nem ad vissza hanem zsebre vágja

Macskond 2017.11.13. 23:19:28

A magyar posta alulmúlhatatlan szolgáltatásától csak jobb tud lenni bármely futár. A 24 órás portaszolgálatú irodaházba cimzett levelet képesek visszavinni hogy "nem volt aki átvegye", vagy b megoldásként az azonos cimen levő de teljesem ,más cég postafiókjába "transzferálni" 1-3 nap késést okozva... és megmagyarázzák, hogy szerintük ez így jó. :-(
A leírásaból ami nagyon életidegen, hogy azt mivel képes bármely cég megindokolni hogy milyen alapon veri le egy csomag diját a futáron ha az ügyfél kibontás után nem hajlandó átvenni? Ez egy jogilag igen gyenge lábon álló dolog lehet.

Zotyo1 2017.11.13. 23:20:19

@xclusiv:
("Átlag munkaidő 12ora"
Megértem de ez a te problémád)

Az,hogy vettél 4 téglát 120.000 az meg a tiéd ahhoz a futárnak semmi köze

metal · http://electric.blog.hu 2017.11.13. 23:23:34

Szánalmas vergődés a poszt.

"Szóval értem én, hogy felgyorsult világban élünk, meg az ügyfélnek mindig igaza van, de ahhoz, hogy tökéletesen tudjuk ellátni a feladatunkat, a megrendelőnek is felkészültnek kell lennie. "

Vagy annyi címet adni egy futárnak, amit normális szolgáltatás mellett is el tud látni.

Zotyo1 2017.11.13. 23:24:01

@Macskond:
Nem a csomagdijjat kell kifizetni
Ez a munkáltatónak okozott kár értékének megtérítése

odamondó 2017.11.14. 00:21:38

Érdekes bejegyzés főleg, hogy 12 órát dolgozik. Na és? Mondj fel ha nem tetszik.

Amúgy a bejegyzés "magyar posta által támogatott"?

Helyszíni zsemle 2017.11.14. 00:54:07

Ha csak lehet szemelyes atvetelel rendelek, mert akkor nem kell a futarra varnom egesznap.
Annyit viszont megtehetnenek a vevok, hogy elorre utalnak, es akkor nem kell penzzel szarakodni.

Helyszíni zsemle 2017.11.14. 01:05:44

Es oke, hogy nem koteles telefonalni, de azert 2-3 oras ido intervalumot megadhatna sms-ben, hogy ne mar reggel 8-tol esete 7-ig varja az ember, es meg vecere sem merjen elmenni. Rendben hogy kiszamithatatlan az ido, de annyit azert kuldhetne, hogy 8-11 kozott, vagy 11-14 esetleg 14-19 kozott erkezik. Ezt talan megtudja saccolni.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.11.14. 01:17:02

Nos pénteken jött az egyik nagy D-betűs céggel csomagom. Néhány törékeny dolog volt benne,szóval meglepően nem volt a doboz, a sok buborékfólia miatt. Egyébként az összsúlya volt max 8 kiló. Nyitom az ajtót zsebemben a kis jattal, és meglepődtem a csomag méretén. Pillanatra látszódott az arcomon, erre kedves emberünk rettenetes pikírt és arrogáns stílusban megszólalt, hogy "hát én is így néztem,amikor megláttam, hogy ez kell felcipelni ide...". Megjegyzem lift van. Anyád.

Bambano 2017.11.14. 01:17:45

csomagautomata rulz.

meow? 2017.11.14. 01:27:18

Birom a sok megmondoembert :) "legyen nala!", "oldja meg!", csupa luzer akit otthon vagy a munkahelyen megalaznak es a futaron veri le, mert azt hiszi, hogy nala nagyobb ember.

2017.11.14. 01:59:29

@meow?: egyszerűen az a dolga, hogy oldja meg. netes vásárlásnál az a kassza ahol bizony még elsétálhatsz.

Ez az utánvétes dolog tényleg szar és nem is szeretem használni, kivéve magyar webshopoknál meg mindenféle suttyó cégeknél. Ha az ember nem tudja mi van benne illetve nem-e lopta el a csomaghordó, kockázatos előre kifizetni sajnos. A csomagküldők nem jobbak a postánál, ott legalább átveszem a cuccot amikor ráérek és nem kell féllábon állni egy napig, vagy háromig reggeltől estig, hogy vajon mikor hozzák. Ezek azt gondolják mindenki nyugdíjas és csak ők dolgoznak.

zenitó 2017.11.14. 02:20:46

"Reggel fél 6 magasságában elhagyom a központot"... nincs magasság a fél 6-nak. "az első címre 8 óra magasságában érkezem"...mi a fészkes fenét csinálsz akkor 150 percig? "nagyjából 600-800 kilométert megyek naponta"... Oszt ezt hogyan ? Ha 12 órát dolgozol, abból minimum bevallásod szerint 4 órát állsz az ügyfelek mellett, akkor 8 órai vezetésre hogyan jön ki ennyi kilométer? 100 kilométeres átlagot tudsz produkálni minden órában egész nap? Döbbenet.

KARIKA 2017.11.14. 05:01:59

Sosem volt problémám a futárokkal (szinte). Az mondjuk zavar, ha akkor hív a telefonon, amikor már csenget a kapun... Nyilván nem azért kértem előzetes telefoni értesítést, mert otthon tartózkodom. Ha a munkám miatt az adott időben nem tudok otthon lenni, a legtöbb esetben a jelzett időre egy, a teraszon lévő szekrényben hagyom a pénzt ( volt, amikor közel ötvenezret), a futár meg otthagyja az árut. Sosem volt ebből probléma.

gurigapapa 2017.11.14. 05:31:13

Azt a kibaszott nagy empátiát, ami itt néhány hozzászólásban van... a futár a hülye, meg oldja meg. Azért én szívesen körülnéznék ezen emberek munkahelyén, ahol minden bizonnyal minden tökéletes, mindenki 100%-osan dolgozik, és abszolút nem merül fel semmilyen zavaró külső körülmêny. Hiszen hazánkban számtalan ilyen cég van, tapasztalhatjuk minden nap.

Nem vagyok futár amúgy, de szerintem Magyarország sokkal jobb hely lenne, ha azon vernénk le a port, aki okozója, nem pedig azon, aki épp kéznél van - jelen esetben a futár.

actsy farang 2017.11.14. 05:32:47

Nem értem ezt a váltópénzezést. Miért nem lehet egy futárnál kártyával fizetni? És akkor nem kell előre utalni, redvás, rongyos kápét elkőkészíteni stb. Ki az eszem faszom fizet ma ezzel a mocskos készpénzzel? Egyébként is ha dolgozik valaki, minek rendel otthonra belföldről? Miért nem jó egy csomagautómata, vagy pikkpakkpont, ahol meló után föl lehet kapni a cuccot és akkor is lehet kártyával fizetni, ha az eredeti kereskedő suttyón áll hozzá.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.14. 06:33:48

Keress más munkahelyet, a gazdád csúnyán extrakizsákmányol a jelenlegi helyeden.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.11.14. 06:34:19

Én már semmit nem merek rendelni házhoz, vagy a céghez. Van úgy, hogy a futár érkezése előtti utolsó értesítés a bolté, hogy átadták nekik a csomagot, aztán két- három nap múlva be esik. Most akkor tényleg egy heti hideg élelemmel üljek ki az út mellé napokra? Volt úgy, hogy napok múlva derült ki, hogy a futár visszavitte a cuccot, mert nem talált, pefig húsz centis betűkkel van kint a cégtábla, amin a cím is fel van tüntetve, persze nem is telefonált senki. Azóta csak valamilyen csomagpontra kérem a szolgáltatást, bemegyek, ha kapom az értesítést. A sok szimuláns műtött, meg sérves várja csak otthon a futárt, abban a hitben, hogy azért vannak, hogy házhoz vigyék a holmit.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2017.11.14. 06:37:17

Az egész hisztit nem itt kéne előadni, hanem a főnöknél.

AcidJazz 2017.11.14. 08:15:19

@zenitó: "...mi a fészkes fenét csinálsz akkor 150 percig? "
"A területem Keszthely, Zalaegerszeg, Lenti, Nagykanizsa és minden település, ami ezen a területen belül helyezkedik el."
Mondjuk eljut bp-ről keszthelyig?
Az sosem baj ha az ember elolvassa a cikket.

@actsy farang: "Egyébként is ha dolgozik valaki, minek rendel otthonra belföldről?"

Mondjuk mert nem tudom, hogy dolgozom-e aznap. Nekem pl pénteken este derül ki mikor dolgozom a köv héten.
Ha rendelsz valamit azt lehet kihozzák következő nap, lehet, hogy csak 5 nap múlva. Aki nem h-p 8-16 ig dolgozik annak esély nincs kiszámolni hogy olyan napra essen amikor pont otthon van szóval indul a lutri. Van amikor összeáll van mikor nem. Amúgy én is a dobozt preferálom csak nem mindenhol van.

Ready2 2017.11.14. 08:25:03

Hat nehez vilag ez a kapitalizmus. Sajnos a vevonek igenis igaza van. O adja a penzt, amibol elni fogsz.

Egy szolgaltatast vallal a futar, ennek kell legyen egy szinvonala. Ha mar az ember fizet a szallitasi dijert, akkor ezert elvar egy minoseget. Az nem minosegi szolgaltatas, hogy egesznap 8 oran keresztul az ember vigyazban allva varja a futart, kezeben fillerre kiszamolt osszeggel, hogy az vmikor random idoben egszer csak megjelenjen, behajitsa a csomag es penz atvetele utan mar spurizzon is.

Az ugyfel fizet, szogaltatast rendel, a futar dolgozik, vegzi a munkajat megbizhato es szinvonalas modon. Megegyszer leirom mert ez a lenyeg: az ugyfel fizet, a szolgaltato (futar) szinvonalasan szolgaltat. Es nem rinyal. Dolgozik. Ezert kap penzt. A vevo ezert fizet. Minden mas rinya, tessek keresni masik munkat.

Venesz 2017.11.14. 08:28:20

Vannak futárok, akik normálisan dolgoznak, és vannak futárok, akiknek a vevő a legfőbb akadály. Attilát a vevő (aki fizeti őt) zavarja. Más munkahelyet kéne keresnie.

sZulamith 2017.11.14. 08:31:29

Egyik rossz tulajdonságba sem tartozom. Viszont a futárszolgálat okozott már kárt nekem. A tökéletesen becsomagolt, nagy felirattal ellátott csomagom darabokban érkezett meg, amit a vevő természetesen nem vett át. Panaszom volt, de nem is törödtek vele. Volt még egy esetem, ott a csomag annyira nem sérült meg, átvette a vevő még sérülten is.
Igen vannak jó fej futárok, de kb. 50 %-a morcos, még akkor is ha a kapuban várom, pontos pénzzel, és nem előtte nézem meg a csomagot.
Ma is várom a futárt, kiváncsi vagyok, milyen eredménnyel?.

Futárnak is mégéri mobilozni, mert akkor biztosan ott találja a kuncsaftját.

vanek ur 2017.11.14. 08:44:55

"A címzett nem elérhető" - ezen segítene az előzetes kommunikáció. Kérje be a futárcég a vevő mobilszámát a webshoptól, és egyeztessen. Lehetőleg előző nap. És akkor a futár se pazarolja az időt egy olyan címen, ahol éppen nincsenek.
"Ilyen szolgáltatásra nem szerződött a feladó webáruház." Ja kérem. Tessék belevenni az általános feltételekbe, legyen választható opció az előzetes egyeztetés, illetve bejelentkezés a futár részéről.

Fizetés nagy címlettel: nyilvánvaló, hogy korlátozott mennyiségű váltópénzzel lehet ellátni még a futárt is. Ami peches esetben a 3-4. címnél elfogy. Jobb lenne, ha lenne kártyaolvasó is a futárnál, sokaknak egyszerűsítené az életét. A "nagy címlettel fizetek" megjegyzés teljesen felesleges, mivel erre észszerűen nem lehet készülni. Egyébként pedig törvényes fizetőeszköz ide vagy oda, még az MNB is azt mondja, hogy "visszautasítható a bankjegyek és érmék elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni." (Más országokban - horrible dictu - még a bolt ajtajára is ki van írva, hogy nagy címletet (pl. 100 euró, 100 dollár) el se fogadnak, ne is akarjon fizetni vele senki.)

"Kibontani a csomagot?" Sajnos ez bizalmi kérdés. Bármilyen, a csomag tartalmára vonatkozó reklamációnál az eladó széttárhatja a kezét, hogy ő mindent beletett. A tételes átvétel alap, várja meg a futár. Minimum legyen nála jegyzőkönyv, amit ki lehet tölteni, ha bármi nem stimmel. Ez is legyen része a webshopokkal kötött szerződésnek, kötelező jelleggel. És lehet része az is, hogy ilyenkor azon melegében visszaviszi a csomagot.

@actsy farang: "Egyébként is ha dolgozik valaki, minek rendel otthonra belföldről?" - Mert nem minden munkahely tolerálja, hogy oda érkeznek mindenféle csomagok. (Ami meg levélként jön, az bekerül egy nagyvállalati postázóba, ami szintén nem a magánügyek intézésére hivatott.) Nem minden munkakörnél vagy munkahelyen oldható meg, hogy az ember csak úgy kiszaladjon a portára a csomagért. A porta pedig értelemszerűen nem veheti át az ember helyett az árut.

Pardes 2017.11.14. 08:56:34

Persze, nem vagy köteles odacsörögni érkezés előtt. Csak akkor ne panaszkodj, hogy amikor méltóztatsz beállítani, a címzett éppen nincs ott.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 08:56:56

a poszt összefoglalja szépen, hogy miért nézik le a futárokat. bazmeg az ügyfél a hibás ha hivatalos magyar fizetőeszközzel akar fizetni vagy képes pont reggel elvinni a gyereket az oviba ahelyett, hogy a Szent Futárt várná egész nap.

2017.11.14. 08:57:57

Viszont a futárszolgálat okozott már kárt nekem. A tökéletesen becsomagolt, nagy felirattal ellátott csomagom darabokban érkezett meg, amit a vevő természetesen nem vett át.

Itt két eset van...

1.
A csomagon volt olyan mértékű külsérelmi nyom,
ami alapján a beltartalom a "tökéletes" csomagolás
ellenére is megsérülhetett a gondatlan kezelés miatt.
Ez esetben a futár cég állja károd.

2.
A csomagon nem volt olyan mértékű külsérelmi nyom,
ami alapján a beltartalom a "tökéletes" csomagolás
ellenére is megsérülhetett.
Ekkor mégse volt teljesen OKÉ az csomagolás...
Így a kár a saját károd.@eßemfaßom meg áll:

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 09:00:57

@Eltévelyedés: "Nálad mindig van visszajáró, amikor eladsz valamit?"

Igen.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 09:04:30

@gurigapapa: "Azt a kibaszott nagy empátiát, ami itt néhány hozzászólásban van... a futár a hülye, meg oldja meg."

Nézd, az is lehet egy koncepció, hogy az ügyfél a csicska és legyen szíves alkalmazkodni a szolgáltatóhoz, hiszen nem a szolgáltató él az ügyfélből hanem az ügyfél tartozik köszönettel, hogy elfogadják a pénzét. Ebben az országban volt vagy 40 év amíg ez a verzió működött. Tényleg visszasírod?

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 09:13:57

@actsy farang: "Miért nem lehet egy futárnál kártyával fizetni?"

ezt a futárszolgálattól kellene elsősorban megkérdezni.

Múltkor jött az értesítő mail, benne: " futárunknál kártyával is fizethet" megjön a futár, asszony megy a kártyával, aztán kullog vissza és elkezd pénzt keresgélni mert lófaszt lehetett nem kártyával fizetni.
@Helyszíni zsemle: "Ha csak lehet szemelyes atvetelel rendelek,"

Mondjuk a netes vásárlásban pont az a szép, hogy nem csak a környező utcák boltjaiból lehet rendelni.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 09:15:58

@Helyszíni zsemle: "Annyit viszont megtehetnenek a vevok, hogy elorre utalnak, es akkor nem kell penzzel szarakodni. "

Akkor most nézz át a Homára és olvasgasd a "utaltam a vételárat aztán csak vártam és nem történt semmi" posztokat

2017.11.14. 09:16:00

"Gyakori tévhit, hogy a futárnak kötelessége telefonon bejelentkezni"
Valóban nem kötelessége, de akkor ne hisztizzen, ha valaki éppen akkor nincs otthon, amikor érkezik. Vagy szerinted mindenki vegyen ki 4-5 nap szabadságot, mert nem lehet tudni, hogy mikor érkezik a futár?

"Ha az ügyfél mégis kibontja, és nem veszi át, akkor bizony megtörténhet, hogy a futárnak kell kifizetnie a csomag árát."
Ha meg átveszi, akkor nem tud utólag reklamálni. A futár miért vesz át kézbesítésre sérült csomagot jegyzőkönyv nélkül? Ha átvételkor meg még nem volt sérült, akkor igenis a futár sara a sérülés, tehát fizesse ki.

"Ha csak a nettó időt nézem, akkor is 12 órát dolgoztam."
És? Tudtommal senki nem kényszerít rá, hogy ezt a munkát végezd. Szabad elmenni irodai aktatologatónak is. Napi 8 óra, nem kell ügyfelekkel baszakodni, neked az ilyen való.
Juteszembe, a borravalót bevallod a NAV felé? Mert gondolom hiszti van, ha nem kapsz.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 09:17:43

@meow?: "csupa luzer"

nyilván az a luzer akinek a futár kiszállít :)))))

Macskond 2017.11.14. 09:33:41

@Zotyo1: Ez így még egyre gyengébb lábon áll, milyen "munkáltatónak okozott kár"?
Tippelek, hogy te futár vagy, és saját tapasztalat. Véleményem szerint már egy közepes képességű ügyvéd is képes lehet egy ilyen kártérítési igényt elhárítani. Még ha összetöri a csomagot , akkor sem a munkáltatónak okoz kárt, hanem az ügyfélnek. Az hogy egy ügyfél nem vesz át egy csomagot a normál üzletmenet része kell hogy legyen.
A csomag futár előtti felbontása azért lényeges, és szükséges, mert az utolsó hivatalos pont ahol a vevő bizonyítani tudja hogy a csomagnak mi volt a tartalma. (pl a téglás esetet nem tudja védeni, ha nem a futár előtt volt bontva) Ettől ez még a vevő és eladó jogviszonyának a problémája marad, és nem a futáron fogja akarni senki leverni hogy tégla volt a csomagban,
de a megoldásban sokat segít ha tanúval bizonyítható hogy mi volt a tartalom.
Ha sérült a tartalom, akkor pedig legyen gerince és vállalja, hogy ez történt. Nem szükségszerűen a futár törte el, de ez meg viszont már a feladó és a cég felelősségi körében tisztázandó probléma, elég jogtalan lenne ezt a vevőre ráverni akinek az átvételig köze nincs a csomaghoz.

Aszi 2017.11.14. 09:46:22

Nem értem az egész futár-mániát. Rendeljen futárral az, aki nyugdíjas vagy munkanélküli, és otthon ül egész nap. Soha nem szállíttatok semmit futárral, átvételi helyre kérem az árut, aztán érte megyek, amikor nekem kényelmes. Ha nincs ilyen lehetőség egy webshopnál, inkább nem rendelek tőlük.

Muad\\\'Dib 2017.11.14. 10:01:28

"...Már be is vittük a terméket, amikor is az ügyfél hadonászik egy kinyomtatott papírral, amin a következő szöveg áll: „A futár jelenlétében bontsa ki a csomagot, és győződjön meg annak sértetlenségéről!" Óriási! Ilyenkor hiába mondom, hogy ha nem erről szól a szerződés a feladóval, akkor NEM KELL megvárnunk a csomag kibontását, kivéve ha külsérelmi nyom van a dobozon. Ha az ügyfél mégis kibontja, és nem veszi át, akkor bizony megtörténhet, hogy a futárnak kell kifizetnie a csomag árát. Ezt nagyon kevesen tudják, és még kevesebben hajlandóak megérteni..."
Azért nem értik meg, mert nem az ő kibas*ott problémájuk. Ők ugyanis a webshopból rendelnek, nem a futárcégtől. Magyarán szólva magasról les*arják mit egyezett meg a te főnököd, az eladó főnökével. Ha pedig neki úgy adták el, hogy a garancia csak akkor érvényes, ha átvételkor ellenőrzi a csomag tartalmának sérülésmentességét, akkor ellenőrizni fogja.

Muad\\\'Dib 2017.11.14. 10:03:45

@Aszi:
"...Rendeljen futárral az, aki nyugdíjas vagy munkanélküli, és otthon ül egész nap..."
Esetleg van más életvezetési tanácsod is? Egyéb ötletek, hogy ki mit csináljon? Mert biztosíthatlak, mindenki mérhetetlenül rá van szorulva, hogy te eldöntsd helyette miként rendelhet magának dolgokat.

moonshadow 2017.11.14. 10:05:26

Némelyik futár is fax, többször is eljátszották már, hogy a netes nyomkövetésből látszott, hogy benyomták a csomagot sikertelen kézbesítésre, pedig a környéken se járt aznap a futár, hiába ültem otthon egész nap nyitott ablaknál 6 méterre a kaputól, és csak a második kézbesítési kísérlet volt valójában az első.

zuiko 2017.11.14. 10:10:53

Pont a futárokkal kapcsolatos nyűgök miatt szoktam csomagpontra kérni a csomagot, ha lehet. De egy rakás webshopnál ezt NEM LEHET kérni, mert erre pluszban szerződniük kellene. Kérdés, hogy ez miért nem alap a futárcég-webshop viszonylatban??? Nekik is egyszerűbb lenne, ha a futár egy adag dobozt simán lerak egy fix helyen (Pick Pack, automata, stb), aztán odamegy a júzer, és mindenki boldog. De nem, a webshopnak erre külön szerződnie kéne, és pluszban fizetni. Normális???

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.14. 10:11:27

@Aszi: ez is egy opció, de én már voltam kénytelen kiszállíttatni, mert egyszerűen olyan időben volt nyitva a hely, hogy nem tudtam érte menni, mert zárva voltak. Ugyan autóm is van, de egy hűtőt, ágyat fizikailag nem tudok elhozni, mosógépet meg nem akarok, mert nem jön fel a harmadikra, én meg nem vagyok erőemelő. Ezeket megrendelem, kihozták, csak éppen azt nem kérdezték meg, hogy hova kössék be. Persze ilyenkor nem ingyenes a szállítás, ezt meg is értem, én sem szívesen cipekedek még akkor se elbírnám, de így szó nélkül megtették.

Tehetséges ugandai buzi 2017.11.14. 10:26:01

Velem nem hitette el senki, hogy ügyfélként mindenben nekem van igazam. Én ezt magamtól TUDOM! Mert ahogy ezt már fentebb mások kifejtették, én adom azt a pénzt, amiből te futárként élsz!

Igaz, ez picit más, de boltban és étteremben is van egy olyan mondás, hogy a vevő/vendég a király!

actsy farang 2017.11.14. 10:31:22

@AcidJazz: @vanek ur: Hát akkor pont erre jó, a csomagpontra szállítás. Tényleg, nem kényelmesebb? Reggel kapok egy SMS-t meg egy emailt, és amikor ráérek, mondjuk ha dolgozom, akkor meló után, ha nem, mert aznap pont nem dolgozom, akkor összekötöm valami mással, amiért úgyis ki kellene mozdulnom otthonról. Így én döntöm el mikor veszem át és hogyan fizetek. Persze nem akarok én éltvezetési tanácsokat adni, de nekem ez sokkal kényelmesebbnek tűnik, mint lesni a futárt. Kivéve, ha olyan méretes cuccról van szó, amit nem lehet csomagpontra küldeni.

zuiko 2017.11.14. 10:34:53

@actsy farang: Az előbb írtam, hogy a csomagpontra szállítás egy plusz, fizetős szolgáltatás, amit a webshopnak kell megrendelnie. És sajnos sok webshopnál nincs ilyen választási lehetőség. És igen, az ilyen webshopokat kerülni szoktam, de valamikor (spécibb terméknél) nincs választási lehetőség, és akkor megy a szívás a futárral. A csomagpontnak kéne lennie az alapnak.

actsy farang 2017.11.14. 10:40:35

Michigan-középsőn ez nem úgy van, hogy veszel egy mosógépet, természetesen azonnal ki is fizeted a hitelkártyáddal aztán a futár leteszi a verandádra, vagy a felhajtóra oszt jónapot? Te meg ott találod mikor hazaérsz?

VaradiJanos 2017.11.14. 10:40:41

Lázadozik a hordár? Lesz hordár-sztrájk is, mint annak idején a kocsis-sztrájk volt?

actsy farang 2017.11.14. 10:43:49

@zuiko: Én is így vagyok vele. Ritkán én is belefutok olyan webshopba, ahol nincs csomagpontra szállítás, ilyenkor többnyire az üzlet elveszít mint vevőt.

zuiko 2017.11.14. 10:47:50

@actsy farang: Sajna nekem többször előfordult, hogy nem volt választási lehetőség. Nem is értem, miért nem terjed jobban a csomagpont-szolgáltatás, vagy még inkább a csomagautomata. Amikor életemben először mentem oda a Webox automatájához, kb 20 másodperc alatt volt a kezemben a csomag. Tök egyértelmű minden, nincs vita, nincs sorban állás.

actsy farang 2017.11.14. 10:48:38

De a Lipóti is. És még ő van megsértődve, hogy merészeltem megkérdezni, fizethetek-e kártyával. Hát akkor edd meg a joghurtodat bammeg. A faxom fog a te kedvedért fémpénzzel a zsebében rohangálni. Meg előre kiszámolni, hogy aznap vajon mennyit fogok költeni.

Tehetséges ugandai buzi 2017.11.14. 10:49:19

@actsy farang: Azért van némi apró jogszabályi különbség Michigan-középső és Madzsarisztán közt. Például ha valami füstösképű nigger megpróbál csak egy ujjal is hozzányúlni a verandádra lerakott mosógéphez amíg haza nem érsz, akkor Michigan-középsőn még a szomszédod is(!) jogosan agyonlőheti. Ezt próbáld meg itthon, pld. a Józsefvárosban kivitelezni. (Akár a csomag meglétét, akár az agyonlövetést.)

RHalacska 2017.11.14. 10:57:34

Ó a drága futárszolgálat küld egy emailt, hogy másnap reggel értesítenek mikor jönnek. Futár tobzódik, mert senki nincs otthon, mivel az email nem jött meg, pont 1 órára elment mindenki otthonról. Drága futárunk közli, hogy nem ő küldi a levelet, nem az ő felelőssége nem tartozik rá. Miért nem a futárcégnél dolgozik? Nem egy cég? ugyan már, akkora a futárhiány, hogy mindenkit felvesznek. Akinek meg sok ez a munka keressen másikat, nem állnak pisztollyal a háta mögött, hogy ezt csinálja. Ja tanulni kellett volna... de ez már messzire vezet.

actsy farang 2017.11.14. 10:58:27

@Tehetséges ugandai buzi: De hát ott hevert árván, gazdátlanul, biztos úr! Megsajnáltam.

2017.11.14. 11:09:20

Ebben az a szép amikor a webshop azt írja csak KP-t fogad el, aztán jött a futár a terminállal. Na meg fordítva is, semmit nem írtak a fizetésről, és csak KP-t fogad el.

2017.11.14. 11:25:45

Az többször is előfordult hogy egy követéssel elátott küldeméynre jött a levél hogy címzett nem található. Majd hebegés-habogás a központból amikor kiderült hogy itt ülök, porta is van, futárral egyik sem találkozott. Egy olyan cégnél ahova naponta több nemzetközi fuvarozó is odatalál.
Ez viszont kimondottan a futár sara szerintem. Itt nem volt címváltozás már vagy 60 éve. Igen, munkahelyre rendelem mert ide tudják munkaidőben kézbesíteni, és nem otthonra.

vernon 2017.11.14. 11:28:36

"Ha az ügyfél mégis kibontja, és nem veszi át, akkor bizony megtörténhet, hogy a futárnak kell kifizetnie a csomag árát. Ezt nagyon kevesen tudják, és még kevesebben hajlandóak megérteni"

Téged nagyon átvert a főnököd. Ha az ügyfél nem veszi át, akkor simán visszaviszed a feladónak, nem pedig megvásárolod helyette a terméket.

Konyvtaroslany 2017.11.14. 11:53:26

Velem egészen máshogy baszott ki a Magyar Királyi Posta. Én a melóhelyemre rendeltem kézbesítéssel, mert napközben ott vagyok, ott tudom átvenni, de úgy, hogy utca-házszám lett megadva. De a postán az erre a címre érkező küldeményeket valamiért berakták a cégem postafiókjába! Pedig nem is postafiókra rendeltem! Nem tudom, miért, talán mert kevés a talpas postás, vagy nem volt kedvük kihozni. Lényeg az, hogy dolgozik néhány egyetemista a titkársági postázónkban, naponta egyszer az egyikük kimegy és elhozza a céges leveleket. De ő a postafiókos levelekért megy. Aztán az egyik nap azzal szembesült, hogy a kezébe nyomtak valami bazi nagy netes rendelést, hogy ez is a tiétek, vidd el ezt is. A szerencsétlen lány el sem bírta, nem tudom, talán egy bojler volt benne. De a csomagon nem postafiók volt, hanem utca-házszám! Visszajött a kiscsaj és elmondta az igazgató úr titkárnőjének az esetet, mire vezetői döntés alapján megtiltották a cégnél, hogy melóhelyre rendeljünk! Persze ha az otthoni címemre rendelem, azt garantáltan nem fogom tudni átvenni, hiszen nyolctól négyig nem vagyok otthon. Pont ezért rendeltem a munkahelyemre! Majd otthagynak egy értesítőt. Magyarul a sztori vége az lett, hogy postai dolgozók lustasága miatt mehetek majd munka után a kerület másik végébe, a postára. Nem is beszélve arról, hogy aki feladta, az azért fizette a portót, hogy A pontból B-be elvigyék azt a rohadt csomagot, mégpedig a posta vigye el, az utolsó szakaszon is! Nem pedig a címzett!

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 12:11:23

@actsy farang: ennyi erővel rendelheted simán postával is, szépen bedobják a kis cetlit ha megjött és elmehetsz érte a helybeli postára. Nyilván a futárszolgálatok azért nem léteznek mert mindenkinek ideális az "érte megyek amikor akarok, ne hozzák ki" megoldás és nincs igény arra, hogy a saját ház ajtajában tegyék le a dobozt.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 12:16:11

A csomagautomatát ismételgetők elfeledkeznek arról az apróságról, hogy az ország nagyobbik felében nincs csomagautmata. A többség nem nagyvárosok bevásárlóközpontjai közelében él. A futár viszont kiviszi Kukutyin-alsóra is a csomagot.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2017.11.14. 12:23:15

Nem reprezentatív minta, de ha bennfenntes vagy, akkor kérdezni szeretnék:

- Melyik volna egyszerűbb, a váltópénz vagy a mobil kártyaterminál? Miért nem akarnak adni egyiket sem a cégek, miért jó a futár és az ügyfél dolgát nehezíteni?

- Miért nem telefonál a futár, hogy kb ekkor vagy akkor érkezik? Legtöbben munkaidőben nincsenek otthon, aki pedig igen, készülhetne készpénzzel vagy várhatná az ajtóban a csomagot.
A telefon azért is lenne még hasznos, mert mi van, ha nem működik a csengő, rossz a kaputelefon. Panelházakban a kaputelefon bizony problémaforrás, családi házban leggyorsabb-legolcsóbb megoldás egy vezeték nélküli csengő, az jó hangos.

Mert hasznos látnunk a másik oldalt, de az ügyfél gördülékeny ügyintézést szeretne a 21. században. Én volt, hogy a csomagos postással beszéltem mobilon, délelőtt nem talált ott, viszont velem zárta az aznapi járatot. A mobiltelefon és a bankkártya korában a korszerűség a szolgáltató és az ügyfél dolgát is könnyítené szerintem.

Gato666 2017.11.14. 12:32:19

600-800 km naponta 12 óra alatt a kézbesítésekkel együtt települések között (nem autópályán).

Te kurván tudsz valamit tesó!

Hahaha

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 12:42:59

@Névtelen betelefonáló: "Miért nem telefonál a futár, hogy kb ekkor vagy akkor érkezik?"

Értelmesebbje azért szokott. Pár hete épp nem voltam otthon futárnapon, hívott, hogy 10 perc múlva nálam lesz, mondom, hogy sokra nem megy vele de ha gondolja a közeli tecsó parkolójában át tudom venni, megköszönte, találkoztunk a közeli tecsó parkolójában és mindenki elégedetten távozott.

actsy farang 2017.11.14. 13:17:35

@eßemfaßom meg áll: Persze, én sem akarom azt mondani, hogy hülyeség futározni, de ha egyszer van akinek ennyire problémás, akkor meg lehet oldani pikkpakkal is, egy kisebb városban is szokott lenni 1 de inkább 2 pont. Postához képest minimális sorbaállással. Csomagautomaták tényleg csak a nagyobb városokban vannak. De nekem személyes szoc. problémám, hogy utálok készpénzezni, amit futár esetén a legritkábban tudok elkerülni, 1-2 éve még a postán se lehetett rendesen bankkártyát használni, a csomagátvételi ponton meg semmi gond, fizethetek kártyával olyan üzlet árujáért is, ami egyébként nem tesz lehetővé kártyás fizetést. De mondom, ez csak a személyes tikkem. Gázkazánt én is házhoz hozattam, telefonált is a futár, mert nem akart magával kitolni.

commentes nikk 2017.11.14. 14:05:55

Lehet vótmá, de tanulni kell, és akkor az embernek jobb melója lesz, mint a csicska futárkodás. Ha meg ennyire futotta, akkor dolgozz helóta, ne panaszkodj, váháháháhá :))))))

Treff Bubi 2017.11.14. 14:11:01

Magyarországon soha, senkinél nincsen váltópénz, kb. a Tesco méretű boltoknál kezdődik az a kategória, ahol nem sóhajtozva és szemforgatva próbálják meg összekaparni a visszajárót. Aminek persze az az oka, hogy ma már mindenki automatából veszi fel a készpénzt, azok meg mindig a lehető legkevesebb bankjeggyel adják ki a kívánt összeget.

Artie 2017.11.14. 15:27:05

Mai sztori.

10:34, futár hív, pár perc múlva hozza a csomagot.

10:40, futár hív, bocs, berendelték a központba, egy óra múlva hozza.

Most fél négy van, azóta nem ért ide és nem hívott.

És ilyenkor kinek a kurva anyját?

Bolshevik 2017.11.14. 15:41:11

@Treff Bubi: Ezért kell 50k helyett 49k-kat kivenni :D

petivagyok innen 2017.11.14. 15:42:32

Az utóbbi időben, amikor csak tehetem csomagautómatákba rendelem a cuccokat. Akkor megyek érte, amikor van időm/kedvem. Nem kell minden ház előtt lassító furgon miatt készenlétbe helyezni magam. De ugyanígy jók a mindenféle csomagátvételi pontok is.

qwertzu 2017.11.14. 15:45:43

De basszus, hiába ír rá bárki bármit a megrendelőlapra, leszarják. Nem feltétlenül a futár, van hogy a központ idióta, de akkor is.

Egyszer rendeltem egy cirkót, 180ezres utánvéttel. Ráírtam a megrendelésre, hogy előző nap szóljanak oda, hogy jönnek. Utána felhívtam a webshopot, hogy de tuti fontos lenne, hogy ne váratlanul állítsanak be.

Hát persze hogy úgy hívnak fel, hogy 10 perc múlva érkeznek, teljesen véletlenül voltam otthon. Mondjuk kórusban szidtuk a fuvarszerző anyját a futárral.

Lángharcos 2017.11.14. 15:53:20

Ez a poszt arról szól, hogy a farok próbálja csóválni a kutyát.

flamer 2017.11.14. 15:58:36

@meow?: "Birom a sok megmondoembert :) "legyen nala!""

Az utánvétel például kibaszottul drága szolgáltatás, abba bele kell férnie annak, hogy a cég megfelelő mennyiségű váltópénzzel lássa el a futárt. Ha nem teszi, az a cég hibája, nem a vevőé.

élhetetlen 2017.11.14. 16:23:17

@xclusiv: Nem vitatkozni akarok, csak egy másik szempont. „"Ha véletlenül nincs nálam elegendő váltópénz" - Legyen. Ennyi.”. Csak vegyünk egy durva esetet, harminc csomag, mind a harminc 5 eft alatti. Mindenki húsz ezressel akar fizetni. Ha nem számoltam rosszul, akkor 30x15000, azaz 450000 forintnak lenni kéne a futárnál, mint apró, induláskor. Józan ésszel elvárható? Az meg, hogy egy cégnek megéri-e a mobil kártyás leolvasó, azt hiszem, a vevőköre határozza meg. ha van több ezres átutalós vevője, és száz kp-s, akkor nem éri meg foglalkozni vele.
A másik, ez a csomag kibontás. Egyszer van az adott cégek házhozszállítása, kibontás. esetleg beszerelés is a része. Aztán van, hogy kibontás, tételes ellenőrzés, ez az eladó és a futárcég szerződésének függvénye, nyilván drágább, az eladónak, vagy ezt választja, vagy nem. A sima futár szolgáltatásnál a futár felvesz egy ép csomagot, és kiszállít egy ép csomagot, köze nincs hozzá, hogy a csomag belsejében mi történt. Ez a nehezebb. Csak egy példa. Porcelán tepsit rendeltem, futár hozta. Elment, ketté volt törve a tepsi, mert bénán csomagolták, (kisebb volt a doboz a kelleténél, átlósan rakták bele, elpattant). Mi lett volna, ha a futár megvárja, míg kibontom? Én azt mondom, hogy ő eltörte út közben, ő azt mondja, hogy mikor kivettem a csomagból, akkor leejtettem? Kakukk. A másik, hogy az ő cége arra szerződött, hogy az árut a boltból elhozza hozzám. A visszaszállításra nem, akkor azt ki fizeti? Én nem küldhetem vissza vele, mert én aztán nem szerződtem a cégével csomagfelvételre, és elszállításra. Ezeket azért át kell gondolni, esetleg megkérdezni a webáruházat, hogy kivel szállíttat, és hogyan, de általános elvárásokat nem lehet támasztani.

élhetetlen 2017.11.14. 16:30:47

@Fotósképző: „ha egy futár naponta akár több 100 000 forintot begyűjt, be lehessen nála induláskor 15-20 000 Ft ezresekben.” . Másnak már írtam, egy abszurd esetben, 30 csomag, 5000 ft alatt, mindenki húszezressel fizet. Akár meg is történhet. Hogy a harmincadiknak is vissza tudjon adni 450 000 forint „apróval” kéne indulnia reggel. A 15000 már az első átvevőnél elfogyhat.

Visceroid 2017.11.14. 16:35:37

@Pierr Kardán: +1. Egyébként is kis hazánkban mindennek megvan a maga rituáléja, belső köre, az "így kellene működnie" és az "így működik" módja. A futárszolgálat szerintem ennek a négyzete, bizonyos dolgokat előre elvárnak, amik rendelésnél nem voltak világosak, mert "hát ezt mindenki tudja". Jó, köszönöm, majd rendelek, ha megtudtam mindent. Addig nem.

Gab666 2017.11.14. 16:41:21

Én rendszeresen rendelek legtöbbször munkahelyre, de előfordul, hogy otthonra is (van, aki átvegye). Soha nem fizetek előre. Ez az alapvető bizalmatlanság a sok éves tapasztalat alapján jött. Még a már ismert és megbízhatónak mondható cégeknél is előfordulhat, hogy rossz terméket küldenek, nem azt küldik, nem úgy küldik stb stb. Aztán kiderül, hogy az már nincs, amit én szerettem volna, vagy küldjem vissza ha nem tetszik, majd utalják a pénzt stb stb. Aztán vagy visszajön, vagy nem. Szóval szerintem a legtisztább az utánvétes fizetés, persze csak miután meggyőződtem, hogy az az áru érkezett és olyan minőségben, amit valóban rendeltem. Így aztán kápézunk, és törekszem arra, hogy a pontos összeggel elő tudjak állni (persze, ha méltóztatnak legalább egy időintervallumot megadni a csomag várható érkezésére, de ezzel általában nem szokott gond lenni) viszont én is úgy gondolom, hogy azért ne haljon már bele valaki, ha vissza kell adni. Baszki ettől már egy szaros közértben is kivagyok. Érezzem magam szarul, mert a hülye automata (vagy a még hülyébb főnök) húszezreseket adott? Azért úgy gondolom, az lenne a minimum, hogy gondoskodnak váltópénzről, ahol arra szükség van. Sajnos nem így van...
De ezt leszámítva nekem összességében pozitív tapasztalataim vannak a futárokról. Idetalálnak, be tudják lőni az időt is, készségesek, ha kell, tudnak visszaadni, ha meg probléma van, kölcsönösen törekedjünk a megoldásra, úgy gyorsabb!

Arcade Macho 2017.11.14. 16:50:29

"Már be is vittük a terméket, amikor is az ügyfél hadonászik egy kinyomtatott papírral, amin a következő szöveg áll: „A futár jelenlétében bontsa ki a csomagot, és győződjön meg annak sértetlenségéről!" Óriási! Ilyenkor hiába mondom, hogy ha nem erről szól a szerződés a feladóval, akkor NEM KELL megvárnunk a csomag kibontását, "

fel kell bontani a feladoval levo szerzodest, vagy kiszamlazni neki a tobblet idot

a felhasznalo azzal a papirral hadonaszik amin a Vevo es Elado kozti szerzodes korulmenyei vannak tisztazva, szegeny futar meg belecsoppent, hogy ket oldalrol gyomoszoljek...

élhetetlen 2017.11.14. 16:53:23

@Tehetséges ugandai buzi: Nem jó! Nem te adod a pénzt direkben, hanem a munkaadója, akinek abból van pénze, amit te a szolgáltatásért fizetsz az ezt megszervező eladónak. Ha az eladó tőled csak annyi pénzt kér, amiből csak annyit fizet a futárcégnek, hogy az felveszi, és kiviszi a csomagot, akkor te csak azért fizettél, nem jár több, sőt, nem is tehet többet. „de boltban és étteremben is van egy olyan mondás, hogy a vevő/vendég a király!„. Adott, megfizetett keretek között. Azzal még próbálkozhatsz, hogy a rendelkezésre álló alapanyagokból csináljanak valamit, ami nem szerepel az étlapon, de akármekkora király vagy, ha nincs friss osztriga, nem fognak elrepülni a kedvedért érte. Sőt, ha nincs articsóka a vendéglő választékában, de a konyhafőnök tudja, hogy a szomszéd zöldségesnél van, akkor sem futhat ki venni neked, mert előtte el kéne rendeznie az adminisztrációt, hogy ellenőrzött forrásból szerezte be, stb. Na ennyit a királyságról, és a futárokról.

Ugyan Nemár 2017.11.14. 16:56:12

@commentes nikk:
Egyetemi végzettséggel is lehet ugyanennyi gürizni ugyanennyiér sajnos. :/

Arcade Macho 2017.11.14. 17:13:20

@actsy farang: "Hát akkor pont erre jó, a csomagpontra szállítás."

ugye te hetero letedre oda szoktal menni a meleg oldalakra es aradozni arrol hogy a punci az milyen jo?
de elotte vegigolvasod RESZLETESEN hogy hogyan kekszualizaljak meg a melegek egymast, es kepbe jossz midnennel csak azert hogy utana fikazni tudd?

élhetetlen 2017.11.14. 17:19:31

@vernon: Csak zűrzavar van a fejekben. „"Ha az ügyfél mégis kibontja, és nem veszi át, akkor bizony megtörténhet, hogy a futárnak kell kifizetnie a csomag árát. Ezt nagyon kevesen tudják, és még kevesebben hajlandóak megérteni". Ez a mondat azokról szól, akik azt hiszik, hogy joguk van felbontani a még át nem vett csomagot, és úgy tűnik a kommentekből, hogy sokan vannak, és elvárnák a futároktól, hogy engedjék kibontani a csomagot, mielőtt átvették volna. Ha egy futár jelenlétében kibontják a csomagot, és utána nem veszik át, akkor ő már nem tudja sértetlen állapotban visszavinni, mint át nem vett csomagot, és ráverik. És úgy tűnik, ezt várnák el sokan a futároktól, hogy ezt bevállalják, ami képtelenség.

Arcade Macho 2017.11.14. 17:25:52

@élhetetlen: "Csak vegyünk egy durva esetet, harminc csomag, mind a harminc 5 eft alatti. Mindenki húsz ezressel akar fizetni. "

hmmm szoval azt mondod hogy kepesek emberek 4e alatt rendelgetgetni es 1000 - 1500 Ft -ot kikohogni a futarnak? valszeg amilyen ""nagy erteku dolgok lehetnek 4e -ert igy a T. futar meg meg sem emeli magat...
ebben az esetben hogy igy megkinalta az a 30 majom a futart MUNKAVAL igenis legyen kepes felvaltani, igazan bele kell ferjen abba az 1500 HUFba...

élhetetlen 2017.11.14. 17:38:52

@Treff Bubi: Ehhez még adaléknak, az OTP sem képes arra, hogy nyisson egy ablakot apróra váltáshoz. Egyszer játszottam el, hogy megpróbálok pár húszezrest apróbbra váltani (egyéni probléma, hogy miért kellene itthon apró), már nem emlékszem, melyik csoportba irányítottak, és egy órát vártam, mire sorra kerültem, mert előtte akármilyen, több időt igénybe vevő ügyfelet végig kellett várnom. Az meg kinek a hátára kell púpnak, hogy egy boltban nem válthatnak, (pl. Lidl, csak az működik, hogy kiveszek egy száz forintos tételt, azt kp-vel fizetem, akkor kötelesek visszaadni, a többi megy kártyával). Babrás, de, ha pénztáros csak vált, akkor jön az, ami a múltkor megtörtént, hogy mikor pénzváltást kértem, akkor a szomszéd kasszás beszólt, hogy akkor keressek is új munkahelyet a kollégának, ha pénzt vált.

Arcade Macho 2017.11.14. 17:39:04

na jo a foxpost 480 Ft -os araval nagyon ott van...

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 17:46:59

@élhetetlen: Ha mindenki "húsz ezressel" akar fizetni 5ezer forintokat akkor nem látom a pénzvisszadási problémát.

Egyébként meg oldja meg a futárcég. Ez is a része a munkájának. Vagy ne vállaljon utánvétes kiszállítást.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 17:51:47

@élhetetlen: "Nem te adod a pénzt direkben" attól, hogy nem direktbe adja a vevő a futárnak a fizetést a futár mehetne a balettba ugrálni ha nem lenne a vevő aki fizet azért hogy legyen mit kiszállítani neki.

Merlot 2017.11.14. 17:55:39

Kedves Futár!

Imádom az online vásárlás lehetőségét, évek óta űzöm.
Nem utazom csúcsban, nem nézelődöm, kérdezősködök hozzá nem értő bolti eladóktól. Otthon mindent megnézek (kivitel, műszaki paraméterek, stb.) a neten, beleértve a legkedvezőbb árakat is. Aztán csak megrendelem, és várom a cég visszajelzését mail-ben.
Ebben közlik, hogy hány nap múlva mehetek érte személyesen, vagy keres fel egy futár az áruval.
De mit képzel egy futár, hogy reggel 8 és délután 4 között otthon ülök, és várom a telefonját vagy a kapucsengő megszólalását. (Bizony, kedves Futár ÚR, legtöbb kollégája felhív, van aki a kapuból, és más azért, hogy kb. ekkor érkezik a megadott címre).

Ma már a korábbi kényelmes keresleti piac idején még pofátlan szolgáltatók (Telekom, UPC, DIGI, gázművek, stb.) szerelői is 2-4 órás terminust adnak az érkezésük napjára.

Ön hogy képzeli azt, hogy csak Önre várok reggeltől estig a lakásban???

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 17:57:33

@élhetetlen: " hogy sokan vannak, és elvárnák a futároktól, hogy engedjék kibontani a csomagot, mielőtt átvették volna."

Mivel a vevő ugye nem a futárral hanem az eladóval van jogviszonyban így kénytelen az elado leírását követni az átvételről, és az eladó ott irja az értesitő mailben barominagy villogó neonvörös betűkkel:

"KÉRJÜK, HOGY A CSOMAG TARTALMÁT MÉG A FUTÁR JELENLÉTÉBEN ELLENŐRIZD LE!
A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre."

élhetetlen 2017.11.14. 18:05:38

@Arcade Macho: Hát képzeld el, (de soha ne kelljen megélned), hogy vannak emberek, akik nem képesek befutni a várost egy szükséges, de akár olcsó dologért, hogy megkeressék, csak az interneten tudnak keresni. Eddig megy? Aztán megrendelik futárral, mert taxival elmenni érte drágább lenne. Nem biztos, hogy hülyék. Egy példa, kellett 10 méter szatén szalag. A körtéren métere 400 ft, azaz 4000. Valahol Újpesten egy webáruház, egész tekercs, és a kiszállítással együtt is sokkal olcsóbb, mint a körtéren méterenként megvett. A következő egy szintén egy pár ezer forintos hajszárító lesz, mert nem tudok elmenni egy boltba. És azt hiszed, hogy én vagyok az egyetlen? Mindenkinél egyéni, hogy mi éri meg neki. Most ehhez hozzájön az, hogy aki egy hónapban egyszer vesz fel, vagy vetet fel valakivel kp-t, annak húszezresei lesznek. A „harminc majom”, akik közé tartozom, még így sem várhatja el, hogy a futár 450000 forint apróval induljon.

commentes nikk 2017.11.14. 18:17:54

@élhetetlen: sorry, de kicsit tényleg élhetetlen vagy. Azért kell kibontani, mert akkor a futár által aláírt jegyzőkönyvet vehetsz fel, tanú tanúsítja, hogy törött cuccot kaptál, ha kifizeted, a futár elmegy, és utána észleled, hogy törött, akkor már baszhatod, mert az életben be nem bizonyítod, hogy nem te törted össze, hanem törötten kaptad. Egyébként több webshop külön felhívja arra a figyelmet, hogy a futár jelenlétében bontsa ki az ember a terméket, mert utólagos reklamációt nem fogadnak el (ami érthető is, mert ha a cuccot mondjuk a rendelés estéjén szilánkokra töröm véletlenül, akkor ráverhetném a futárra, vagy a webshopra, hogy szart küldött/hozott). Szóval ha a webshop feltételeiben benne van a kibontás, akkor bizony bontsd ki, és ne érdekeljen, hogy a futár addig ott kénytelen álldogálni, mert ez esetben ez a művelet a szerződés része, és jogod van hozzá.

egigi 2017.11.14. 18:21:16

Bármit rendelünk, minimum egy-két napunk van, mielőtt kiszállítják. Nem egy megoldhatatlan feladat megszerezni addig a szükséges összeget kiszámolva, akkor nincs gond a nagy címletekkel. Ha meg nincs kedve az embernek készpénzzel vacakolni, a legtöbb webáruházban ki lehet fizetni előre a termékeket kártyával vagy átutalással.

élhetetlen 2017.11.14. 18:23:31

@eßemfaßom meg áll: „Ha mindenki "húsz ezressel" akar fizetni 5ezer forintokat akkor nem látom a pénzvisszadási problémát.”. Sajnálom, erre írtam, hogy, ha harminc ilyen van egy nap, akkor a futárnak 450 ezer forint apróval kéne indulni reggel, de te ezt nem látod problémának. „a futár mehetne a balettba ugrálni ha nem lenne a vevő aki fizet azért hogy legyen mit kiszállítani neki.”. Nem sokat értettél meg abból, amit írtam. Csak azt írtam, hogy a futárnak annyi a dolga, hogy azt tegye, amiért akár áttételesen is fizetik. Megpróbálom újra. Ha te csak annyit fizetsz az eladónak, amiért ő a futár cégnek annyit fizet, amiért felveszi, és kiviszi a csomagot, akkor nem várhatod el a futártól, hogy az átvett csomagot, ha nem tetszik a tartalma, akkor visszavigye, mert ezt az utat nem fizetted ki az eladónak, és ő nem fizette ki a futárcégnek. Ja, és, ha nem vállal a saját zsebére a futár egy plusz fuvart, akkor menjen a balettbe ugrálni. Kiváncsi lennék (ja, nem), hogy mennyit dolgozol ingyen másoknak.

Geza16V 2017.11.14. 18:23:45

Voltam már mindkét oldalon. Normális hozzáállással nem lesz probléma a másik fél részéröl sem. Egy pár kedves szó és/vagy egy mosoly simán lefegyverzi a megtöbb notórius kötekedöt is. Ettöl függetlenül nagyon örülök, hogy ettöl a negatív környezettöl megszabadultam. Ahol most élek, ott nem a bizalmatlanság az alap, hanem bizalommal vagyunk egymás iránt, eszembe sem jut kötekedni, ha utólag bontom ki a csomagot, és derül ki valami turpisság, akkor is simán visszaveszik. A boltok tudják, hogy nem éri meg szemétkedni, mert vevöt vesztenek, a vevök meg nem kekeckednek és simliskednek, mert nekik is érdekük a kényelmes kiszolgálás.

Arcade Macho 2017.11.14. 18:31:16

@élhetetlen: Ujpest - Moricz tav meg nem tetele szamomra tenyleg elkepzelhetetlen...

élhetetlen 2017.11.14. 18:34:19

@eßemfaßom meg áll: Na, ez nem megy. Ez bizonyos cégekre vonatkozik, akiknek az a működési szabályzatuk. akik meg nem így működnek, azokra a saját szabályzatuk vonatkozik, minden cégnél elolvasható, hogy mit várhatsz el tőlük. Ennyi.

Haj 2017.11.14. 18:41:09

Én csak azt nem értem, hogy miért csak a vergődést látja mindenki a posztban? Ez egy futár napja. Nyilván nem mindenhol ütközik akadályokba, de azért napi 2-5 biztos becsúszik. Azt sem értem, hogy miért kell személyeskedni? Iskolázatlan, bunkó, paraszt...... Tényleg? Lehet hogy jobban iskolázott mint itt néhány nagyokos, csak épp ezt hozta a sors, vagy itt érzi jól magát. Az is tévhit, hogy a címzett fizet és ezért ugrálni kell. Nem. Az esetek többségében a feladó fizeti a fuvardíjat amit persze áthárít a címzettre, de a fuvardíj nagyon sokszor a feladótól érkezik egy összegben, hónap végén. Tehát, ha visszaküldi a címzett a csomagot, akkor is megkapja a cég a díjat, de lehet a dupláját is, mert két út volt. Ez egyéni megállapodás kérdése. Mi van akkor, ha a futár telefonált egy órával érkezés előtt, de nem vették fel a telefont. Aztán csörgött fél órával előtte, de még mindig semmi, majd kiérkezik a címre, ahol hiába csönget és telefonál újra, semmi sem történik? Majd értesítőt otthagyja a postaládán és miután elment, 20 perce elteltével visszahívja a címzett őt, és közli hogy aludt, a csengő meg nem jó. Akkor is a futár a hülye ugye? Címen ott volt, értesítőt hagyott, megtette ami a munkája. Ezerféle módon lehetne okoskodni és mindkét oldalt el lehet hordani szarnak, de véleményem szerint célravezetőbb lenne ha inkább megkönnyítenénk egymás dolgát.

flamer 2017.11.14. 18:47:52

@élhetetlen: "ha harminc ilyen van egy nap, akkor a futárnak 450 ezer forint apróval kéne indulni reggel, de te ezt nem látod problémának."

Ez a költsége annak, ha az ember készpénzt kezel, ezért kerül olyan sokba az utánvétel (egyébként meg reálisan nem kell ennyit magánál tartania).

sZulamith 2017.11.14. 19:04:42

Ma jött a futár a megrendelt áruval. A szolgáltató neten jelezte a várható érkezés időpontját olyan 1 órán belüli időtartamra, mobilon pedig a futár szólt, hogy milyen messze van a megadott címtől, pontosan mikor érkezik. Semmi akadálya nem volt annak, hogy a kapunál legyek amikor megérkezik. Udvarias, gyors, és hibátlanul megkaptam a csomagot!

M. Péter 2017.11.14. 19:17:42

"a legtöbb cég szabályzata szerint a futár a csomagot az első zárható kapuig/ajtóig köteles vinni"
A hanyatló nyugaton elhozzák a lakásajtómig.

lutria 2017.11.14. 19:22:29

@flamer: Csak éppen ezt a "költséget" a munkavállalóval fizettetik mert a cégek nem adnak váltópénzt.És cserébe pl. a postánál havi 600-1000Ft pénzkezelési pótlékot adnak...(miközben napi több százezer forintot (havi szinten milliókat)szednek be a cég részére)
Végülis az a helyzet hogy egy pályakezdő futár addig amíg nem keresi meg a borravalóból vagy a fizetéséből a váltópénz összegét addig lényegében otthonról viszi be a céghez azt az összeget ami az elégedett ügyfelek kényelmét szolgálja.Amit persze később sem vehet ki-max.a felmondása után-,költhet saját célra mert mindig ~legalább 20.000 Ft-nak kell nála lennie amikor melózni megy és még azzal is folyamatosan törődnie kell hogy megfelelő címletetek legyenek nála.

sZulamith 2017.11.14. 19:22:49

@tamarisk: A külsérelmi nyom nem mindig látható. Például ha rázkódik a csomag, leesik,netán arrébb dobják, miközben másikat szednek elő. Alapos csomagolásnál, - ami az eladó alapvető érdeke - külön jelezve, hogy törékeny, csakis a szállító lehet a hibás.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 19:27:21

@élhetetlen: "Sajnálom, erre írtam, hogy, ha harminc ilyen van egy nap, akkor a futárnak 450 ezer forint apróval kéne indulni reggel, de te ezt nem látod problémának"

Metr nem probléma. Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres tételeket akkor a 30. tételnél a futárnál lesz 150ezer forint ezresekben.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 19:31:50

@lutria: "Csak éppen ezt a "költséget" a munkavállalóval fizettetik"
És ehhez mi köze van a termék átvevőjének? Mondjon fel minden futár ha a munkaadó nem biztosítja a szükséges feltételeket.

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 19:41:08

@Logisztikusok: Szóval Kishamis Pál rendelhet egy sony a99 gépet héccázezer forintér+kiszállítás, szépen elteszi a gépet majd jelentheti az eladónak, hogy csak egy tégla volt a csomagban és kéri vissza a vételárat majd megnyeri a pert adott esetben ha nem tudja az eladó minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy a csomag átvételének pillanatában kamera volt a csomagban és az eladó nem fogja tudni bizonyítani mert kb lehetetlen

maianya 2017.11.14. 19:50:49

@eßemfaßom meg áll: vagy esetleg készüljön az egyfél annyi pénzel, amennyi a csomag értéke nem? Futárok, nem pénzváltók!

maianya 2017.11.14. 19:55:20

@Merlot: rendelje ahol mindíg át tudja venni! Pl munkahely

eßemfaßom meg áll 2017.11.14. 20:13:50

@maianya: Mivel nem azért ad senki pénzt a futárnak, hogy felváltva visszakapja így nem igazán értelmezhetö a böffentésed

Te egyébként ilyen életvezetési tanácsadó vagy aki megmondja ki mivel fizessen és hova rendeljen?

asszed... 2017.11.14. 20:14:09

@eßemfaßom meg áll: nem! A feladó és a futárcég van jogviszonyban!

Logisztikusok · http://logisztika.blog.hu 2017.11.14. 20:14:17

@eßemfaßom meg áll: Bizalom nélkül nem működik az e-kereskedelem.
Amíg a géped a gyárból eljut a nagykerhez, a webshop raktárába majd hozzád, addig rengeteg biztonsági kapunk megy át. Vonalkódok, RFID chipek, kamerafelvételek, súlymérések, fotók készülnek, hogy lekövethető legyen a termék útja a felhasználóig. Ha valahol valaki téglára cserélte, annak nyoma lesz a rendszerben. A kereskedő és a futárszolgálat pedig fizet annyi biztosítást, hogy képes legyen kártalanítani a jogos reklamációkat. Kishamisok, akik kijátszanák a rendszert mindig vannak, de általában nem jutnak el a bíróságra, mert hamar kiderül, hogy kamuznak.

beste12 2017.11.14. 20:14:40

@eßemfaßom meg áll: @zuiko: én már csak csomagpontra rendelek csomagot. Ne várjak a futárra - meg ő se rám, ez így egyszerűbb. Csomagpontokon szinte mindenhol lehet kártyával fizetni, és elég széles a hálózatuk is már. Meg ott lehet bontogatni a csomagot is...

asszed... 2017.11.14. 20:16:04

@eßemfaßom meg áll: a vevô meg a kényelmes fenekét, meg as idejét viheti a plázákba. Pá

asszed... 2017.11.14. 20:18:09

@commentes nikk: ha websob felárat fizet bonthat, ha nem akkor nem.

asszed... 2017.11.14. 20:27:33

@eßemfaßom meg áll: te nyugodtan eröltesd a vásárlónak mindíg igaza van dolgot, de elhiheted, ha nem kap váltópénzt, és nem fér bele as idejébe h váltasson, akkor csak holnap kapsz csomagot.

2017.11.14. 20:38:23

@sZulamith:

NEM!

HA nem látható külsérelmi nyom,
de mégis összetört belül,
akkor az bizony
NEM VOLT ELÉG JÓL csomagolva....

Hisz csak kis erőhatások érték!!! mégis tört belül.

HA NAGY erőhatások érték volna az már látszana a csomag külsején is.
Megroggyant élek/sarkok/horpadások/szakadások/vágások képében...

2017.11.14. 20:44:23

@eßemfaßom meg áll:

Nos akkor írhat ki ilyet, ha futárcéggel ERRE szerződött is!!!
Akkor futár megvárja, mert így bízta meg a feladó....

HA nem úgy szerződött a futárcéggel, akkor meg ne írja ki a köcsögje.
Mert akkor a futár nem köteles megvárni...

sZulamith 2017.11.14. 20:49:36

@tamarisk: Csomagolásban dobogós vagyok:)

2017.11.14. 20:49:38

@commentes nikk:

HA a webshop ARRA IS szerződött a futárral!!!
hogy
meg kell várnai kibontást külsőleg épen átadott csomag esetén is....

Alapban a futárnak ugyanis
- külsőleg épen átadott csomag esetén
- NEM KELL megvárnia a kibontást

Csak láthatóan külsőleg sérült csomag esetén.
Mivel ekkor a futárcég felel a beltartalom sérüléséért.
(a durva szállítás miatt...)

2017.11.14. 21:00:31

@commentes nikk:

" ha kifizeted, a futár elmegy, és utána észleled, hogy törött, akkor már baszhatod, mert az életben be nem bizonyítod, hogy nem te törted össze, hanem törötten kaptad. "

Marhaság....

Pár hete jött étkészlet a 4home-tól.
A kívül szemre ép dobozban, belül törött tányérral.

Reklamáció fényképpel és vissza fizették az árát+futárt és még a visszaküldés díját is.

Minden külsőleg ép csomagot körbe fotózok a kibontás előtt!!!
Aztán a kibontást is.

Így van egy fotósorozat, amit épeszű eladó nem vitat.
Hisz vita esetén perben is elbukná a bulit...
Ezért nem éri meg neki a tökös vevőt szívatni.

Amúgy heti 3-4 csomagom jön.
Normális cégektől, így még soha nem vertek át.
Sérült beltartalom is csak elvétve akad.

Ahol lehet BANKKÁRTYÁVAL fizetek előre, mert
- olcsóbb
- kényelmesebb
és főleg, hogy
- BIZTONSÁGOSABB

Mivel bankkártyával fizetve VAN!! charge back lehetőségem.
Azaz a kifizetett pénz visszavonására az eladó jóváhagyása nélkül is...

Ezzel eddig csak egyszer kellett élnem, a kekeckedni akaró webshoppal szemben.

karesz82153 2017.11.14. 21:01:58

Az aprópénz nem csak a futároknál kritikus. Nálunk alap szituáció hogy az első 4-5-6 vevő mind nagy címlettel fizet 2000-3000 ft os számlákat. És semmi apró nincs nála. Pl 2025ft és kicsapja elém a tízest kérdés nélkül hozzáfűzve "nincs apróm". Mondom 25ft csak akad a pénztárcájában... "nincs nálam" . és a következő sok vevő is ugyanígy. Aztán amikor a harmadik játsza el ugyanezt "nincs apróm" közlöm vele hogy nekem sincs akkor pedig jön a hiszti hogy nekem kötelességem. Hát sajnos nem. Nem kötelességem 150-200e ft al nyitnom. Az a kötelességem hogy legyen annyi váltó a kasszában nyitáskor hogy egy db húszezresből bármekkora összegnél vissza tudjak adni. A legextrémebb eset az volt amikor bejön a vevő, közli hogy 3 embernek viszi a cuccot úgyhogy neki ez 3 bblokkra kéne. Mondom neki hogy no problem, (mind a 3 blokk 2000 alatt).
Elsőre kivág egy huszast. Szó nélkül vissza adok.
Második újra 20000.
Nincs kisebb?
Nincs.
De ha ebből visszaadok a tízezres lesz a legkisebb címletem senki másnak nem fogok tudni visszaadni.
De tényleg nincs.
Most adtam vissza 180000 et tudom hogy van.
De akkor nem tudja hogy számoljon el.
-- Visszaadtam húszezerből.
Jön a harmadik újra húszezer.
Nem tudok visszaadni.
A delikvens áll.
Aztán tovább áll.
Majd mégtovább mögötte már hosszú sor.
-Előbb mondtam hogy senki másnak nem fogok tudni visszaadni több mint 30000 ft váltópénzem adtam oda tényleg elfogyott.

És utánna egy általam sosem látott hiszti és tombolás. Feljelent kötelességem felháborító undorító Most mit csináljon Elképesztő döbbenet gusztustalan stb...

A vicces az hogy nálam is mindig kizárólag nagy címlet van mert az összes nálam lévő pénzt a kasszába szórom és a lehető legnagyobb címletre váltom.

Treff Bubi 2017.11.14. 21:06:08

@Bolshevik: De ha a 49-et két húszezressel, egy ötössel és két kettessel oldja meg, akkor megint én vagyok a nagy címletes istennyila a boltban:)

xclusiv 2017.11.14. 21:08:51

@Zotyo1: ("Átlag munkaidő 12ora" Megértem de ez a te problémád)

Tényleg az ő problémája - már ha igaz amit ír. Mert ugye állítása szerint 4 órát vár, a 12 óra maradékában pedig 100 km/h _átlag_sebességgel szaladozik Zalaegerszeg környékén, nyilván lakott területen és főutakon, mellékutakon...

xclusiv 2017.11.14. 21:16:05

@élhetetlen: "Csak vegyünk egy durva esetet, harminc csomag, mind a harminc 5 eft alatti. Mindenki húsz ezressel akar fizetni. Ha nem számoltam rosszul, akkor 30x15000, azaz 450000 forintnak lenni kéne a futárnál, mint apró, induláskor. Józan ésszel elvárható?"

Ez nem durva eset, ez irreális eset, konkrétabban: fasság.
De még ha ez is lenne a helyzet, ami nem lesz, de játszunk el a gondolattal: akkor is beugorhat 5-10 csomagonként egy kisboltba, kocsmába, benzinkútra, akárhova pénzt váltani.

"A másik, ez a csomag kibontás."

Már bocsánat, de nem érdekel, hogy a futár mennyire siet és az ő cége kivel mire szerződött. Neki kell az aláírásom, én pedig meg akarok győződni arról, hogy mit kapok a pénzemért. Ebben az országban, ahol a garanciális ügyintézés a legtöbb esetben tortúra, ami tele van átverésre hajtó "kereskedőkkel", ahol sokan 100 Ft-ért átbasznak és és ahol mindenki meg tudja magyarázni, hogy ő a saját munkáját épp miért végzi szarul, na itt nincs bizalom. (Persze tudom, a vevői oldal is megéri a pénzét.)

ÁcsKalapÁcs 2017.11.14. 21:40:38

"A "nagy címlettel fizetek" megjegyzés teljesen felesleges, mivel erre észszerűen nem lehet készülni. Egyébként pedig törvényes fizetőeszköz ide vagy oda, még az MNB is azt mondja, hogy "visszautasítható a bankjegyek és érmék elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni." (Más országokban - horrible dictu - még a bolt ajtajára is ki van írva, hogy nagy címletet (pl. 100 euró, 100 dollár) el se fogadnak, ne is akarjon fizetni vele senki.)"

Mennyi az aránytalanul nagy (címlet) összeg. ? 5x-10x nagyobb?

Ha megszüntetnék a 20000-es bankjegyet az talán vissza fogná a készpénzforgalmat és a vissza adási mizériákat.
Mondom ezt úgy, hogy az elmúlt kb. fél évben csak 10000-est adott az automata, de egy marékkal. -:)
5000 Ft alatt, meg mindig kártyázok, ha lehet. :)

totti1987 2017.11.14. 21:46:46

Logisztika blog arról ír, hogy nincs váltópénz egy futárnál...

élhetetlen 2017.11.14. 21:47:45

@commentes nikk: „Szóval ha a webshop feltételeiben benne van a kibontás, akkor bizony bontsd ki”. Erről beszélek, de ha ez nincs benn a kiszállítási feltételekben, akkor ne várd el, hogy a futár megvárja, míg kibontod, aztán a törött akkor vigye vissza, ha ezt a lehetőséget neked nem számlázta ki az eladó, és nem fizette ki a futár cégnek.

totti1987 2017.11.14. 21:49:38

Lehessen kártyával fizetni. Nem értem, hogy sok futárnál miért nem lehet. Egyszerűbb picsogni a cimletek miatt.

élhetetlen 2017.11.14. 21:58:54

@eßemfaßom meg áll: „Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres tételeket akkor a 30. tételnél a futárnál lesz 150ezer forint ezresekben.” Ha harminc embernek 5 ezres vásárlása van és húszezrese, akkor harmincszor 15 ezret kéne visszaadni a futárnak, és az nem 150 ezer. Vagy mitől lesz a harmincadiknál 150 ezer forintja ezresekben? Csak húszezrese lesz, ha egész addig tudott visszadni, mert volt 450 ezer aprója. Nem baj.

2017.11.14. 22:08:22

@xclusiv:

"Már bocsánat, de nem érdekel, hogy a futár mennyire siet és az ő cége kivel mire szerződött. Neki kell az aláírásom, én pedig meg akarok győződni arról, hogy mit kapok a pénzemért. "

Tehát...

Egy ritka nagy bunkó vagy, ennyi.
Most már tudjuk ezt is, miről szól a nicked.

2017.11.14. 22:11:57

@xclusiv:

"Neki kell az aláírásom"

El vagy tévedve...

Neki pont nem kell!

Fogja magát és visszaküldi nem vetted át jelzéssel.
Szívni te fogsz...okoska, nem a futár.

asszed... 2017.11.14. 22:26:21

@xclusiv: kifizetés, és aláírás nélkül csomagot sokan a kezedbe sem adnak. Mellesleg a futár nincs ott amikor csomagolják, szóval az semi tudhatja h milyen állapotban teszik bele a küldeményt.

asszed... 2017.11.14. 22:30:15

@totti1987: ha megadja magát a terminál akkor pont the fogsz picsogni

élhetetlen 2017.11.14. 23:00:17

@xclusiv: „de játszunk el a gondolattal: akkor is beugorhat 5-10 csomagonként egy kisboltba, kocsmába, benzinkútra, akárhova pénzt váltani.”. Valószínű, hogy másik országban, vagy világban élünk, de én az elmúlt öt évben egyetlen boltban sem tudtam váltani. Vagy csak elhajtanak, vagy ki is van írva, hogy pénzváltás nincs. A csomagkibontásról már elég részletesen írtam. Egyetlen lehetőséged, hogy előre megkérdezed, hogy milyen feltételekkel szállítanak, van-e csomagbontás, vagy nincs. Sima háztól házig csomag szállításnál, vagy átveszed, vagy nem. Ha nem, visszaviszi bontatlanul, a többit már leírtam. Ez nem azon múlik, hogy siet-e a futár, és nem is bizalom, hanem szerződési feltételek kérdése.

élhetetlen 2017.11.14. 23:21:31

@Arcade Macho: „Ujpest - Moricz tav meg nem tetele szamomra tenyleg elkepzelhetetlen... „. Erre nem tudok mást mondani, mint, hogy örülj neki. Ha egy villamoson nem tudsz megállni, mert a térded csak az indulást, a fékezést, és a kanyarodást nem tudja lekezelni, akkor fussad le ezt a távot inkább? Az sem megy. A taxit meg gondold meg, olcsóbb a futár. Ez van, te mindent meg tudsz oldani, én nem.

Arcade Macho 2017.11.14. 23:46:47

@élhetetlen: "„Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres"

a husz ezres azt jelenti hogy a kezeben van 20 db ezres es azt felhasznalva fizet...

az apro felvaltassal kapcsolatban, MNB leirja vilagosan hogy meg lehet tagadni a felvaltast amennyiben jelentosen nagyobb az az osszeg...
a T. futar szepen megtagadja, es kesz...

totti1987 2017.11.15. 00:00:52

@asszed...: akkor kifizetem készpénzben okoska. Ha pedig mindenki ötszazassal fizetne, akkor meg az lenne a baj.
Egyébként meg hányszor nem megy a terminál? 21 század, neked nem sikerült belépned? Minek megy hómunkásnak, aki nem birja a hideget. Én is boltoltam, siman meg lehet oldani a váltópénz. Te vagy az ügyfelekért. Ez is ilyen magyaros parasztos hozzáállás, hogy az ügyfél oldja meg. És mielott azt gondolod, hogy én vagyok a paraszt, hozzáteszem hogy a pénztárosokat is rendszeresen kisegítem, hogy ha látom, hogy kevés az aprójuk. Emberi hozzáállás kell mindkét részről. Ennyike.

élhetetlen 2017.11.15. 00:01:53

@Arcade Macho: De jó vagy! Este tizenegykor becsúszott egy szóköz. Talán láttad már, hogy többször sikerült leírnom a húszezres szót. De most nyertél! Te vagy a király! „MNB leirja vilagosan hogy meg lehet tagadni a felvaltast amennyiben jelentosen nagyobb az az osszeg... a T. futar szepen megtagadja, es kesz...”. Erről beszéltem, hogy nem elvárható, hogy a futár mindenkinek vissza tudjon adni a húszezresből, de sokan úgy látják, hogy ez neki kötelessége, de úgy látszik, ezt nem vetted észre.

MaCS_70 2017.11.15. 02:28:05

Amit sokan valamiért nem akarnak megérteni: a futár a vevő szempontjából webshop teljesítési segédje, külön jogviszony a futár és a vevő között nem jön létre. A vevő tehát a futárban a bolt emberét látja.
Ha tehát a rendeléskor ott állt az oldalon, hogy tessék megnézni a csomagot, akkor a futárnak nincs joga ezt megtagadni. A vevőre semmilyen szinten nem vonatkoznak a futárcég belső szabályai. A felelősség is így alakul: nem a futár, de még csak nem is a futárcég felel a vevőnek a kiszállításért, hanem az eladó bolt.
Ennek folytatásaként: ha a vevő a megjegyzésrovatba beír valamit, az az ó vételi ajánlatának a része, anélkül az ügylet nem jön létre.

Ha továbbá a futár készpénzt elfogad, akkor bizony vissza is kell tudnia adni -- a fentebb jelzett, aránytalan összegekre vonatkozó kitétel figyelembe vételével. További kivétel az lehet, ha a vásárlási feltételek tartalmazzák, hogy kiszámolt pénzzel kell várni a futárt.

Az, hogy a vevőt a kiszállításról előre tájékoztassák, mégpedig válaszadásra is alkalmas időráhagyással, szerintem evidens kellene, hogy legyen.

MaCS

Treff Bubi 2017.11.15. 08:51:28

Tavalyi sztori, de vicces: kiszolgált katódsugárcsöves tévét cseréltünk le lapos változatra, a kereskedővel megállapodtam, hogy kérem a régi készülék elszállítását. Telefonon is egyeztettünk, a megrendelés rovatba is beírtam. A futár hozta a tévét, de a régit nem akarta elvinni, mondván, neki erről nem szóltak. Mutatta a fuvarlevélben, tényleg nem szerepelt ilyen kitétel. Ott felhívtuk a szállítókat, akik szintén nem tudtak az elszállításról. Nyilván nem ejtem foglyul a futárt a lakásban, elengedtem. Ezek után több email és telefonváltás után végre sikerült rávenni a futárcéget, hogy vigyék el a régi tévét. Slusszpoén: amikor a másik emberük kijött és ránézett a jószágra, elröhögte magát, és azzal kapta fel, hogy "hát ezt valahol kidobom az út mellé" :D

MaCS_70 2017.11.15. 14:26:19

@Treff Bubi: Erre a mi történetünk:
Két éve ilyenkor az Edigitaltől vettünk hűtőszekrényt. Dupla szélességű, side-by-side rendszerűt. Előre, megrendeléskor fizettünk (senki ne tegye!).
Mivel a ház egy lépcsősor tetején van, elég tisztességes borravalót készítettem be a kiszállítóknak. (Előtte a céggel tisztázva: a konyháig beviszik az újat és elviszik a régit -- ahogy azt egyébként kell.)
Úgy három hét késéssel, váratlanul érkezett a futár, két elég jó erőben levé úriember képében. (Ami logikus: a kocsi tele volt mosógéppel, hűtővel, hasonlókkal.)
Amikor meglátták a lépcsőt, közölték, hogy ott nyilván nem fér el a hűtő, meg ők amúgy sem... Hiába mondtam, hogy lemértem, oldalaként 2-2 cm a ráhagyás.) A régi hűtőszekrény elvitelének felvetésén jót mosolyogtak, arra viszont tettek egy megjegyzést, hogy nem kaptak jattot.
A 130 kilós hűtőszekrényt végül a 45 kilós feleségemmel ketten cipeltül fel a lépcsőn. Persze elfért.

MaCS

Logisztikusok · http://logisztika.blog.hu 2017.11.15. 20:20:48

Feldolgoztuk a kötelező-e pénzt váltania a futárnak témát is, mert sokan kifogásolták. Itt olvashatjátok: logisztika.blog.hu/2017/11/15/kotelezheto-e_a_futar_penzvaltasra

xclusiv 2017.11.15. 22:25:07

@tamarisk: "Egy ritka nagy bunkó vagy"

Meghajlok érveid előtt xD
Jó futárkodást, kiscsillag...

xclusiv 2017.11.15. 22:26:39

@tamarisk: "Fogja magát és visszaküldi nem vetted át jelzéssel.
Szívni te fogsz...okoska, nem a futár."

Ahha...
Nyilván jelezni fogom a webshop felé, hogy más futárcéget keressen, olyat, ahol normálisak a futárok. Szóval lehet, hogy én fogok szívni rövid távon, hosszú távon viszont a futár.

xclusiv 2017.11.15. 22:30:08

@asszed...: "kifizetés, és aláírás nélkül csomagot sokan a kezedbe sem adnak. Mellesleg a futár nincs ott amikor csomagolják, szóval az semi tudhatja h milyen állapotban teszik bele a küldeményt."

Én ezt értem, és nem is a futárt akarom szivatni, félreértés ne essék.
De a hazai, jelenlegi kereskedelmi gyakorlat és panaszkezelés mellett igenis számít az, hogy van egy független tanúm arra, hogy nem az vagy nem olyan állapotban van a dobozban, mint amit én rendeltem.
Érdekes, hogy ebay-en a kínai az 1 dodós tételnél a s***edet kinyalja, itthon pedig százszoros tételeknél néz hülyének a kereskedő.

xclusiv 2017.11.15. 22:32:33

@élhetetlen: Érdekes, én szinte mindig tudtam váltani.
De lényegtelen hogy én mit tapasztalok: az a futár(cég) dolga, hogy tudjon visszaadni. Ha ezt nem tudja megoldani, akkor ne vállaljon kp-s csomagszállítást.

2017.11.15. 23:44:41

@xclusiv:

"igenis számít az, hogy van egy független tanúm"

Valóban, de!!! kívül sértetlen csomag esetén, alapestben
- erre csak megkérheted (mint magánembert)
mégpedig
- a csomag átvétele (és kifizetése, ha kell) UTÁN

A kivétel, az: ha webshop másként szerződött vele.
De olyan, akkor sincs.... hogy az átvétel (és fizetés előtt) bontsd ki, ha kívül ép csomag.

Szóval: az okosság részletekben rejlik!

2017.11.16. 00:01:39

A futár az futár, nem csomagellenőrző.
Általában azt sem tudja pontosan, hogyan kéne kinéznie annak, ami a csomagban van.
Hogyan tudná eldönteni, hogy sérült vagy nem?

2017.11.16. 00:39:56

Fogyasztó: az a magánszemély, aki vállalkozástól vásárol.

A "Fogyasztó"-nak minősülő vevő esetén pedig,
ugyebár
szavatossági igény (azaz hibás teljesítés) esetén
- az első 6 hónapban
- az eladónak KELL bizonyítania,
hogy
- az árú az ÁTADÁSKOR
-MÉG ép volt

Nem a vevőnek, hogy már akkor is törött volt ...

Ezt kéne felfogni
- a vevőnek is
és
- az eladónak is

Akkor az egész " a futár várja meg" marhaság, máris fölöslegessé válik.

Külsőleg ép csomag esetén ez vevő/eladó meccse! csak és kizárólag.

Külsőleg sérült csomag estén viszont a futár/eladó meccse! csak és kizárólag.
Ilyen csomagot NEM veszel át és kész...
DE!!! a sérülési jegyzőkönyvet kéred a futártól!!!!
Két okból
- ezzel segítesz az eladónak a futárcégen leverni a kárát
és
- nem leszel te sem feketeseggű "a szemét nem vett át a csomagot" ügyfél az eladónál

----------

Tehát ... ésszerűen eljárva.

Futár érkezik.
A csomagot ALAPOSAN szemrevételezed.

Innen két út van....

1.
Ha szemre nem ép a csomag, akkor
- kéred a sérülési jegyzőkönyvet a futártól
és
- NEM veszed át, hanem visszaküldöd
Így az eladó a futáron veri le a kárát a jegyzőkönyv alapján!
Te pedig
Visszakapod pénzed, ha előre fizettél a csomagért..
(és nem kéred újra küldeni a csomagot, hanem elállsz)
illetve
Nem került neked semmibe, ha utánvéttel kérted.
Bonus: nem leszel fekete seggű vevő az eladónál

Tehát: láthatón a sérült csomagot NEEEEM veszel át és kész.
Ezért kibontani sem kell!!!!!!
Viszont írass sérült csomag jegyzőkönyvet.

2.
HA szemre ép a csomag, akkor (kifizeted, ha kell) és átveszed.
Futár mehet a dolgára!!!! vele már nincs több dolgod.
Kibontás előtt körbe fotózód, bizonyítandó, hogy KÍVÜL ép volt!!!
A kibontás során is készítesz fotókat, főleg ha valami gyanús kezd lenni...

HA találsz valami gondot, akkor azt azonnal jelzed az eladónak, emilben.
A fotókat is mellékelve.
Kéred, hogy szavatossági alapon térítse meg
- az addigi összes költséged (árú+csomagdíj)
ÉS
- közölje, hogy futárt küld a cuccért vagy te küldd vissza az ő költségére
Ha veled küldeti vissza, akkor azt is téríti neked, természetesen.

Normális eladónak ez mind nem probléma!!!
Az árú visszaérkezése után kártérít 100%-ban.

Ha kifogsz egy genyát, akkor pedig keményen jársz el... behajtod pénzed.

1. lépés
Tértivevényes felszólító levél, fizetési határidővel.
Ha fizet OKÉ! ügy lezárva.

Ha nem fizet időre, akkor elsétálsz egy közjegyzőhöz
és "Fizetési meghagyás " kibocsátást kéred tőle.
(előlegezned kel 35 illetéket, de minimum 5000 Ft-ot)
A fizetési meghagyásban kéred minden pénzed.
- árú+csomagdíj
- visszaküldés díja
- postaköltség
- illeték

A genyának 15 napja lesz dönteni.
Ha fizet OKÉ! ügy lezárva

Ha nem fizet, de nem is tiltakozik.
Akkor jogerős lett és ráküldheted a végrehajtót.

Ha nem fizet, de tiltakozik( ellentmond).
Akkor eldöntöd, hogy perré alakuljon-e az ügy.
A pert "Fogyasztó"-ként szinte biztosan megnyered...

2017.11.16. 00:43:52

(előlegezned kell 3% illetéket, de minimum 5000 Ft-ot)

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 10:00:57

@élhetetlen: Nem lesz és nem hivatkozz arra, hogy egyeszer elírtad mert utána egy csomószor megismételted és fel se fogtad, hogy mi a probléma a "húsz ezressel" csak erőlködtél beszarásig

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 10:03:19

@asszed...: biztos vagy benne, hogy az eladó és a vevő nincs egymással semmiféle jogviszoban?

moonshadow 2017.11.16. 10:06:22

Aktuális, mostani sztori:
Franciaországból online vásárolt termék csomagja tracking szerint megérkezett a szomszéd városban lévő futár depóba. Mivel a franciaországból érkezett csomagokat eddig mindig a d*d hozta ki, pár nap múlva fel is hívom őket, hogy mikor akarják kihozni a csomagot, mivel látom, a trackingon, hogy napok óta náluk dekkol, én meg 15 km-re vagyok tőlük. Telefonos ügyfélszolgálat megerősíti hogy a bediktált csomagazonosítójú csomag náluk van, de nem tudják kézbesíteni, mert hiányos adatokat kaptak, nincs címük. Mondom ha nincs címük, hogyan érkezett hozzájuk a szomszéd városba? Hát, hogy ők külön kapnak elektronikus adatokat a kiszállítási címről, a csomag meg a csomagon található adatoknak megfelelően került hozzájuk szállításra. Mondok, akkor egyszerű a dolog, valaki lefárad a raktárba, megkeresi a csomagot, lenézi róla a címet, felvezeti az adatbázisba, és mindjárt ki is hozhatják. Erre ő, hogy hát nem olyan egyszerű ez, ő nem jogosult irkálni ebbe az adatbázisba, meg a csomagok között se turkálni, ő csak azt tudja, hogy nincsenek adatok, újra kérték a beszállító partnerüktől az adatokat, és ha nem jön, akkor vissza fogják küldeni 7 nap múlva Francia országba. Mondom felveszem a kapcsolatot az eladóval, küldjön át feladóvevényt. Úgy is történt, megjött pdf-ben a francia feladási számla, ami náluk úgy néz ki, hogy van a címzett neve, csomagkód, feladó adatai, oszt jónapot. Felhívom ismét az ügyfélszolgálatot, ahol ezúttal más vette fel, és kicsit változott a helyzet, mert ő szerinte van kiszállítási cím, de azon vannak felakadva, hogy a csomagadatok között nem érkezett meg, hogy a csomag nem utánvétes. Mondom bmeg azért nem érkezett meg hogy nem utánvétes, mert nem utánvétes. Ha utánvétes lenne, akkor az oda lenne írva. De egy csomagra nem írják rá a franciák, hogy nem utánvétes ha egyszer nem utánvétes, mert azt se írják rá, hogy nem törékeny, csak azt írják rá, ha törékeny. Szóval értelemszerűen nem írják rá a franciák a csomagra azokat a szolgáltatásokat amiket nem rendeltél meg feladáskor. Erre az ügyfélszolgálat, hogy ők ezt így nem biztos, hogy ki fogják tudni hozni, hanem visszaküldik. Most itt tartunk, várom, hogy valaki döntsön. Fejfogósszmájli.

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 10:06:23

@asszed...: "a vevô meg a kényelmes fenekét, meg as idejét viheti a plázákba" Hiszen mind a háromezer magyarországi településen ott a pláza csak a lusta tahója nem akarja felemelni a seggét

élhetetlen 2017.11.16. 11:30:26

@eßemfaßom meg áll: élhetetlen 2017.11.14. 16:30:47 fotósképző: „ mindenki húszezressel fizet.”
élhetetlen 2017.11.14. 17:38:52 Treff Bubi: „Egyszer játszottam el, hogy megpróbálok pár húszezrest apróbbra váltani”
élhetetlen 2017.11.14. 18:05:38 Arcade Macho: „aki egy hónapban egyszer vesz fel, vagy vetet fel valakivel kp-t, annak húszezresei lesznek”
élhetetlen 2017.11.14. 16:23:17 xlusiv: „Mindenki húsz ezressel akar fizetni.”. Egy elírás
élhetetlen 2017.11.14. 21:58:54 Neked: „„Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres tételeket akkor a 30. tételnél a futárnál lesz 150ezer forint ezresekben.” Ha harminc embernek 5 ezres vásárlása van és húszezrese,”, „Csak húszezrese lesz”, és nem vettem észre. Ezért erőlködtem beszarásig, azaz, azt magyaráztam, amit írni akartam.
Tehát, egyszer gépeltem el, utána csak vágtam, és olvastam. Az emberi agy pedig olyan, hogy képes korrigálni, és azt olvasni, amit írni akart. Ezért kell valaki, aki egy közlendő cikket is átolvas leadás előtt, mert az írója nem biztos, hogy észreveszi a saját elgépelését. Gondolom, te is ezt akartad írni: „és nem hivatkozz arra, hogy egyeszer elírtad”.
Ettől még hiheted, hogy te vagy az ész és az ász, de nem lesz igaz.

élhetetlen 2017.11.16. 12:21:55

@eßemfaßom meg áll: Hát, ez komoly. Az általam bevágott példákat figyelmen kívül hagyva bizonyítottnak látod, hogy nem tudom, mi a különbség a húsz ezres, és a húszezres között, és szerinted én csak magyarázom a bizonyítványomat. Ezzel nem tudok mit kezdeni. Még szerencse, hogy te nem magyarázod a „nem hivatkozz”-t, ami a te bizonyítványod. Na, részemről ennyi. Álljon stabilan továbbra is mindkét alkatrészed, szép napot.

eßemfaßom meg áll 2017.11.16. 15:01:15

@élhetetlen: tudom, hogy tudod mi a különbség. Az a bizonyított, hogy el se olvasod amit a másik ir, csak tolod ész nélkül amit a gép kidobott és még neked áll feljebb ha valaki rámutat arra, hogy amit írtál az konkrétan baromság. A lányom is ilyen hisztikirálynö aki nem bírja elviselni ha az elbaszására rávilágitunk, csak neki a mentségére szól, hogy három éves és nem kommentel a blog.hun.

élhetetlen 2017.11.16. 15:35:07

@eßemfaßom meg áll: De, elolvasom, és mikor Arcade Macho ezt írta, „"„Ha mindenki "húsz ezressel" fizet 5ezres" a husz ezres azt jelenti hogy a kezeben van 20 db ezres es azt felhasznalva fizet...”, akkor vettem észre, hogy egyszer különírtam. Mert ő leírta, hogy hol bakiztam. Te viszont csak jólesően lovagoltál a bakimon, és lovagolsz még mindig, nem fogadod el az épeszű magyarázatot sem. A saját bakid meg nem számít, de én vagyok a hisztikirálynő. Ja. Hagyjuk a francba, mert az nem számít, hogy az alapkérdésben igazam volt-e, vagy sem, csak az, hogy egyszer különírtam, és ettől, amit írtam, az "konkrétan baromság". Ja. Befejeztem.

Arcade Macho 2017.11.17. 16:44:34

@eßemfaßom meg áll: "hisztikirálynö "

hisztikirálynő...
nem mukodik rendesen a magyar bill?

Arcade Macho 2017.11.17. 16:45:55

@MaCS_70: "A 130 kilós hűtőszekrényt végül a 45 kilós feleségemmel ketten cipeltül fel a lépcsőn. Persze elfért."

Budapesten 2 markos ember szallitoeszkozzel PLUSSSSZ 1 oras kiszallassal ~ 8e
gondoltam szolok, hogy legkozelebb ne cseszd el...

Arcade Macho 2017.11.17. 16:50:03

@élhetetlen: tehat ez a legyen nala annyiszor 20e ahany cim van ez abszurd
van a statisztikai eloszlas, ami alapjan ugy cca annyi az eselye mintha lotto otosod lenne
masreszt van az a TENY, hogy emberek nem fognak 1500 Ft -ert kiszallitani olyan dolgokat amik 3500 Ft -ba kerulnek, egyszeruen sok embernek bancsa a szemet ez a hozzaallas
harmadreszt meg van az a normalis ember faktor, hogyha kiszallitast ker az ember akkor nem szopatjuk a szallitomunkas joembert meg a pizzaszallitot, ugyanis a turhas pizza se jo, illetve az se jo ha a lotifuti emlekszik rad

hozzatennem mehetek el a postanra szopni, mert a postas nem hozza ki a csomagot, lehet kellett volna jattolnom, legkozelebb kiirom hogy T. postas ur a CSOMAGOT ide varom 2 csongetesert 200 Ft a jutalom...

eßemfaßom meg áll 2017.11.17. 17:42:34

@Arcade Macho: ilyenek az új szabályok, levélként feladott nemlevelet nem kell kivinniük.

persze postása válogatja, attól hogy nem kötelező nekem mostanában is kihozza azokat amik beférnek a postaládába és még csönget is.

élhetetlen 2017.11.17. 18:02:37

@Arcade Macho: Nem akarok én vitatkozni. „tehat ez a legyen nala annyiszor 20e ahany cim van ez abszurd”. Én azt irtam xclusivnak: „Csak vegyünk egy durva esetet, harminc csomag, mind a harminc 5 eft alatti. Mindenki húsz ezressel akar fizetni.”. A durva itt a szélsőséges, vagy az általad használt abszurd. Persze hogy van statisztikai eloszlás, de ettől még összejöhet olyan nap, hogy valakinek már nem tud visszaadni a futár. (állítólag a lottó ötöst is megnyerik néha). Csak ezt a helyzetet védem emberi szempontból, a „de kötelessége visszaadni” hozzáállással szemben. A másik. „van az a TENY, hogy emberek nem fognak 1500 Ft -ert kiszallitani olyan dolgokat amik 3500 Ft -ba kerulnek”. Ezt már egyszer végigbeszéltük, de, 800 forintos cuccot is házhoz szállíttatok akár ezerötszázért, ha kell. Ha nem annyira kell, vagy nincs házhozszállítás, csak szeretnék valamit, akkor körbe telefonálom az ismerősöket, hogy ki jár arra esetleg. Így lett gyönyörű lófejes sárgaréz papírvágó késem a Nagy Lovastól, két hónapig vártam, mikor szólt a haver, hogy megy töltényért, oda, egy saroknyira. Kirakott a bolt előtt, 15 perc múlva felszedett. 15 éve még bármiért elmentem bárhová. Szóval, ha nem is könnyű, de lehet így is élni. „hogyha kiszallitast ker az ember akkor nem szopatjuk a szallitomunkas joembert meg a pizzaszallitot”. Nem szívatom őket, de néha előfordul, hogy nem tudom megszervezni itthonra az aprót. A postás meg esetleges. Tíz évig jól elvoltunk az előzővel, nem küldte vissza a levelet, felhívott, félretette, míg hazaérek, a harmadik infarktus után nyugdíjba ment. Az újnak említettem, most nem ér rá erről beszélni, mert a nyugdíjakat viszi ki, majd. Ez volt négy hónapja, azóta se kép, se hang. Nem érdekli.

Arcade Macho 2017.11.17. 22:30:11

@eßemfaßom meg áll: ja hogy a szabalyok valtoztak?
azt hittem hogy a postasnak nem koszontem elegge szepen es azert szopat

Arcade Macho 2017.11.17. 22:38:48

@élhetetlen: "Persze hogy van statisztikai eloszlás, de ettől még összejöhet olyan nap, hogy valakinek már nem tud visszaadni a futár. (állítólag a lottó ötöst is megnyerik néha)."

na nem ohajtok most kombinatorikazni, de az hogy 30 emberbol 50% -os aranynal 2^30 annak az eselye hogy mindenki 20e -sel fizet, na most a lotto otost azt legugliztam annak 43.949.268 szelveny kellene hozza, nos 2 a harmincadikon az cca 1000 milka, szoval a lotto otost 20szor nagyobb valoszinuseggel nyeri meg valaki mint a fenti esettel talalkozna...

kiindulni meg legyszi ne induljal ki abbol hogy 500 Ft ert megnyer valaki egy vateras licitet es 5000 -ert kiszallitja, mert ilyen is van, de nem ez a jellemzo, hadd ne kelljen mar utananezni

neked meg tenyleg a foxpost -ot javasolnam, 500 Ft -ert van, es atutalasnal nincsen valtas sem

élhetetlen 2017.11.17. 23:44:35

@Arcade Macho: Na, jó, ha csak lekezelni akarsz, akkor jó a szöveged, de egyébként te is tudod, hogy a statisztika, meg a kombinatorika a nagy számokra vonatkozik. Az egyedi eset szempontjából vagy, vagy nem. Hiába mutatja a statisztika, (hasra ütve, nem keresek adatot), hogy csak minden százezredik zebrára szabályosan lelépő gyalogost gázolják el, a gyalogos szempontjából ez csak annyi, hogy, ha lelép, vagy elgázolják, vagy nem. Megeshet. Ugyanez az elfogyó váltópénzzel is megeshet, a valószínűségétől függetlenül. És „megnyer valaki egy vateras licitet es 5000 -ert kiszallitja, mert ilyen is van, de nem ez a jellemzo”. Nem erről beszélek, hanem arról az életformáról, hogy egy orvosi vizsgálatra, vagy műtétre, vagy fogászhoz elmegy az ember taxival, mert nincs más lehetőség, de egy hajszárítót házhoz rendel, mert az olcsóbb annál, mintha taxival elmenne érte. Persze, nem jellemző, az emberek többsége jól fut, de nem hiszem, hogy egyedül vagyok, aki már nem fut jól. Erről ennyit.
Most ránéztem erre a Foxpostra, és nem hiszem, hogy bármelyik webáruházat rá tudnám beszélni, hogy ahelyett, hogy seggen ülve várja a futárt, (amit úgyis én fizetek), hogy menjen el a kedvemért egy automatához, és adja fel a csomagomat, mert nekem úgy olcsóbb. De kösz!

Arcade Macho 2017.11.19. 21:04:58

@élhetetlen: jo hat megneztem most a 3 nagy webshopot es az egyiknel lehet csak azt a foxpost -ot valasztani, es ugyanugy 800 Ft mint a hazhozszallitas
akkor te a sok konzumidiota aldozata vagy, akiknek midnenkeppen a hazaszallitas kell!
szorri
talan irhatnal a megjegyzesbe es/vagy a panaszkonyvbe es/vagy irhatnal nekik szivhezszolo levelet hogy ugyan mar ne szivozzanak veled, az eleted mulik azon hogy atutalassal es foxposttal kapd meg az arut :)

jut eszembe, ha weboldalon rendelsz, akkor veletlenul netalantan nincsen olyan lehetoseg hogy elore utalsz? mert nekem eddig mindig felajanlotta, es akkor kertem direkt utanvettel, ha meg nem volt tapasztalatom az eladoval...

Évi Páli 2017.11.20. 11:14:37

Én mindkét oldalát megismertem a csomagszallitasnak....de mindig egyeztettem a webshoppal,h hol is lakom,kifizettem 300 ft egy sms v hívás miatt és pontos összeget vagy közeli összeget adtam a futárnak....a futár hívott ha nem voltam otthon másnapra esetleg későbbi időpontra kértem h hozzák ki...mert ilyen van a fürgeségeknél....masnap v akar egy hét is....csak normálisan kell beszelni egymással...es ha szépen megkered felhozza de nem a fokoke vagyok nem dirigálhatok neki....max a plusz szolgáltatásért v csak mert normális adok neki 200-300 ft-ot...tudom h jól esik neki...es akkor tényleg 3 perc a csomag átvétel....jah és én tudom h rendeltem kóbor csomag sose jött hozzám és összetörve se....de nem olyan amit kértem igen...de ha tudod h honnan rendelted akkor velük kell kapcsolatba lépni...ok küldenek a rosszért futárt és küldenek jót....ilyen egyszerű...

élhetetlen 2017.11.20. 16:33:09

@Arcade Macho: „akkor te a sok konzumidiota aldozata vagy, akiknek midnenkeppen a hazaszallitas kell!”. Nem biztos, hogy aki házhozszállítást kér, az konzumidióta. Nagyon jól tudok itthon ülni a seggemen, és várni a csomagot, míg, lehet, hogy a kerületen belül is olcsóbban meg tudnám venni, ami kell, csak nem tudom befutni a kerületet. És nem hiszem, hogy egyedül vagyok ezzel a problémával. Egyszerűen más az életvitelem, mint a tiéd. „ha weboldalon rendelsz, akkor veletlenul netalantan nincsen olyan lehetoseg hogy elore utalsz?” De, van. Csak vannak a különböző esetek. Ha egyszeri vásárlás, akkor nem utalok előre, mert fogalmam sincs a boltról. Ezeket nyilván a Foxposttal sem zaklatom, mert lehet, hogy soha többet nem kell áru tőlük. Vannak stabil kapcsolatok, pl. aki az ásványvizemet hozza. Nem belőlem él meg, nagyon kis fogyasztó vagyok, de nagyon kedvesek, rendesek. Kp-ztem tavalyig, mert ingyenes a kiszállítás, de az átutalás másik bankba, az fizetős. Aztán egyszer nem volt apró, beadtam a derekam, átutalás. Ráadásul utólag. Kihozzák az árut, itt hagyják a számlát, és utólag utalok. Előre utalás, baleset. Kinéztem tíz méter ágynemű anyagot, de két nap múlva egy pesti boltban már elfogyott, de valahol az Alföldön még volt. Előre utaltam, ez nyár elején volt, mérjék le, tegyék félre, ősz elején jelentkezem, mert nem leszek itthon, addig ne küldjék. Minden megbeszélve, szegény barátnőm meg frászt kapott, hogy kaptam egy tértivevényes levelet, be kellett gyűjtenie. Kiküldték a számlát, mert, a csomagot nem tudom átvenni, de a számlát biztosan. És egyszerű a Tesco a mobil terminállal. Szóval több dolgok vannak…

Hgolab Nátloz 2019.01.18. 19:13:46

Nekem még sose volt gondom a húszezressel... mert mindig van nálam annyi váltó pénz reggel.
Nem befektetés, hiszen este úgy adom le a zs-t, hogy az apraját hagyom magamnál... a többivel nagyjából egyet értek

OctaGamer 2019.04.11. 14:11:15

Na azért ennyire magasról beszélni rettentő gáz :D
- Már hogy a fenébe ne lenne köteles megvárni a csomag kibontását? Persze majd veszek egy TV-t, monitort vagy egyéb törékeny dolgot és a futár állat módon vezet és összetörik akkor azt nyeljem le... Nagyon sokszor nincs külső sérülés a csomagoláson, a termék meg ezer darabban....
- Az első zárható ajtóig köteles elhozni? Ez akkor a gyakorlatban azt jelenti, hogy felcsenget, beengedem a lépcsőházba, ő meg fogja és ott lerakja, hogy bárki ellophassa??? Nem véletlenül kérik a webshopok 99,9999%-a emelet, ajtó pontosságig a címet csak jelzem :)
- "A címzett nem elérhető" Hát meg az én k anyámat, hogy nem állok vigyázba az KAPUajtóban reggel 8-tól délután 4-ig :)
- De persze, mindezek után ELVÁRJA a MINIMUM 500Ft-os borravalót :D

Természetesen tisztelet a kivételnek, naponta 2-3 csomagot is átveszek munkahelyen és a legtöbb futár nagyon normális, kedves és megcsinálja azt ami a munkájának a része (felhozza a csomagot :D)
süti beállítások módosítása